Samochód nawiązuje kształtem do większego brata - BMW serii 5 Gran Tourismo. "Trójka" może się jednak pochwalić dynamiczniejszymi liniami karoserii. Jak przystało na auto ocierające się o coupe, zadbano o takie detale, jak boczne szyby pozbawione ramek, szerokie nadkola i nisko opadającą linię dachu.
BMW 3 Gran Turismo
Auto wyposażono w dużą tylną klapę, w rzeczywistości mamy więc do czynienia z nadwoziem typu liftback. Na liście wyposażenia standardowego Gran Turismo znalazł się aktywny tylny spoiler, który wysuwa się przy prędkości powyżej 110 km/h i chowa po zwolnieniu do 70 km/h.
BMW 3 Gran Turismo
W stosunku do pozostałych aut z serii 3, Gran Turismo wyróżnia się zdecydowanie większym nadwoziem. Karoseria jest aż o 20 cm dłuższa niż w modelu z nadwoziem typu kombi (Touring), auto jest też o 8 cm wyższe. Co ciekawe, inżynierowie z Bawarii ingerowali też w płytę podłogową. Rozstaw osi Gran Turismo jest aż o 11 cm większy niż w pozostałych "Trójkach". Dzięki temu pasażerowie tylnej kanapy zyskali dodatkowe 7 cm miejsca na nogi.
Paleta jednostek napędowych obejmuje pięć pozycji - trzy benzynowe i dwie wysokoprężne. Miłośnicy diesli będą mieli do wyboru dwulitrowy, czterocylindrowy silnik w dwóch wariantach mocy. Słabszy rozwija 143 KM i 320 Nm, mocniejszy oferuje kierowcy 184 KM i 380 Nm.
BMW 3 Gran Turismo
Lista jednostek benzynowych obejmuje dwa czterocylindrowe silniki Twin Power Turbo o pojemności dwóch litrów. Podstawowy rozwija 184 KM i 270 Nm. Mocniejsza wersja dysponuje mocą 245 KM i maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm.
Najmocniejsza jednostka napędowa to rzędowa szóstka o pojemności trzech litrów. Silnik rozwija 306 KM i aż 400 Nm.
Wszystkie wersje standardowo wyposażone będą w ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów. Na liście opcji znalazła się też automatyczna przekładnia o ośmiu przełożeniach.
Osiągi ani ceny BMW Gran Turismo nie są jeszcze znane.
Zobacz galerię zdjęć!