Tesla Model X 100 kWh 670 KM
Produkowane od 2015 toku auto reklamowane jest, jako "pierwszy, produkcyjny SUV z napędem elektrycznym na świecie”. Słowo SUV ma jednak wyłącznie znaczenie propagandowe – autem, mimo napędu na cztery kola, nikt rozsądny nie odważy się zjechać z utwardzonej drogi. Przeszkodzą będzie chociażby niewielki prześwit. Stylistycznie samochód nawiązuje do Tesli Model S. Podobne są chociażby kształty przedniej części nadwozia. Tak samo jak ona, auto otrzymało komplet ledowego oświetlenia.
Model X wyróżnia się unoszonymi ku górze tylnymi drzwiami o nazwie „falcon wings”. Te ułatwiać mają zajmowanie siedzeń w trzecim rzędzie. Samochód wyposażono też w aktywny tylny spoiler automatycznie ustawiający się w jednej z trzech zaprogramowanych pozycji.
Tesla Model X oferowana jest w wersji sześcio (2+2+2) lub siedmio (2+3+2) osobowej. Siedzenia trzeciego rzędu można – na płasko – złożyć w podłodze bagażnika.
Model S przypomina również deska rozdzielcza z zamontowanym na środku, ogromnym, dotykowym wyświetlaczem pełniącym funkcję centrum sterowania. Tesla model X Tesla model X Auto oferowane jest w dwóch wersjach napędowych. Obie mają zabudowane w podłodze baterie i napęd na cztery koła. Słabsza, o nazwie 90 D, wyposażona jest w dwa elektryczne silniki trakcyjne rozwijające po 259 KM każdy. Tak wyposażony pojazd przyspiesza do 100 km/h w 4,8 s i – na jednym ładowaniu – może pokonać dystans do 414 km. Przy tylnej osi mocniejszej odmiany – P90D – zastosowano elektryczny silnik rozwijający aż 503 KM. W takiej konfiguracji sprint do setki trwa jedynie 3,8 s. Czas można jeszcze ograniczyć decydując się na opcjonalny pakiet Ludicrous Speed. Wówczas przyspieszenie do 100 km/h trwa jedynie 3,2 s!
Lista opcji obejmuje m.in. aktywne systemy bezpieczeństwa (automatycznego hamowania w przypadku zagrożenia) czy zawieszenie pneumatyczne. System klimatyzacji oferuje tryb „bioweapon defense mode”, który – po wybraniu obiegu wewnętrznego – wytwarza w kabinie nadciśnienie chroniące pasażerów przed zanieczyszczeniami powietrza z zewnątrz.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-12