chceauto.pl
x

Toyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KM

Toyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2007
Średnia cena
19 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
2231 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
177 KM
0-100 km/h
8.6 s.
V max
220 km/h

KOSZTY

Spalanie
7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
45 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
10 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
5.8%
Średni przebieg
75 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
520 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KMToyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KMToyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KMToyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KMToyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KMToyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KMToyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KMToyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KM

Toyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KM

Toyota Avensis

Toyota Avensis to następca legendarnego już modelu Carina. Podobnie jak w przypadku poprzednika auta o tej nazwie sprzedawane na rynkach europejskich powstają w Wielkiej Brytanii. Avensisy cieszą się opinią solidnych pojazdów, ale przed zakupem należy dokładnie zapoznać się z oferowanymi na rynku wtórym wersjami. W przypadku benzynowych jednostek napędowych nie wszystkie tolerują zasilanie gazem LPG, dieslom zdarzają się kosztowne usterki. Na tle europejskiej konkurencji przeciętnie wypadają właściwości jezdne i przestrzeń w kabinie.

Toyota Avensis II

Druga generacja Avensisa trafiła do salonów w 2003 roku. Samochód był całkowicie nową konstrukcją z poprzednikiem łączyła go jedynie nazwa. Auto otrzymało m.in. nową płytę podłogową. Japończycy liczyli, że pod względem bezawaryjności auto dorówna Carinie, przewyższając pierwszą generację Avensisa.

Podobnie jak poprzedniczka, również Avensis II pochodzi z brytyjskiej fabryki Toyoty w Derby. Samochody dostępne były z nadwoziami typu sedan, liftback i kombi. Auta mimo wszystko zaliczane są do czołówki pojazdów, które sprawiają swoim użytkownikom najmniej problemów, chociaż do niezawodności legendarnej Cariny nie udało się nawiązać. Zdecydowanie lepiej pod tym względem wypadają samochody poliftingowe (lifting przeprowadzono w 2006 roku).

Samochody z początkowego okresu produkcji miały problemy ze wspomaganiem kierownicy. Z powodu usterki tego podzespołu wzywano do serwisów prawie 8 tysięcy właścicieli Avensisów. W autach dochodziło do poluzowania się połączenia pomiędzy kolumną kierowniczą a przekładnią kierowniczą. Powodem wady była niewystarczająca wytrzymałość tego połączenia, co w skrajnym przypadku mogło doprowadzić do utraty panowania nad pojazdem.

W samochodach z początku produkcji zawodziły również jednostki wysokoprężne. Dość szybko zużywały się turbosprężarki i dwumasowe koła zamachowe, dochodziło również do awarii wtryskiwaczy.

Samochody „wzywano” też do serwisów Toyoty z powodu parowania reflektorów. Te ostatnie, podobnie jak w poprzedniku potrafią przysporzyć właścicielom nieco kłopotu. Bardzo często wymieniać trzeba żarówki.

Póki samochody były na gwarancji, wszystkie usterki usuwano bezkosztowo. Dlatego przed zakupem warto więc dokładnie zweryfikować historię interesującego nas egzemplarza. Jeśli samochód nie był regularnie serwisowany będzie się to wiązało ze sporymi wydatkami. Książka serwisowa jest więc podstawą!

Niezbyt dobre opinie zbiera również układ hamulcowy, tarcze i klocki wymieniać trzeba dość często. Niektóre egzemplarze miewają również problemy z trwałością sprzęgła, chociaż dotyczy to głównie samochodów flotowych, wykorzystywanych przez wielu kierowców. Tylne zawieszenie w samochodach kombi ulegało przyspieszonemu zużyciu.

Toyota nie zignorowała doniesień o usterkach trapiących Avensisa. Dzięki temu samochody poliftingowe mogą pochwalić się znacznie lepszym poziomem bezawaryjności.

Z oferty wycofano sprawiającego problemy (nadmierne zużycie oleju) dwulitrowego diesla zastępując go nową jednostką o nieznacznie większej mocy (126 KM). Zmodyfikowano tylne zawieszenie, co pozytywnie odbiło się na jego trwałości.

Przy okazji liftingu ofertę jednostek wysokoprężnych poszerzono o silnik 2.2, który dostępny był w dwóch wersjach mocy - 150 i 177 KM. Na rynku polskim ten drugi standardowo wyposażany był w filtr cząstek stałych. Słabsza wersja w Polsce była go pozbawiona, inaczej było w Europie Zachodniej.

Na szczęście filtr cząstek w Avensis nie sprawia większych kłopotów. W samochodzie zastosowano dodatkowy wtryskiwacz paliw, który w celu wypalenia sadzy wtryskuje paliwo bezpośrednio do układu wydechowego. To oznacza, że nawet w samochodach eksploatowanych w mieście nie dochodzi do rozrzedzenia oleju. Zdarzają się za to, chociaż rzadko, usterki wtryskiwacza.

Dobra wiadomość jest taka, że silnik 2.2 posiada łańcuch rozrządu, co obniża koszty po zakupie. Po stronie minusów wymienić trzeba przypadki wypalenia uszczelki pod głowicą (zdarzają się w samochodach ostro eksploatowanych) i stosunkowo wysokie - jak na jednostkę wysokoprężną - zużycie paliwa.

Uwaga - wysokoprężne silniki serii AD (2,0 i 2,2 z szesnastozaworową głowicą) cierpią na przykrą przypadłość. Mają one tendencję do utleniania się aluminium na styku z uszczelką głowicy, do czego dochodzi najczęściej po około 150-200 tys. km. Usterka jest o tyle poważna, że by się jej pozbyć, nie wystarczy sama wymiana uszczelki i splanowanie powierzchni głowicy. Ponieważ z aluminium wykonano również blok – niezbędna jest także operacja „splanowania” tego ostatniego. Pproblem dotyczy nie tylko wysokich kosztów – by splanować blok należy wymontować z samochodu silnik. Tego typu naprawę przeprowadzić można tylko raz! Kolejna operacja zebrania z głowicy i bloku utlenionego aluminium sprawi, iż głowica obniży się do tego stopnia, że próba uruchomienia silnika skończy się uderzeniem tłoków w zawory! W praktyce oznacza to, że powtórna naprawa jest niewykonalna lub też „nieuzasadniona ekonomicznie”. Powinna ona bowiem obejmować wymianę bloku, czyli – de facto – montaż nowego silnika.

Mniej awaryjne są silniki benzynowe. Lepiej unikać jednak skrajnych propozycji - najsłabszej jednostki 1.6 o mocy 110 KM, która po prostu jest za słaba i przez też dużo pali oraz silnika 2.4, który jest paliwożerny. Najlepszy wybór to silniki 1.8 i 2.0.

Na rynku wtórnym dostępne są zarówno samochody z polskich salonów, jak i importowane. Lepszym wyborem będą te pierwsze, z historią udokumentowaną książką serwisową, tym bardziej, że wyposażenie było bogate praktycznie we wszystkich wersjach (każde auto posiadało przynajmniej elektrycznie sterowane szyby i lusterka, poduszki powietrzne, ESP i automatyczną klimatyzację). Uwaga na samochody poflotowe - o ile ich historia jest udokumentowana, można rozważyć taki zakup, natomiast brak książki serwisowej niemal na pewno będzie oznaczał cofany licznik.

Toyota Avensis II dostępna była w salonach Toyoty do 2008 roku.

Silnik

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D? Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch, diametralnie różnych jednostek napędowych. Starsze, produkowane do 2008 roku jednostki o pojemności 2,0 l miały moc do 116 KM, wykonany z żeliwa blok i aluminiową głowicę z prostym, ośmiozaworowym rozrządem napędzanym paskiem. W przypadku tych jednostek – kod silnika zaczyna się od liter CD – użytkownicy rzadko kiedy skarżyli się na poważne awarie. Dotyczyły one jedynie wtryskiwaczy (łatwych w regeneracji) i – typowego dla współczesnych diesli zużycia zaworów EGR oraz turbosprężarek. Ostatecznie jednostki napędowe serii CD zniknęły z oferty Toyoty w 2008 roku. W 2006 roku Japończycy wprowadzili do oferty nową rodzinę jednostek wysokoprężnych o pojemnościach 2,0 l i 2,2 l, która również występowała pod nazwą D-4D. Na pierwszy rzut oka zmiany mogły się podobać - wprowadzono szesnastozaworową głowicę, wykonany z aluminium blok i napęd rozrządu za pomocą trwałego łańcucha. Nowe jednostki otrzymały kody silników zaczynające się od liter AD. Pierwsze odczucia z jazdy były pozytywne (głównie za sprawą zdecydowanie lepszych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa), ale szybko okazało się, że nowe silniki mają kilka słabych punktów. Największym z nich jest tendencja do utleniania się aluminium na styku z uszczelką głowicy, do czego dochodzi najczęściej po około 150-200 tys. km. Usterka jest o tyle poważna, że by się jej pozbyć, nie wystarczy sama wymiana uszczelki i splanowanie powierzchni głowicy. Ponieważ z aluminium wykonano również blok – niezbędna jest także operacja „splanowania” tego ostatniego. W przypadku jednostek serii AD problem dotyczy nie tylko wysokich kosztów – by splanować blok należy wymontować z samochodu silnik. Tego typu naprawę przeprowadzić można tylko raz! Kolejna operacja zebrania z głowicy i bloku utlenionego aluminium sprawi, iż głowica obniży się do tego stopnia, że próba uruchomienia silnika skończy się uderzeniem tłoków w zawory! W praktyce oznacza to, że powtórna naprawa jest niewykonalna lub też „nieuzasadniona ekonomicznie”. Powinna ona bowiem obejmować wymianę bloku, czyli – de facto – montaż nowego silnika. Toyota – przynajmniej teoretycznie – poradziła sobie z tym problemem w końcu 2009 roku. W serwisowanych autach, w których dochodziło do awarii uszczelki pod głowicą po tym terminie, producent często wymieniał silnik na swój koszt. Problem w tym, że wypalanie się uszczelek pod głowicą wciąż jest częstą przypadłością silników z rodziny D-4D AD i daje o sobie znać zwłaszcza w dynamicznie eksploatowanych pojazdach (najczęściej w mocniejszym silniku o pojemności 2,2 l D-D4). Przed zakupem wyposażonej w wysokoprężny silnik z rodziny AD Toyoty koniecznie żądajmy więc od właściciela dokumentacji świadczącej o przebiegu i dokonanych wcześniej naprawach. Na rynku aż roi się od cenowych „okazji”, w których już raz doszło do wypalenia uszczelki głowicy. Jeśli kupimy taki samochód, kolejna naprawa oznaczać będzie dla nas konieczność zakupu drugiego silnika! Jednostki te znajdziemy m.in. w Toyotach: Avensis II, Auris, RAV4 III, Corolla E15 oraz Lexusie IS220d.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-03-19

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Nowa Toyota Avensis. Ceny2015-05-14Nowa Toyota Avensis oficjalnie2015-03-05Toyota Avensis z nowym przodem2011-09-14Chcesz Avensisa? Lepiej się wstrzymać...2011-09-08Prawie milion km na liczniku Toyoty Avensis2022-12-16Nowa Toyota Avensis2015-02-16

Toyota Avensis CRASHTEST

Toyota Avensis - AKCJE NAWROTOWE

2005-07-12Samochody marki Toyota, modele: - Avensis wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, w okresie od 21 lutego 2003 r. do 24 listopada 2004 r., - Corolla wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, w okresie od 1 kwietnia 2003 r. do 14 marca 2005 r., - Corolla wyprodukowane w Turcji, w okresie od 7 czerwca 2004 r. do 17 marca 2005 r., mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników. Toyota poinformowała, że we wskazanych modelach samochodów, z powodu wysokiej temperatury, która może powstać w wyniku jazdy z dużą prędkością lub podczas holowania dużego ciężaru, może ulec deformacji przewód podciśnieniowy. W konsekwencji może to doprowadzić do zmniejszenia efektywności hamowania.
2006-06-19Toyota poinformowała o wadach w samochodach: Avensis z silnikami benzynowymi 1.6 lub 1.8 l, w modelu Corolla, a także w Toyotach Prius wyposażonych w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. W wymienionych pojazdach może dojść do poluzowania się połączenia pomiędzy kolumną kierowniczą a przekładnią kierowniczą. Powodem wady jest niewystarczająca wytrzymałość tego połączenia, przy czym w skrajnym przypadku może to doprowadzić do utraty kierowania pojazdem.

Prowadzona przez Toyota Motor Poland kampania naprawcza dotyczyła:

• 7855 samochodów Toyota Avensis wyprodukowanych od stycznia 2003r. do grudnia 2005r.,
• 959 samochodów Toyota Corolla wyprodukowanych od października 2001r. do czerwca 2004r.,
• 120 samochodów Toyota Prius wyprodukowanych od kwietnia 2004r. do października 2005r. o następujących specyfikacjach:


Zakres numerów VIN:

Avensis
WMI - SB1
VDS - #Z5#L#
0E004116 - 0E034188
#R5#L#
0E010582 - 0E142583

Corolla
WMI - JTD
VDS - #X2#E#
03000005 - 03005199
#M2#E#
00001001 - 00051638
#Z2#E#
00002150 - 00061704

Prius
WMI - JTD
VDS - KB2#U#
00068367 - 00132900
03000424 - 03123203
07009880 - 07037698
2011-03-08Toyota powiadomiła, że niektóre samochody Toyota Avensis z silnikami benzynowymi 2.0 i 2.4 l wyprodukowane w Brukseli, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników. W niektórych samochodach Toyota Avensis wyposażonych w silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa (D4), może dojść do uszkodzenia jednego z elementów układu paliwowego. 1. Usterka przewodu paliwowego, może pojawić się w sytuacji, gdy podczas procesu produkcyjnego doszło do zmniejszenia grubości ścianki przewodu paliwowego. Wahania ciśnienia podczas zmiennych warunków jazdy mogą doprowadzić do powstawania mikropęknięć i w skrajnym przypadku do wycieku paliwa. Wada ta może dotyczyć następujących pojazdów: AZT250SB1#J56L##E012026 - #E117506 Okres produkcji od 09.07.2003 do 09.09.2008 AZT251SB1#P56L##E001018 - #E015584 Okres produkcji od 19.09.2003 do 18.06.2008 Uwaga: # znak nieznaczący do identyfikacji pojazdu WAŻNE: nie wszystkie pojazdy z zakresu podanego powyżej objęte są kampanią i nie wszystkie były sprzedawane w Polsce.
2012-11-19Niektóre samochody Toyota Corolla wyprodukowane w Japonii w okresie od 6 czerwca 2001 r. do 31 marca 2004 r., Toyota Avensis wyprodukowane w Wielkiej Brytanii w okresie od 21 sierpnia 2002 r. do 14 października 2008 r. oraz Toyota Prius, wyprodukowane w Japonii w okresie od 4 czerwca 2003 r. do 27 marca 2009 r. mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

Producent poinformował, że w ww. modelach samochodów marki Toyota na skutek niewystarczającej twardości powierzchniowej zębów wielowypustu, może dojść do powstania luzu połączenia wału końcowego z przekładnią kierowniczą w układzie kierowniczym z elektrycznym wspomaganiem. Przy częstym obciążaniu kierownicy w położeniu skrajnym, przy niskiej prędkości jazdy, może z czasem pojawić się nadmierny luz kierownicy wpływający na poprawność kierowania pojazdem.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 12 736 samochodów marki Toyota (model Avensis wyposażonych w silnik benzynowy o pojemności 1.6-litra oraz Prius i Corolla wyposażonych w silniki benzynowej o pojemności 1.8-litra). Lista zakresów numerów VIN samochodów znajduje się w załączniku.

Przedsiębiorca zadeklarował, że pierwsi właściciele aut są informowani listownie o problemie i zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi Klienci, w celu sprawdzenia czy w ich samochodzie występuje ww. wada i ewentualnego dokonania stosownej naprawy.

plik pdf
2013-04-17Niektóre samochody marki:

Toyota Avensis wyprodukowane w Wielkiej Brytanii,
Toyota Avensis Verso wyprodukowane w Japonii,
Toyota Corolla wyprodukowane w Japonii, Wielkiej Brytanii, Turcji,
Toyota Yaris wyprodukowane we Francji,
Lexus SC430 wyprodukowane w Japonii,
mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.

W modelach tych poduszki powietrzne czołowe po stronie pasażera mogły zostać wyposażone w niewłaściwie wykonany generator gazu. Może to spowodować rozszczelnienie generatora przy napełnianiu poduszki podczas kolizji, co w konsekwencji może doprowadzić do niewłaściwego napełnienia poduszki i powstania ryzyka obrażeń u pasażera.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 31 321 samochodów marki Toyota i Lexus. Lista numerów VIN samochodów objętych kampanią w załączniku.

plik pdf

Toyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Opel Vectra

Opel Vectra

3.0 CDTI 184 KM diesel2007sedanręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

2.0 TDI 170 KM diesel2007sedanręcznaprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 407

Peugeot 407

2.2 HDI 170 KM diesel2007sedanręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Saab 9-3

Saab 9-3

1.9 TiD 180 KM diesel2007sedanręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Superb

Skoda Superb

2.5 TDI 163 KM diesel2007sedanręcznaprzedni
cena średnia 23 000 zł
OCENY
Dostępność
Volvo S60

Volvo S60

2.4 D5 163 KM diesel2007sedanręcznaprzedni
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Avensis II 2.2 D-4D 177 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS