Zwrot kosztu instalacji po
16000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
6.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
18 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
14.4 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Toyota Corolla E15 1.4 VVT-i 97 KM
Toyota Corolla
Corolla to sztandarowy pojazd Toyoty - auto jest najpopularniejszym pojazdem kompaktowym w historii motoryzacji. Niezależnie do generacji Corolle słyną z ponadprzeciętnej trwałości i niskiej usterkowości. Na tle europejskich rywali, zwłaszcza starsze modele, odznaczają się jednak dość ciasnym wnętrzem i kiepskim poziomem wyposażenia. Do końca lat dziewięćdziesiątych Corolle wypadały też bardzo przeciętnie w testach zderzeniowych.
Toyota Corolla E15
Corolla X generacji produkowana jest od 2007 roku. Samochód występuje tylko w dwóch wersjach nadwoziowych - jako czterodrzwiowy sedan oraz minivan o nazwie Corolla Verso. Hatchback otrzymał nową nazwę - Auris, zaś kombi nie pojawiło się w produkcji.
Samochody wytwarzane są w Wielkiej Brytanii i w Turcji jednak dzięki dobrej kontroli jakości Toyocie udało się utrzymać stosunkowo niską awaryjność. Podobnie jak w poprzedniej generacji Corolli pracownicy serwisów Toyoty najczęściej słuchają narzekań na kiepskiej jakości powłokę lakierniczą (szybko się zarysowuje), piszczące hamulce oraz drobne usterki instalacji elektrycznej.
W początkowym okresie produkcji zdarzały się również niedostatki wykończenia - plastik na konsoli wewnętrznej (zwłaszcza w okolicy schowków) niemiłosiernie skrzypiał, niektóre elementy wnętrza potrafiły zostać w ręce. Toyota wyciągnęła jednak odpowiednie wnioski i szybko uporała się z problemami.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2019-11-01
2008-07-28 | Niektóre samochody modelu Corolla wyprodukowane od 18 stycznia do 12 maja 2008 roku w Republice Południowej Afryki, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.
Z powodu nieprawidłowego sposobu montażu śrub w zacisku hamulcowym może dojść do ich poluzowania, co objawiać się będzie wystąpieniem nienaturalnego hałasu. W skrajnych wypadkach wada taka może doprowadzić do pęknięcia tarczy hamulcowej i unieruchomienia pojazdu.
Problem ten może dotyczyć w Polsce 63 samochodów, których kod modelu i numer nadwozia (VIN) zawierają się w poniższych przedziałach: kod modelu: ZZE150 VIN: LA5#E# 03006397 - 03012306 kod modelu: ZRE151 VIN: LB5#E# 03009636 - 03017221 kod modelu: NDE150 VIN: LD5#E# 03000671 - 03003539 kod modelu: ADE150 VIN: LF56E# 03002317 - 03002926 (# oznacza iż w tym miejscu może znajdować się dowolny znak). |
2010-02-05 | Toyota Motor Poland Company Ltd. powiadomiła, że niektóre samochody modeli: AYGO (luty 2005 - sierpień 2009) iQ (listopad 2008 - listopad 2009) Yaris (luty 2005 - wrzesień 2009) Auris (październik 2006 - 5 stycznia 2010) Corolla (październik 2006 - Grudzień 2009) Verso (luty 2009 - 5 stycznia 2010) Avensis (listopad 2008 -grudzień 2009) RAV4 (listopad 2008 - listopad 2009) wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, Turcji, RPA, Czechach, Japonii i Francji, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w ok. 80.000 egzemplarzy samochodów marki Toyota, może dojść do zablokowania pedału przyspieszenia, co może grozić wypadkiem. Jednocześnie przedsiębiorca poinformował, że w Europie nie odnotowano wypadków związanych z tą usterką oraz, że w przypadku wystąpienia problemów możliwe jest zatrzymanie pojazdu, gdyż układ hamulcowy i skrzynia biegów działają poprawnie. |
2012-10-12 | Przedsiębiorca poinformował, że w ww. modelach samochodów marki Toyota istnieje możliwość zacierania się ślizgowych styków elektrycznych głównego wyłącznika opuszczania szyb, montowanego w drzwiach po stronie kierowcy. W przypadku próby smarowania mechanizmu ogólnie dostępnymi środkami, może dojść do przegrzania i nadtopienia wyłącznika.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 37 904 samochodów.
Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel. 22 449 05 00, faks: 22 449 05 05 |