Toyota poinformowała właśnie o europejskiej wersji Corolli Cross. Samochód ten na naszym kontynencie wypełni lukę między C-HR i RAV4, a w sprzedaży pojawi się w 2022 roku.
Trudno o bardziej rozpoznawalny model Toyoty na całym świecie niż Corolla. Powstający od 1966 roku samochód jest dostępny na ponad 150 rynkach, a w lipcu tego roku sprzedano 50-milionowy egzemplarz tego auta, co czyni z Corolli najpopularniejszy samochód osobowy w historii motoryzacji.
Pojawienie się nowej wersji w cały czas rosnącym segmencie SUV-ów wydaje się strzałem w dziesiątkę.
Corolla Cross powstała w oparciu o platformę GA-C. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu nową belkę skrętną w wersji z napędem na przód lub zawieszenie wielowahaczowe w samochodach z napędem na obie osie.
Jednym z największych atutów Corolli Cross ma być łatwość manewrowania w ciasnych, miejskich uliczkach. Promień skrętu wynosi zaledwie 5,2 metra, co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie.
Na naszym kontynencie Corolla Cross dostępna będzie tylko z 197-konną hybrydą piątej już generacji. Układ ten bazuje na swoim poprzedniku, ale oferować będzie teraz wyższy moment obrotowy, i większą moc jednostki elektrycznej.
Dwulitrowy układ napędowy w wersji z napędem na przód FWD generuje 146 kW/197 KM, co zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,1 sekundy.
Wersja AWD posiada dodatkowy silnik elektryczny na tylnej osi, który rozwija moc 30,6 kW. Silnik ten włącza się automatycznie, aby zapewnić lepszą przyczepność w trudniejszych warunkach drogowych. Osiągi takie same jak w wersji FWD.
Nową Corollę wyposażono w wiele zaawansowanych rozwiązań. Korzysta m.in. z ulepszonego interfejsu HMI (Human Machine Interface) z najnowszą technologią multimedialną, a typowy dla Europy układ deski rozdzielczej obejmuje zarówno nowy, wielofunkcyjny, cyfrowy kokpit kierowcy o przekątnej 12,3 cala, jak i centralny wyświetlacz multimedialny o przekątnej 10,5 cala.
Toyota Corolla Cross imponuje przestrzenią bagażową. W standardowym położeniu tylnych foteli bagażnik ma 487 litrów pojemności, a po złożeniu oparć w tylnym rzędzie miejsca jest tyle, że bez problemów zmieści się rower. Dostęp do bagażnika jest łatwy dzięki wielkiej tylnej klapie oraz niskiemu umiejscowieniu progu załadunkowego – na wysokości 720 mm.
Ciekawostką europejskiej wersji Corolli Cross jest to, że auto może awaryjnie służyć jako… mała elektrownia. W samochodach z dodatkowym gniazdem (AC100V/1,500W), w trybie Emergency Power Supply Mode dostarczy prąd do podgrzania wody w czajniku czy do użycia suszarki do włosów.
Toyota do 2025 roku chce sprzedać 400 tys. Corolli Cross co zapewni jej aż 9-procentowy udział w tym najbardziej konkurencyjnym segmencie w Europie.