GR Sport to nowa, najwyższa odmiana wyposażeniowa Toyoty Hilux. Samochód wyróżnia się jeszcze lepszą dzielnością w terenie, a także lepszym właściwościami jezdnymi na asfalcie. Ale to nie wszystko.
Toyota Hilux GR Sport
Zdolności terenowe dostały wsparcie aktywnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu oraz systemu aktywnej kontroli trakcji. Z drugiej strony, poprawa zawieszenia oraz redukcja drgań i hałasów przyczyniła się do wyższego komfortu na drodze.
Kluczową zmianą w układzie zawieszenia jest wprowadzenie amortyzatorów jednorurowych z przodu i z tyłu oraz zmodyfikowanych sprężyn. Jednorurowa konstrukcja daje większą przestrzeń na tłok, co powoduje lepsze tłumienie, szybsze reakcje oraz lepsze odprowadzanie ciepła. Pozwala także na zachowanie optymalnych właściwości oleju w trakcie jazdy w trudnych warunkach.
Przednie sprężyny śrubowe zostały usztywnione oraz – wraz z nowymi amortyzatorami – pomalowane na czerwono. W aucie zastosowano także poprawki znane z nowego Hiluxa, w tym przeprojektowane resory piórowe i nowe tuleje.
Toyota Hilux GR Sport
W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport ma poprawione właściwości jezdne, m.in. lepiej reaguje na ruchy kierownicą. Karoseria zachowuje się stabilnie, przechyły nadwozia są mniejsze, zwiększyła się przyczepność tylnej osi.
Nowe zestrojenie zawieszenia poprawia też komfort jazdy dzięki szybkiej reakcji na wibracje o wysokiej częstotliwości i zwiększonej zdolności tłumienia, co pozwala kontrolować zachowanie nadwozia i eliminować wstrząsy.
Wersję GR Sport napędza stosowany w Hiluxie od 2020 roku 2,8-litrowy silnik wysokoprężny. Jednostka napędowa ma moc 204 KM (150 kW) i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik połączony jest z sześciobiegową skrzynią automatyczną. Samochód występuje wyłącznie w wersji z podwójną kabiną, może pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie 3,5 tony, a jego ładowność wynosi tonę.
Toyota Hilux GR Sport
GR Sport różni się od innych wersji stylistyką. Czarny przedni grill ma wzór w kształcie litery G na kratce oraz zyskał poprzeczkę z napisem TOYOTA, który zastąpił emblemat marki. To nawiązanie do dziedzictwa tego modelu i klasycznych Hiluxów czwartej generacji z początku lat 80. Stylistyka przedniej części podkreślona jest nowymi, powiększonymi obramowaniami świateł przeciwmgielnych.
17-calowe felgi aluminiowe mają kontrastowe czarne wykończenie i są wyposażone w opony terenowe. Czarny motyw jest obecny także na lusterkach, bocznych stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. Dzięki temu jaskrawoczerwone osłony, amortyzatory i sprężyny są wyraźnie podkreślone. Samochód ma też dyskretne oznaczenia symbolem GR.
Toyota Hilux GR Sport
W kabinie z przodu zamontowano nowe, sportowe fotele, które wykonano z czarnej skóry oraz syntetycznego zamszu, a całość uzupełniają czerwone perforacje oraz obszycia. Logotypy GR Sport są umieszczone na fotelach, dywanikach, przycisku Start, a także w formie animacji graficznej na wyświetlaczu. Kierowca może korzystać z łopatek do zmiany biegów, a sportowe pedały wykonano z aluminium.
Wyposażenie bazuje na najwyższych dotychczasowych specyfikacjach Hiluxa i zawiera światła LED, bezkluczykowy dostęp, przycisk Start, dwustrefową klimatyzację, system wspomagający zjazd ze wzniesienia (DAC) oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.
Nowy Hilux GR Sport trafi do europejskich salonów latem 2022 roku.