Toyota Hilux będzie dostępna z napędem hybrydowym typu mild. Nigdy wcześniej w modelu tym nie był dostępny żaden rodzaj napędu hybrydowego.
Toyota Hilux
Głównym źródłem mocy Toyoty Hilux Mild Hybrid 48V pozostaje silnik Diesla o pojemności 2,8 l, który został jednak wzmocniony przez system Mild Hybrid 48V.
Kompaktowy generator napędzany od silnika spalinowego za pomocą systemu paskowego ładuje nową baterię litową 48V, na tyle małą i lekką (7,6 kg), że udało się ją zainstalować pod tylnymi siedzeniami. Bateria 48V zasila również 12-woltowy układ za pomocą nowego konwertera DC/DC.
Toyota Hilux
Bateria jest ładowana podczas zwalniania, odzyskując energię która zostałaby utracona. Przy całkowicie naładowanej baterii układ może dostarczyć do 16 KM (12 kW) mocy i 65 Nm momentu obrotowego. Mniejszy poziom naładowania oznacza mniejszą moc układu elektrycznego.
Sam silnik Diesla generuje 204 KM (150 kW) przy 3400 obr/min i 500 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 2800 obr/min.
Ulepszony system start-stop pozwala na dłuższe wyłączanie silnika, co w połączeniu z systemem Mild Hybrid 48V zmniejsza zużycie paliwa do 5% w porównaniu z konwencjonalnym, niezelektryfikowany silnikiem Diesla.
Toyota Hilux
Po raz pierwszy w Toyocie Hilux zastosowano system Multi-terrain Select. System domyślnie działa w trybie automatycznym, lecz kierowca może wybrać również jeden z pięciu trybów jazdy - Żwir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg lub Skały.
Projektując Toyotę Hilux Mild Hybrid 48V szczególną uwagę zwrócono na utrzymanie zdolności do przeprawy przez wodę. Nowa wersja pick-upa może przejechać przez wodę o głębokości do 70 cm za sprawą umieszczenia baterii 48V i konwertera DC/DC w miejscu zapewniającym odporność na wodę.
Hilux Mild Hybrid 48V mierzy 5325 mm długości 1900 mm szerokości i 1815 mm wysokości, a praktyczna przestrzeń ładunkowa ma 1525 mm długości. Auto z nowym napędem hybrydowym może pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg i ma ładowność na poziomie 1000 kg.
Toyota Hilux
Hybrydowy napęd Hiluxa to niejedyna nowości na 2024 rok. Samochód otrzymał m.in. rozszerzony system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) lepiej wykrywa pieszych nocą, rowerzystów w ciągu dnia oraz nadjeżdżające pojazdy lub pieszych na skrzyżowaniach podczas skręcania.
Zaktualizowany system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA), prócz namalowanych linii teraz wykrywa również krawędź drogi, a adaptacyjny tempomat (ACC) z asystentem rozpoznawania znaków drogowych (RSA) pozwala kierowcy szybko dostosować prędkość w oparciu o obowiązujące ograniczenia i automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu przed zakrętami na autostradzie.
Toyota Hilux
Fnkcja adaptacyjnych świateł drogowych (AHB) eliminuje konieczność przełączania świateł, aby nie oślepiać innych użytkowników drogi. System wykrywa nadjeżdżające pojazdy i precyzyjnie reguluje snop świateł LED, chroniąc innych użytkowników drogi i zapewniając kierowcy maksymalną widoczność.
Hilux Mild Hybrid 48V otrzymał najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, z 8-calowym ekranem, nawigacją opartą na łączności w chmurze z najnowszymi informacjami o ruchu drogowym, a także asystentem głosowym, umożliwiającym odbieranie połączeń telefonicznych, sterowanie multimediami, klimatyzacją, szybami czy oświetlenia wnętrza bez konieczności odrywania rąk od kierownicy.
Przy pomocy aplikacji można zdalnie otworzyć lub zamknąć auto, a także sterować klimatyzacją. Nowy system multimedialny zapewnia teraz bezprzewodową łączność ze smartfonami poprzez interfejsy Apple CarPlay i Android Auto.
Toyota Hilux Mild Hybrid 48V pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugiej połowie 2024 roku.