W 2024 roku gama Hiluxa wzbogaci się o nową wersję GR SPORT II. Samochód ma podwójną kabinę, jego ładowność wynosi 1000 kg, może również holować przyczepy o masie do 3,5 tony.
Toyota Hilux GR SPORT II
W drugiej odsłonie wersji GR SPORT zastosowano szerszy rozstaw kół przednich (o 140 mm) i tylnych (o 155 mm) względem standardowego Hiluxa, co poprawia prowadzenie zarówno w terenie, jak i na drogach. Auto jest stabilniejsze, nadwozie mniej się przechyla, a układ kierowniczy jest bardziej precyzyjny.
Układ jezdny pracuje ciszej, zawieszenie i hamulce ulepszono pod kątem usportowionego prowadzenia, zachowując jednocześnie wysoki poziom komfortu.
Toyota Hilux GR SPORT II
Pod maską Toyoty Hilux GR SPORT II pracuje ten sam silnik i pojemności 2,8 l, który w gamie modelu jest od 2020 roku. Jednostka napędowa o mocy 204 KM (500 Nm) połączona jest z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.
Samochód wyróżnia się czerwonymi sprężynami, elementy przedniego zawieszenia pomalowano na czarno, a tylnego - na czerwono. Całość uzupełniają czarne błotniki. W aucie zastosowano nowe, 17-calowe felgi aluminiowe, za którymi skrywają się pomalowane na czerwono zaciski.
Wersja GR SPORT II wyróżnia się także przednim grillem oraz klasyczną nazwą TOYOTA w miejscu logotypu. Całość uzupełniają pomalowane na czarno stopnie boczne, lusterka oraz klamki. Przednia osłona została pomalowana na srebrno, a z przodu i z tyłu umieszczono emblematy GR SPORT.
Toyota Hilux GR SPORT II
Wnętrze Toyoty Hilux GR SPORT II ma czarną tapicerkę oraz czerwone, kontrastujące pasy bezpieczeństwa. Pedały wykonano z aluminium, a przy kierownicy zamontowano łopatki do zmiany biegów. Nowością są hydrograficzne zdobienia na desce rozdzielczej i boczkach drzwi.
Przednie, sportowe fotele wykonano z zamszu i skóry, mają perforacje oraz szare przeszycia. Zostały zaprojektowane tak, by ograniczyć przesuwanie się ciała podczas jazdy w terenie, a zarazem zapewnić wysoki komfort. Na zagłówkach umieszczono logotypy GR SPORT, które pojawiają się także na wyświetlaczach.
Toyota Hilux GR SPORT II
W Toyocie Hilux GR SPORT II zastosowano najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest przy pomocy 8-calowego, dotykowego ekranu. Standardem jest wbudowana nawigacja oparta na chmurze, która pokazuje trasę nawet po utraceniu połączenia z internetem. Samochód może łączyć się ze smartfonami bezprzewodowo przy pomocy Apple CarPlay oraz przewodowo poprzez Android Auto.
Hilux GR SPORT II będzie lepiej sprawdzał się w... terenie. Auto w tej wersji ma zwiększony prześwit o 20 mm. Kąt natarcia zwiększył się z 29 do 30 stopni.
Poprawiono właściwości aerodynamiczne nadwozia poprzez zastosowanie nowego przedniego zderzaka z przeprojektowaną oprawą świateł przeciwmgielnych, która zmniejsza turbulencje w nadkolu oraz redukuje opór powietrza. Hilux GR SPORT II zyskał też zmieniony spojler nad przestrzenią ładunkową oraz nową pokrywę o aerodynamicznych kształtach.
Modyfikacjom poddano zawieszenie. Auto ma amortyzatory jednorurowe z przodu i z tyłu, wyposażone jest w nowe, lżejsze 17-calowego felgi aluminiowe z oponami tylu AT. Układ hamulcowy zyskał 17-calowe tarcze z przodu, a z tyłu hamulce bębnowe zostały zastąpione 15-calowymi hamulcami tarczowymi.
Sprzedaż nowej Toyoty Hilux GR SPORT II rozpocznie się w pierwszej połowie 2024 roku.