Po pięciu latach od wprowadzenia na rynek Toyota poddała poważnej modernizacji Hiluxa. Zmienił się wygląd, pojawił się nowy silnik oraz bogatsze wyposażenie.
Toyota Hilux
Przód Hiluxa został całkowicie przeprojektowany. Otrzymał nowy, trójwymiarowy grill i zmieniony przedni zderzak. Wygląd Hiluxa podkreślają nowo zaprojektowane, opcjonalnie dostępne światła LED z przodu i z tyłu, nowe czarne, polerowane koła aluminiowe 18" oraz trzy nowe metalizowane kolory nadwozia – Emotional Red II, Dark Blue i Oxide Bronze.
Odświeżenie wnętrza objęło nowy wzór tablicy przyrządów i nowy 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej, wyposażony w mechaniczne przyciski ułatwiające obsługę podczas prowadzenia. Nowa wersja systemu multimedialnego działa szybciej i zawiera systemy integracji ze smartfonami.
Toyota Hilux
Lista wyposażenia zawiera m.in. inteligentny kluczyk, przycisk Start, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, przednie i tylne czujniki parkowania oraz system nagłośnienia klasy premium JBL z technologią CLARi-Fi i 9 głośnikami oraz 8-kanałowym wzmacniaczem 800 W. Samochód będzie dodatkowo wyposażony m.in. w elektryczną roletę na bagażnik, orurowanie kapotażowe bagażnika oraz stopnie boczne.
Gama silników nowego Hiluxa została wzbogacona o nowy silnik Diesla 2.8 o mocy 204 KM. Jednostka generuje 500 Nm momentu obrotowego i rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 10 sekund (o 2,8 s szybciej niż obecny silnik 2.4 l).
Toyota Hilux
Nowy silnik 2.8 współpracuje z manualną lub automatyczną skrzynią biegów o 6 przełożeniach i będzie dostępny w wersjach z półtorej kabiny i podwójną kabiną.
Celem zespołu inżynierów pracującego nad faceliftingiem Hiluxa była również poprawa komfortu jazdy po asfaltowych drogach przy zachowaniu możliwości off-roadowych. Hilux to jeden z ostatnich prawdziwie terenowych samochodów na rynku, który dzięki konstrukcji na ramie wytrzymuje ogromne obciążenia i siły skrętne podczas jazdy poza ubitymi szlakami.
Komfort i łatwość prowadzenia nowego Hiluxa zostały poprawione dzięki zmianom w zawieszeniu i układzie kierowniczym. Udoskonalono resory i amortyzatory z przodu i z tyłu, dzięki czemu jazda autem jest bardziej płynna, a pokonywanie nierówności i wybojów mniej odczuwalne dla pasażerów.
Toyota Hilux
Możliwości terenowe Hiluxa zostały wzmocnione za sprawą elektronicznego systemu działającego jak mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD (w wersji 4x2). Prędkość obrotowa silnika na biegu jałowym została obniżona z 850 do 680 obr./min. Poprawiono także szybkość reakcji na pedał przyspieszenia oraz działanie systemu stabilizacji pojazdu (VSC).
Nowością jest wersja wyposażenia Invincible, dostępna dla Hiluxa z podwójną kabiną. Zarezerwowane dla tej wersji elementy to specjalnie zaprojektowany przedni grill i zderzak, osłona podwozia, nakładki na błotniki oraz dedykowane tej wersji klamki, koła i detale na drzwiach bagażnika.
We wnętrzu wersja Invincible wyróżnia się wyglądem tablicy przyrządów, akcentami w kolorze czarnym metalizowanym i czarnym chromowanym, a nawet specjalnym wzorem inteligentnego kluczyka. W wersji z podwójną kabiną przednie i tylne drzwi otrzymują podświetlenie clear blue i fotele z perforowanej skóry.
Sprzedaż nowego Hiluxa rozpocznie się w styczniu 2021 roku.