chceauto.pl
x

Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM

Toyota ProAce  2.0 D-4D 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2016
Średnia cena
94 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1997 cm3
Silnik
diesel
Waga
1672 kg
Ładowność
1023 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
150 KM
0-100 km/h
13 s.
V max
170 km/h
Zasięg
840 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.2 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
52 zł
Zbiornik paliwa
69 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
215/65 R16
225/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
K
Bagażnik
1000 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota ProAce  2.0 D-4D 150 KMToyota ProAce  2.0 D-4D 150 KMToyota ProAce  2.0 D-4D 150 KMToyota ProAce  2.0 D-4D 150 KMToyota ProAce  2.0 D-4D 150 KMToyota ProAce  2.0 D-4D 150 KMToyota ProAce  2.0 D-4D 150 KMToyota ProAce  2.0 D-4D 150 KM

Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM

Pod nazwą ProAce japońska marka oferuje osobową odmianę najnowszego Peugeota Experta trzeciej generacji. Bliżniaczymi - pasażerskimi - modelami stworzonymi na bazie dostawczego Experta są Citroen SpaceTourer oraz Peugeot Traveller. Wszystkie trzy auta produkowane są przez koncern PSA we francuskiej fabryce w Valenciennes. Osobowa odmiana oferuje nabywcom najszerszy zakres personalizacji. Klienci wybierać mogą miedzy kilkoma długościami nadwozia. Odmiana pasażerska przewozić może do 9 osób.

Silnik

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D? Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch, diametralnie różnych jednostek napędowych. Starsze, produkowane do 2008 roku jednostki o pojemności 2,0 l miały moc do 116 KM, wykonany z żeliwa blok i aluminiową głowicę z prostym, ośmiozaworowym rozrządem napędzanym paskiem. W przypadku tych jednostek – kod silnika zaczyna się od liter CD – użytkownicy rzadko kiedy skarżyli się na poważne awarie. Dotyczyły one jedynie wtryskiwaczy (łatwych w regeneracji) i – typowego dla współczesnych diesli zużycia zaworów EGR oraz turbosprężarek. Ostatecznie jednostki napędowe serii CD zniknęły z oferty Toyoty w 2008 roku. W 2006 roku Japończycy wprowadzili do oferty nową rodzinę jednostek wysokoprężnych o pojemnościach 2,0 l i 2,2 l, która również występowała pod nazwą D-4D. Na pierwszy rzut oka zmiany mogły się podobać - wprowadzono szesnastozaworową głowicę, wykonany z aluminium blok i napęd rozrządu za pomocą trwałego łańcucha. Nowe jednostki otrzymały kody silników zaczynające się od liter AD. Pierwsze odczucia z jazdy były pozytywne (głównie za sprawą zdecydowanie lepszych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa), ale szybko okazało się, że nowe silniki mają kilka słabych punktów. Największym z nich jest tendencja do utleniania się aluminium na styku z uszczelką głowicy, do czego dochodzi najczęściej po około 150-200 tys. km. Usterka jest o tyle poważna, że by się jej pozbyć, nie wystarczy sama wymiana uszczelki i splanowanie powierzchni głowicy. Ponieważ z aluminium wykonano również blok – niezbędna jest także operacja „splanowania” tego ostatniego. W przypadku jednostek serii AD problem dotyczy nie tylko wysokich kosztów – by splanować blok należy wymontować z samochodu silnik. Tego typu naprawę przeprowadzić można tylko raz! Kolejna operacja zebrania z głowicy i bloku utlenionego aluminium sprawi, iż głowica obniży się do tego stopnia, że próba uruchomienia silnika skończy się uderzeniem tłoków w zawory! W praktyce oznacza to, że powtórna naprawa jest niewykonalna lub też „nieuzasadniona ekonomicznie”. Powinna ona bowiem obejmować wymianę bloku, czyli – de facto – montaż nowego silnika. Toyota – przynajmniej teoretycznie – poradziła sobie z tym problemem w końcu 2009 roku. W serwisowanych autach, w których dochodziło do awarii uszczelki pod głowicą po tym terminie, producent często wymieniał silnik na swój koszt. Problem w tym, że wypalanie się uszczelek pod głowicą wciąż jest częstą przypadłością silników z rodziny D-4D AD i daje o sobie znać zwłaszcza w dynamicznie eksploatowanych pojazdach (najczęściej w mocniejszym silniku o pojemności 2,2 l D-D4). Przed zakupem wyposażonej w wysokoprężny silnik z rodziny AD Toyoty koniecznie żądajmy więc od właściciela dokumentacji świadczącej o przebiegu i dokonanych wcześniej naprawach. Na rynku aż roi się od cenowych „okazji”, w których już raz doszło do wypalenia uszczelki głowicy. Jeśli kupimy taki samochód, kolejna naprawa oznaczać będzie dla nas konieczność zakupu drugiego silnika! Jednostki te znajdziemy m.in. w Toyotach: Avensis II, Auris, RAV4 III, Corolla E15 oraz Lexusie IS220d.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2022-12-18

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Toyota ProAce City2019-04-29Toyota PROACE electric - polskie ceny2021-10-26Stellantis będzie produkował dużego vana dla Toyoty2022-05-30Toyota PROACE Verso VIP2020-08-12

Ogłoszenia

Toyota ProAce

Toyota ProAce

kujawsko-pomorskie

96 900 zł

Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Renault Trafic

Renault Trafic

1.6 dCi 145 KM diesel2016VANręcznaprzedni
cena średnia 59 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz V-klasa

Mercedes V-klasa

200 CDI 136 KM diesel2016VANręcznatylny
cena średnia 95 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Transporter

Volkswagen Transporter

2.0 TDI 150 KM diesel2016VANręczna4x4
cena średnia 75 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford S-MAX

Ford S-MAX

2.0 TDCI 150 KM diesel2016VANręczna4x4
cena średnia 67 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira Tourer

Opel Zafira Tourer

1.6 CDTI 136 KM diesel2016VANręcznaprzedni
cena średnia 47 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Multivan

Volkswagen Multivan

2.0 TDI 150 KM diesel2016VANręcznaprzedni
cena średnia 59 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota ProAce 2.0 D-4D 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS