Toyota RAV4 V 2.5 Hybrid 218 KM
Toyota RAV4
Toyota RAV4 była pierwszym pojazdem, który zapoczątkował w Europie modę na tzw "bulwarówki", czyli niewielkie auta klasy SUV. Pierwsza generacja bazowała konstrukcyjnie na Toyocie Corolii produkowanej w latach 1992-1997 i oferowana była wyłącznie z silnikami benzynowymi. Druga generacja pojawiła się w 2000 roku i wówczas paletę jednostek napędowych uzupełniły jednostki wysokoprężne z systemem common rail.
Toyota RAV4 V
Toyota RAV4 piątej generacji debiutowała na salonie w Nowym Jorku w kwietniu 2018 roku. Jej europejską wersję poznaliśmy w październiku 2018 roku przy okazji salonu w Paryżu.
To pierwszy suv Toyoty zbudowany na platformie TNGA. Nowy model jest krótszy od poprzednika o 5 mm (4600 mm), szerszy o 10 mm (1885 mm) oraz niższy o 10 mm (1650 mm), lecz rozstaw osi zwiększono o 30 mm (2690 mm). Przedni i tylny zwis skrócono o 35 mm (5 mm z przodu i 30 mm z tyłu). O 15 mm zwiększył się też prześwit.
Siedzisko przedniego fotela znalazło się o 15 mm niżej niż w poprzedniej generacji RAV4. Choć samochód tylko minimalnie zmienił swoje wymiary zewnętrzne w stosunku do poprzednika, dzięki platformie TNGA i wysiłkom inżynierów udało się wygospodarować we wnętrzu i bagażniku jeszcze więcej miejsca. Szerokość kabiny na wysokości tylnej kanapy wzrosła o 40 mm, zwiększając przestrzeń dla nóg. Pasażerowie z tyłu zyskali też dwa oddzielne nawiewy.
Pojemność bagażnika wzrosła do rekordowej w klasie wartości 580 l (VDA) – o całe 79 l, a jego długość zwiększyła się o 60 mm. Dzięki temu, po złożeniu oparć tylnej kanapy do środka mieści się rower na 29-calowych kołach. Ruchomą podłogę przestrzeni bagażowej można odwrócić. Jej drugą stronę pokryto ochronną warstwą gumy.
Pod maską nowej Toyoty RAV4 Hybrid znalazł się 4-cylindrowy, benzynowy silnik 2,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Układ hybrydowy ma moc 218 KM dla wersji z przednim napędem oraz 222 KM z napędem AWD. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu RAV4 (z elektrycznym napędem AWD) 8,1 s. Nowością są w lżejsze i mniejsze baterie niklowo-wodorkowe i sterownik PCU. W razie potrzeby hybrydowy SUV Toyoty może poruszać się na samym silniku elektrycznym.
Nawet w podstawowej wersji RAV4 lista wyposażenia obejmuje: 17-calowe aluminiowe felgi, relingi dachowe, światła LED, uruchamianie auta przyciskiem, 7-calowy wyświetlacz systemu audio i 4,2-calowy wyświetlacz informacyjny TFT. Na liście dodatkowego wyposażenia jest m.in. elektrycznie sterowany panoramiczny dach, wentylowane fotele, elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika, bezprzewodowa ładowarka do smartfonów, a nawet 5 rozmieszczonych w całej kabinie portów USB.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-01-24