chceauto.pl
x

Toyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KM

Toyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2013
Średnia cena
42 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
diesel
Waga
1540 kg
Ładowność
720 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
124 KM
0-100 km/h
11.3 s.
V max
185 km/h
Zasięg
860 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
41 zł
Zbiornik paliwa
55 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16
215/55 R17

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
484 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KMToyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KM

Toyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KM

Toyota Verso to właściwie kolejna generacja modelu, który nosił nazwę  Corolla Verso. Auto debiutowało w 2009 roku. W związku z planowanym wycofaniem z rynku Corolli (zastąpiona przez Aurisa) z nazwy zniknęła Corolla, samochód nosi więc nazwę Toyota Verso. Tym samym na rynku pozycjonowany jest jako osobny model, a nie wersja nadwoziowa Corolli czy Aurisa. 
Mimo młodego wieku, opinie o samochodzie są mieszane. Uwagi użytkowników dotyczą głównie problemu z instalacją elektryczną i przepalających się żarówek. 


Silnik

Zakup używanego auta z silnikiem Diesla niesie ze sobią duże ryzyko. Jak w kategorii awaryjności i kosztów utrzymania wypada stosowany przez Toyotę 2,0 l D-4D? Trzeba wiedzieć, że w przypadku japońskiego producenta takie same oznaczenie dotyczy dwóch, diametralnie różnych jednostek napędowych. Starsze, produkowane do 2008 roku jednostki o pojemności 2,0 l miały moc do 116 KM, wykonany z żeliwa blok i aluminiową głowicę z prostym, ośmiozaworowym rozrządem napędzanym paskiem. W przypadku tych jednostek – kod silnika zaczyna się od liter CD – użytkownicy rzadko kiedy skarżyli się na poważne awarie. Dotyczyły one jedynie wtryskiwaczy (łatwych w regeneracji) i – typowego dla współczesnych diesli zużycia zaworów EGR oraz turbosprężarek. Ostatecznie jednostki napędowe serii CD zniknęły z oferty Toyoty w 2008 roku. W 2006 roku Japończycy wprowadzili do oferty nową rodzinę jednostek wysokoprężnych o pojemnościach 2,0 l i 2,2 l, która również występowała pod nazwą D-4D. Na pierwszy rzut oka zmiany mogły się podobać - wprowadzono szesnastozaworową głowicę, wykonany z aluminium blok i napęd rozrządu za pomocą trwałego łańcucha. Nowe jednostki otrzymały kody silników zaczynające się od liter AD. Pierwsze odczucia z jazdy były pozytywne (głównie za sprawą zdecydowanie lepszych osiągów i niewielkiego zużycia paliwa), ale szybko okazało się, że nowe silniki mają kilka słabych punktów. Największym z nich jest tendencja do utleniania się aluminium na styku z uszczelką głowicy, do czego dochodzi najczęściej po około 150-200 tys. km. Usterka jest o tyle poważna, że by się jej pozbyć, nie wystarczy sama wymiana uszczelki i splanowanie powierzchni głowicy. Ponieważ z aluminium wykonano również blok – niezbędna jest także operacja „splanowania” tego ostatniego. W przypadku jednostek serii AD problem dotyczy nie tylko wysokich kosztów – by splanować blok należy wymontować z samochodu silnik. Tego typu naprawę przeprowadzić można tylko raz! Kolejna operacja zebrania z głowicy i bloku utlenionego aluminium sprawi, iż głowica obniży się do tego stopnia, że próba uruchomienia silnika skończy się uderzeniem tłoków w zawory! W praktyce oznacza to, że powtórna naprawa jest niewykonalna lub też „nieuzasadniona ekonomicznie”. Powinna ona bowiem obejmować wymianę bloku, czyli – de facto – montaż nowego silnika. Toyota – przynajmniej teoretycznie – poradziła sobie z tym problemem w końcu 2009 roku. W serwisowanych autach, w których dochodziło do awarii uszczelki pod głowicą po tym terminie, producent często wymieniał silnik na swój koszt. Problem w tym, że wypalanie się uszczelek pod głowicą wciąż jest częstą przypadłością silników z rodziny D-4D AD i daje o sobie znać zwłaszcza w dynamicznie eksploatowanych pojazdach (najczęściej w mocniejszym silniku o pojemności 2,2 l D-D4). Przed zakupem wyposażonej w wysokoprężny silnik z rodziny AD Toyoty koniecznie żądajmy więc od właściciela dokumentacji świadczącej o przebiegu i dokonanych wcześniej naprawach. Na rynku aż roi się od cenowych „okazji”, w których już raz doszło do wypalenia uszczelki głowicy. Jeśli kupimy taki samochód, kolejna naprawa oznaczać będzie dla nas konieczność zakupu drugiego silnika! Jednostki te znajdziemy m.in. w Toyotach: Avensis II, Auris, RAV4 III, Corolla E15 oraz Lexusie IS220d.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2016-07-07

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Toyota Verso po liftingu2012-09-20Znamy ceny nowych RAV4 i Verso2013-02-0515 aut, których nie zobaczymy już w salonach2019-12-16

Ogłoszenia

Toyota Verso

Toyota Verso

lubuskie

31 000 zł
Toyota Verso

Toyota Verso

lubelskie

31 000 zł
Toyota Verso

Toyota Verso

dolnośląskie

33 500 zł

Toyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Chevrolet Orlando

Chevrolet Orlando

2.0D 130 KM diesel2013VANręcznaprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Scenic

Renault Scenic

1.6 dCi 130 KM diesel2013VANręcznaprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Zafira

Opel Zafira

1.7 CDTI 125 KM diesel2013VANręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic

1.6 dCi 130 KM diesel2013VANręcznaprzedni
cena średnia 32 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Grand C-Max

Ford Grand C-Max

1.6 TDCi 115 KM diesel2013VANręcznaprzedni
cena średnia 32 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Combo

Opel Combo

1.6 CDTI 120 KM diesel2013VANręcznaprzedni
cena średnia 29 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota Verso I FL 2.0 D-4D DPF 124 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS