Renault rozszerza ofertę swoich bateryjnych pojazdów. Francuzi zaprezentowali właśnie pierwsze w historii Renault Twingo Z.E.
Renault Twingo Z.E.
O możliwości zelektryfikowania popularnego ”mieszczucha” mówiło się już od dłuższego czasu. Ostatecznie samochód wyposażony został w elektryczny silnik trakcyjny rozwijający moc 82 KM i generujący maksymalny moment obrotowy 160 Nm. To wystarcza by Twingo Z.E. przyspieszało do 100 km/h w 13,5 s i osiągało prędkość maksymalną 135 km/h. Do ”miejskiej” prędkości 50 km/h auto przyspiesza w 4,5 s.
Renault Twingo Z.E.
Za magazynowanie energii odpowiadają litowo-jonowe akumulatory o masie 165 kg. Ich pojemność to 22 kWh. W zależności od trybu pomiarowego (mieszany lub miejski, wg WLTP) zasięg auta waha się od 180 do 250 km.
W przypadku najsłabszych domowych przyłączy (2,3 kW) pełne ładowanie z gniazdka trwa ponad 13 godzin. Klienci mogą się jednak zdecydować na ładowarkę ścienną o mocy 7,4 kW skracającą ten czas do niespełna 4 godzin. W przypadku najszybszych ładowarek publicznych (21 kW) ”zatankowanie” Twingo Z.E. ”pod korek” trwa dokładnie 63 minuty.
Renault Twingo Z.E.
Auto, wzorem innych elektrycznych modeli francuskiej marki, oferowane będzie ze specjalną aplikacją na urządzenia mobilne służącą m.in. kontrolowaniu poziomu energii czy zdalnemu sterowaniu niektórymi funkcjami (np. włączenie ogrzewania czy klimatyzacji).
Samochód trafić ma do oferty Renault przed końcem roku. Całkiem możliwe, że dzięki pojawieniu się modelu z napędem elektrycznym Twingo wróci również do oferty polskiego importera. Wszystko zależy od cennika i tego, czy auto ”załapie się” na dopłaty dla samochodów elektrycznych.