chceauto.pl
x
Używane: Toyota Auris

Używane: Toyota Auris

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2014-03-26
W 2006 roku Toyota zszokowała świat motoryzacyjny. Wówczas ogłoszono, że nowa generacja Corolli nie będzie dłużej nosiła tej nazwy. Zamiast niej pojawił się Auris.

Toyota Auris
Toyota Auris
Nieco później okazało, że Japończycy nie zrezygnowali całkowicie ze stosowania nazwy, która w historii Toyoty zapisała się złotymi zgłoskami. Otóż sedan nadal nazywany był Corollą, natomiast nową nazwę otrzymał hatchback, który trafił do salonów w 2007 roku. Trzy lata później Aurisa poddano niewielkiemu liftingowi, a produkcję zakończono w roku 2012. Toyota uznała wówczas, że wprowadzenie nowego modelu zakończyło się sukcesem, wobec czego na rynek trafiła druga generacja Aurisa.

Toyota Auris
Toyota Auris
Czy Toyota Auris może cieszyć się opinią równie trwałego i bezawaryjnego pojazdu co Corolla? Teraz możemy już stwierdzić, że nie do końca. Sprzedawane w Europie samochody wytwarzane są w Wielkiej Brytanii i w Turcji i ten fakt najwyraźniej ma znaczenie. Co nie oznacza oczywiście, że Auris to tzw "mina", którą trzeba omijać szerokim łukiem. Jest wprost przeciwnie. To solidne auto, które po prostu nie sięgnęło do poprzeczki niezwykle wysoko powieszonej przez Corollę.

Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris była oferowana z dość dużą - jak na Japończyków - gamą silników, która jednak nie jest aż tak szeroka, jak w przypadku producentów europejskich. To jednak tradycja, japońskie firmy od dawna mają silników mniej, za to są to jednostki niezwykle dopracowane i bezawaryjne. Tak właśnie jest w przypadku Toyoty Auris, o ile mówimy o silnikach benzynowych. Niezależnie od pojemności i mocy jednostki napędowe nie sprawiają kłopotów, a ewentualne usterki dotyczą osprzętu, jak sondy lambda czy czujniki położenia wału korbowego. Poza tym serwis sprowadza się do regularnej wymiany oleju...

Toyota Auris
Toyota Auris
Niestety, gorzej sytuacja przedstawia się w przypadku silników wysokoprężnych. Jednostki Diesla, ze względu na coraz ostrzejsze normy emisji spalin, stają się coraz bardziej skomplikowane i coraz bardziej podatne na usterki. Od tej reguły nie ma wyjątków. Kupując Aurisa z dieslem najlepiej wybrać samochody przedliftingowe z silnikiem 1.4 D-4D. Nie posiadają one koła dwumasowego ani filtra cząstek stałych, a ich wtryskiwacze można regenerować (po liftingu nie nadają się już do naprawy, co drastycznie podnosi koszt serwisu, wszystkie samochody posiadają również DPF).

Toyota Auris
Toyota Auris
Większe jednostki (2.0 D-4D i 2.2 D-4D) posiadają filtry cząstek stałych i piezoelektryczne wtryskiwacze bez możliwości regeneracji. Jakby tego było mało, cierpią one na usterki uszczelki pod głowicą, zdarza się również nadmierne spalanie oleju. Naturalnemu zużyciu we wszystkich dieslach podlega również turbosprężarka oraz dwumasowe koło zamachowe. Koszt naprawy każdego z tych elementów liczony jest w tysiącach.

Toyota Auris
Toyota Auris
Samochody z silnikami 2.2 D-4D mogą imponować mocą (177 KM), jednak ich podaż nie jest duża. Powodem jest pojemność, która powodowała, że auto wpadało w wyższą stawkę akcyzową, przez co w Polsce sprzedawało się słabo. Toyota oferowała Aurisa również w wersji hybrydowej 1.8 HSD. Samochód ten był jednak drogi i nie spotkał się z dużym zainteresowaniem. Stąd jego obecność na rynku wtórnym jest śladowa.

Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota Auris posiadała napęd wyłącznie na przednie koła. Moment obrotowy przekazywany był za pośrednictwem manualnych skrzyń o pięciu lub sześciu przełożeniach (w zależności od wersji silnikowej). Ponadto dostępna była bezstopniowa skrzynia CVT.

Zawieszenie Toyoty Auris jest proste i trwałe. Z przodu zastosowano klasyczne kolumny McPhersona, a z tyłu belkę skrętną. To rozwiązanie znacznie mniej skomplikowane niż układ wielowahaczowy, bardziej trwałe i tańsze w serwisie. Minus oczywiście też jest - samochód nie prowadzi się tak dobrze, jak np. Ford Focus, co jednak nie oznacza, że prowadzi się źle. Po prostu nie dostarczy kierowcy sportowych wrażeń...

Toyota Auris
Toyota Auris
Podobnie jak w poprzedniej generacji Corolli pracownicy serwisów Toyoty często słuchają narzekań na kiepskiej jakości powłokę lakierniczą (szybko się zarysowuje i jest podatna na uszkodzenia mechaniczne, np. od kamieni) oraz piszczące i szybko ulegające zużyciu hamulce. W początkowym okresie produkcji zdarzały się również niedostatki wykończenia - plastik na konsoli wewnętrznej (zwłaszcza w okolicy schowków) niemiłosiernie skrzypiał, niektóre elementy wnętrza potrafiły zostać w ręce.

Toyota Auris
Toyota Auris
Toyota wyciągnęła jednak odpowiednie wnioski i szybko uporała się z tymi drobnymi problemami. Wciąż zdarzają się natomiast usterki szeroko pojętej elektryki: awaryjne są czujniki ABS-u, zdarzają się usterki centralka zamka, krótką żywotność mają żarniki reflektorów ksenonowych.

Początkowo zdarzały się również usterki przekładni kierowniczej. Toyota nie uchylała się jednak od odpowiedzialności i naprawę przeprowadzała w ramach gwarancji.

Toyota Auris
Toyota Auris
Oryginalne części w serwisach Toyoty są drogie, jednak rynek zamienników jest rozbudowany, nie brakuje elementów w różnych cenach i oczywiście różnej jakości.

Wybór samochodów na rynku wtórnym jest szeroki. Warto mieć przy tym świadomość, że Auris chętnie był wybierany przez firmy, przez co wiele samochodów ma flotową przeszłość. To ich nie dyskwalifikuje (auta flotowe są poddawane regularnemu serwisowi), jednak warto dokładnie zweryfikować wybrany egzemplarz pod kątem ew. cofania licznika i faktycznego przebiegu. Zdecydowanie lepszym wyborem będą więc pojazdy z udokumentowaną historią. Dobrze wybrany egzemplarz, szczególnie z silnikiem benzynowym będzie cieszył właściciela bezawaryjną jazdą.

Używane: Toyota Auris - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota AurisUżywane: Toyota Auris

Zobacz także

Używane samochody wciąż drożeją

Używane samochody wciąż drożeją 2022-04-26

Obserwowany w 2021 r. trend wzrostowy cen samochodów używanych nie hamuje - przeciętne auto kupowane na kredyt w okresie od stycznia do połowy marca 2022 r. kosztowało ponad 53 tys. zł. Tymczasem w całym ubiegłym roku, średnia wartość kredytowanego...
Co piąte nowe auto w Polsce to Toyota

Co piąte nowe auto w Polsce to Toyota 2022-02-06

Toyota w styczniu 2022 roku utrzymała się na pozycji lidera polskiego rynku. W pierwszym miesiącu nowego roku marka zarejestrowała 5 726 samochodów osobowych i zanotowała 19,8-procentowy udział w rynku, co oznacza, że już prawie co piąte auto...
Handlarze znów górą?

Handlarze znów górą? 2020-02-11

Nie słabnie zainteresowanie używanymi samochodami z zachodu. W styczniu sprowadzono rekordową liczbę tego typu aut. Z informacji Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że pierwszy miesiąc bieżącego roku zamknął się wynikiem 74 482...
Rekordowa sprzedaż hybryd Toyoty

Rekordowa sprzedaż hybryd Toyoty 2019-10-19

Wyniki sprzedaży hybryd Toyoty w ciągu pierwszych 9 miesięcy tego roku wskazują, że na koniec roku Japończycy zanotują w Polsce kilkudziesięcioprocentowy wzrost w tym segmencie gamy modelowej.Liczba sprzedanych w ciągu roku w Polsce samochodów...
Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...
Używane: Mercedes klasy A W169

Używane: Mercedes klasy A W169 2019-07-17

Druga generacja klasy A zadebiutowała w 2004 roku. Po czterech latach auto poddano subtelnemu liftingowi - zmieniono m.in. kształty zderzaków i świateł. Udało się też wyeliminować wiele problemów wieku dziecięcego (np. korozja). Nowa generacja –...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS