Pamiętacie pierwszą Volkswagena Polo generacji 6N? Samochód debiutował w 1994 roku i cieszył się w Polsce i Europie dużą popularnością.
Volkswagen Ameo
Sprzedaż była tak duża, że oferta nadwoziowa została szybko poszerzona o sedana, który otrzymał nazwę Polo Classic i kombi o nazwie Polo Variant. Grupa Volkswagena sprzedawała ten model również pod marką Seat (Cordoba), przy czym ten model był dostępny jako coupe, kombi i sedan, natomiast hatchback nazywał się Ibiza.
Volkswagen Ameo
Volkswagen Polo 6N przetrwał w produkcji aż do 2001 roku. Kolejna generacja padła już ofiarą poglądu, że Europa nie potrzebuje małych sedanów. W Europie Polo IV generacji sprzedawano więc wyłącznie jako hatchbacka (3- i 5-drzwiowego), natomiast sedan dostępny był wyłącznie na rynkach rozwijających się.
Volkswagen Ameo
I tak już miało zostać w kolejnych latach. Np. oparty na kolejnej, piątej generacji sedan został zaprezentowany w 2010 roku i sprzedawany jest na rynku rosyjskim. Zarząd niemieckiego koncernu najwyraźniej jednak uznał, że samochód ten odpowiada specyfice wyłącznie rynku niemieckiego, bowiem postanowił opracować... nowe Polo sedan. Samochód otrzymał nazwę Ameo i zaprezentowano go na salonie w New Delhi.
W stosunku do wersji rosyjskiej auto ma zmieniony tył, jest krótsze i... brzydsze. Ameo będzie napędzany trzycylindrowym, benzynowym silnikiem 1.2, który będzie parowany z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach lub dieslem 1.5 TDI dostępnym wyłącznie z siedmiostopnową przekładnią DSG.
Samochód trafi do hinduskich salonów w połowie roku. 7 lat po tym, gdy niemal identyczne Polo hatchback wyjechało na drogi europejskie...