chceauto.pl
x

Volkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KM

Volkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2017
Średnia cena
84 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1968 cm3
Silnik
diesel
Waga
1539 kg
Ładowność
601 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
115 KM
0-100 km/h
9.4 s.
V max
205 km/h
Zasięg
1030 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
41 zł
Zbiornik paliwa
66 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
225/55 R17
245/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
E
Bagażnik
563 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Volkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KMVolkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KMVolkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KMVolkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KMVolkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KM

Volkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KM

Zaprezentowany w marcu 2016 roku model zastąpić ma w ofercie Volkswagena CC i pełnić rolę topowej limuzyny niemieckiej marki.

Arteona opracowano wykorzystując modułową platformę MQB. Oznacza to silnik zamontowany poprzecznie z przodu i napęd na przednie koła (lub 4x4).

Karoseria mierzy 4 862 mm długości, 1 871 szerokości i 1 427 mm wysokości. Rozstaw osi to 2 841 mm. Na tle Passata auto wyróżnia się m.in. inną konstrukcją przodu. Jego wyróżnik to długa pokrywa silnika zachodząca na błotniki i sięgająca do osłony chłodnicy. Seryjne reflektory w technologii LED oraz diodowe światła do jazdy dziennej łączą się z chromowanymi listwami oraz z pokrywą silnika. Sportowe aspiracje podkreślają obręcze ze stopów lekkich, które mogą mieć rozmiar do 20 cali. Bagażnik pomieści pakunki o objętości do 563 l (1557 l po złożeniu oparcia kanapy).

W chwili rozpoczęcia sprzedaży, Arteona będzie można zamówić z jednym z sześciu turbodoładowanych silników. Wszystkie mają po cztery cylindry i bezpośredni wtrysk paliwa. Benzynowe (TSI) oraz diesle (TDI) w dwóch najsłabszych wersjach osiągają po 150 KM. Najmocniejszy silnik TSI rozwija moc 280 KM, a najmocniejszy TDI uzyskuje 240 KM. Całkowicie nową jednostką napędową jest podstawowy silnik benzynowy – 1.5 TSI Evo (następca popularnego 1,4 l TSI) z funkcją odłączania cylindrów (ACT).

Każdy silnik Arteona może współpracować z automatyczną, dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG. W wypadku aut z jednostkami napędowymi TSI dwusprzęgłowa przekładnia znajduje się w wyposażeniu seryjnym od wersji z silnikami o mocy od 190 KM wzwyż. Egzemplarze z najmocniejszymi silnikami TSI i TDI mają także standardowo napęd na cztery koła 4MOTION.

Lista opcji obejmuje m.in. aktywny tempomat (ACC) nowej generacji – uwzględnia on teraz dane z komunikatów drogowych i między innymi ograniczenia prędkości dopasowując automatycznie do nich prędkość jazdy samochodu. Znajdziemy na niej również dynamiczne reflektory skrętne, które dzięki danym GPS z wyprzedzeniem „wiedzą” kiedy samochód znajdzie się w zakręcie i uruchamiają funkcję doświetlania jeszcze zanim kierowca wjedzie w łuk drogi. Do zwiększenia bezpieczeństwa przyczynia się również system Emergency Assist drugiej generacji – gdy kierowca, np. z powodu zasłabnięcia, przestanie kontrolować pojazd, system nie tylko spowoduje hamowanie (w zakresie możliwości urządzenia), ale też skieruje samochód na skrajny prawy pas jezdni, jeśli okaże się on w danej chwili wolny.

Każda wersja Arteona będzie wyposażona w chromowane listwy wokół bocznych szyb, tylne lampy w technologii LED, diodowe reflektory ze światłami do jazdy dziennej wykonanymi w tej samej technologii, obręcze kół z lekkich stopów (17-calowe lub większe) i bezkluczykowy system uruchamiania pojazdu Keyless Go. W standardzie otrzymamy też: listwy progowe z przodu i z tyłu wykonane ze stali szlachetnej, system multimedialny Composition Media z kolorowym ekranem dotykowym, 8 głośnikami, wejściem AUX-IN i USB (dla urządzeń Apple) oraz z instalacją telefoniczną Bluetooth, klimatyzację dwustrefową Climatronic, wielofunkcyjną kierownicę pokrytą skórą (w autach z DSG z łopatkami do zmiany biegów)i komfortowe fotele z przodu, częściowo regulowane elektrycznie (6 ustawień), a także system rozpoznający zmęczenie kierowcy i progresywny układ kierowniczy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-10-26

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volkswagen Arteon po liftingu coraz bliżej2020-06-03Volkswagen Arteon. Ceny2017-04-09Volkswagen Arteon Shooting Brake2020-06-23Volkswagen Arteon R-Line Edition2020-01-23Volkswagen Arteon. Nowy model ponad Passatem!2016-11-28Test: Volkswagen Arteon Shooting Brake - dynamiczny, praktyczny i drogi2023-08-20

Volkswagen Arteon I 2.0 TDI 115 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS