Na specjalnym pokazie tuż przed dniami prasowymi salonu we Frankfurcie Volkswagen zaprezentował oficjalnie model ID.3 - całkowicie elektryczny samochód, który ma wprowadzić niemiecki koncern w nową erę.
Volkswagen ID.3
Volkswagen od tygodni zapowiadał premierę ID.3. Niespodzianką nie jest więc jego wygląd, chociaż do tej pory pokazywano samochód pokryty kamuflażem. ID.3 wygląda zupełnie inaczej niż jakikolwiek model Volkswagena i nie będzie problemu z rozpoznaniem go na ulicy. Uwagę zwraca standardowo czarny dach oraz czarna klapa bagażnika. Niezwykły jest również wzór felg oraz wąskie reflektory z łączącym je paskiem przedzielonym logo marki.
Volkswagen ID.3
Wnętrze Volkswagen ID.3 jest na swój sposób... puste. Większością funkcji steruje się za pomocą dotykowego ekranu umieszczonego na szczycie konsoli środkowej. Zamiast tradycyjnych zegarów znajdziemy kolejny, wyraźnie wyodrębniony z deski rozdzielczej ekran o trapezoidalnym kształcie. Wybierak kierunku jazdy umieszczono za kierownicą, niczym dźwignię automatycznej skrzyni biegów w starych amerykańskich samochodach.
Volkswagen ID.3
Fizyczne przyciski znajdziemy jedynie na drzwiach (lusterka i szyby), pod ekranem dotykowym, za i na kierownicy.
Wnętrze jest obszerne. Silnik samochodu znajduje się przy tylnej osi (pod bagażnikiem, którego pojemność wynosi 385 litrów), a akumulatory zostały zabudowane w podłodze, co przy dużym rozstawie osi (277 cm) oznacza, że na brak miejsca narzekać nie można.
Volkswagen ID.3
Samochód zbudowano na modułowej platformie o nazwie MEB, skonstruowanej z myślą o samochodach elektrycznych. ID.3 ma 426 cm długości, 180 cm szerokości i 155 cm wysokości. ID.3 jest więc typowym kompaktem, ma taką samą długość jak Golf, ale jednocześnie rozstaw osi jest większy o 10 cm i wynosi tylko 2 cm mniej niż rozstaw osi Passata!
Volkswagen ID.3
Volkswagen ID.3 będzie dostępny z silnikiem o mocy 110 (150 KM) lub 150 kW (204 KM). Słabszy silnik korzysta z akumulatorów o pojemności 45 kWh, które wg normy WLTP mają zapewniać 330 km zasięgu. Taki samochód w Niemczech ma kosztować mniej niż 30 tys. euro.
Volkswagen ID.3
Auta z mocniejszym silnikiem będzie można zamówić z pakietem akumulatorów o pojemności 58 lub 77 kWh. Baterie robią cenę - pierwsza wersja kosztuje mniej niż 40 tys. euro, a druga - mniej niż 50 tys. euro. Zasięg to odpowiednio 420 i 550 km. Volkswagen zapewnia, że przy wykorzystaniu ładowarki o mocy 100 kW 30 minut ładowania zwiększy zasięg o 290 km.
Akumulatory mają również wpływ na masę. Volkswagena ID.3 z najmniejszymi akumulatorami waży aż 1719 kilogramów. Ładowność, w zależności od wersji, waha się między 416 a 541 kg.
Na początek na rynek trafi limitowana do 30 tysięcy egzemplarzy (większość została już zarezerwowana) wersja 1st, czyli samochód ze słabszym silnikiem. Auta wyjadą na drogi w połowie przyszłego roku. Niedługo później rozpocznie się sprzedaż mocniejszych odmian.