ID.3 to pierwszy elektryczny model Volkswagena oparty na modułowej platformę dla samochodów bateryjnych MEB. Samochód - po długich przebojach związanych w wadliwym oprogramowaniem - trafił do do produkcji w 2019 roku. Nic więc dziwnego, że na rok 2022 Volkswagen zaplanował lifting tego modelu.
Volkswagen ID.3 po liftingu
Obecnie produkowany model ID.3 zjeżdża z taśmy zakładów w Zwickau i Dreźnie w Niemczech. Jednak Volkswagen poinformował, że w przyszłym roku do tej dwójki dołączy główna fabryka – w Wolfsburgu.
Volkswagen zapewnia, że przy pracach nad modernizacją ID.3 wsłuchiwał się w głosy obecnych właścicieli tych samochodów. W odświeżonym ID.3 będzie stosowane oprogramowanie najnowszej generacji, które poprawia wydajność systemu i może być aktualizowane zdalnie (over-the-air). Wyposażenie standardowe będzie bogatsze – w standardzie znajdą m.in. ekran systemu infotainment o przekątnej 12 cali, podwójna podłoga bagażnika oraz konsola środkowa z dwoma uchwytami na napoje.
Volkswagen ID.3 po liftingu
Volkswagen zastosuje w ID.3 po liftingu najnowszą generację w pełni zintegrowanych systemów wspomagających kierowcę. Wśród nich na wyróżnienie zasługują np. dostępny za dopłatą system Travel Assist z danymi inteligencji zbiorowej oraz Park Assist Plus z funkcją pamięci.
Volkswagen wciąż zmaga się z kryzysem półprzewodnikowym. Produkcja ID.3 kuleje i stąd samochody trafiają głównie na rynek niemiecki. W Polsce "już wkrótce" będzie można zamawiać wstępnie skonfigurowane wersje aktualnego ID.3: Life, Business, Style, Max i Tour. Ich specyfikacja jak i ceny mają zostać przedstawione do połowy grudnia.
Volkswagen ID.3 po liftingu
Z powodu sytuacji związanej z dostawami półprzewodników i istniejącego portfela zamówień Volkswagen szacuje, że pierwsze egzemplarze modeli ID.3 Pro: Life, Business, Style, Max oraz ID.3 Pro S Tour nie zostaną dostarczone klientom przed czwartym kwartałem 2023 roku. Plan zakłada, że do tego czasu rozpocznie się już produkcja odświeżonej wersji ID.3.
Może to oznaczać, że dostarczony pojazd nie będzie tym, który widnieje w konfiguratorze lub na umowie w momencie składania zamówienia. Pojazd może różnić się od zamówionego, ale - jak zapewnia Volkswagena - wszelkie różnice będą korzystne dla klienta.