Volkswagen ID.3, pierwszy zbudowany wyłącznie jako auto elektryczne model Volkswagena, został zaprezentowany w maju 2019 roku. Niemiecki koncern od razu podał specyfikacje, ceny i rozpoczął zbieranie zamówień, co wiązało się z wpłatą zaliczki.
Auto spotkało się z ciepłym przyjęciem, szybko zebrano 30 tysięcy zamówień. Ale dalej zaczęły się problemy. Pierwsi klienci w Niemczech mieli odebrać swoje pojazdy w kwietniu 2020 roku. Tak się nie stało i to nie z powodu pandemii, ale problemów z oprogramowaniem. Volkswagen długo nie podawał, kiedy auta trafią na drogi. Dopiero teraz ogłoszono, że dostarczanie samochodów rozpocznie się po wakacjach, we wrześniu.
Volkswagen ID.3
Nie oznacza to jednak rozwiązania wszystkich problemów z oprogramowaniem. Jak informuje producent, funkcja bezprzewodowego App Connect i funkcjonalność wyświetlania dystansu w systemie Head-Up Display z poszerzoną rzeczywistością nie będą jeszcze aktywne. Samochody dopiero w późniejszym terminie otrzymają aktualizację softu, która je uruchomi. Osobom, które mimo tego zdecydują się na odbiór auta we wrześniu Volkswagen zaoferuje preferencyjne warunki leasingu - zwolnienie z trzech pierwszych rat.
Klienci chcący zakupić ID.3 1ST, którzy nie będą zainteresowani pierwszeństwem w odbiorze auta, otrzymają auto w czwartym kwartale 2020 roku – wówczas samochód będzie już doposażony o wspomniane wyżej funkcje.
Osoby, które zdecydowały się zarezerwować możliwość zakupu ID.3 w limitowanej wersji 1ST, od 17 czerwca będą mogły zamówić swój samochód i poznać szczegóły związane z ofertą finansową oraz wyposażeniem pojazdu. Kolejne informacje na ten temat zostaną przedstawione wkrótce.
Przedstawienie oferty seryjnej wersji ID.3 w Polsce planowane jest na przełom lipca i sierpnia – do tego czasu osoby które dokonały rezerwacji możliwości zamówienia samochodu w limitowanej wersji 1ST będą mogły zdecydować się na wybranie preferowanego terminu odbioru swojego pojazdu.
ID.3 1ST jest wyposażony w akumulator o pojemności 58 kWh, który napędzany jest silnikiem elektrycznym umiejscowionym na tylnej osi. Generuje 150 kW i zapewnia maksymalny moment obrotowy 310 Nm, dzięki czemu samochód może przyspieszyć do 60 km/h w 3,4 sekundy.
ID.3 1ST jest dostępny w trzech wariantach wyposażenia.
W ramach elektrycznej ofensywy, Volkswagen planuje oferować pojazdy elektryczne we wszystkich głównych segmentach pojazdów do 2022 roku. Marka Volkswagen zamierza zostać liderem na rynku e-mobilności w nadchodzących latach i dlatego do 2024 zainwestuje 11 miliardów euro w rozwój na tej płaszczyźnie. W roku 2025 Volkswagen spodziewa się wyprodukować 1,5 miliona samochodów elektrycznych.