Podczas specjalnej konferencji transmitowanej na żywo w internecie, która odbyła się po odwołaniu salonu w Genewie, Volkswagen ogłosił, że drugim elektrycznym modelem w gamie ID będzie SUV o nazwie ID.4.
Volkswagen ID.4
Samochód zostanie oparty o prototyp ID.CROZZ, który pokazano niemal równy rok temu. Premiera ID.4 odbędzie się jeszcze w tym roku.
ID.4 jest drugim modelem Volkswagena po ID.3 opartym na nowej modułowej platformie podłogowej zaprojektowanej dla samochodów z napędem elektrycznym (MEB). Samochód ma być produkowany i sprzedawany w Europie, Chinach i Stanach Zjednoczonych.
Volkswagen zapowiada, że dzięki dopracowanej aerodynamice, a przez to mniejszemu zużyciu energii, zasięg ID.4 ma sięgać nawet 500 km.
Volkswagen ID.4
Początkowo ID.4 będzie oferowany z napędem na tylne koła. Wersja z elektrycznym napędem na cztery koła zadebiutuje w późniejszym terminie.
Wysokonapięciowy akumulator jest umieszczony nisko i na środku podwozia, dzięki czemu środek ciężkości auta wypada nisko, co jest optymalne ze względu na dynamikę jazdy oraz na równomierny rozkład masy pomiędzy osie.
Volkswagen ID.CROZZ
ID.4 – dzięki kompaktowym rozmiarom elektrycznego napędu, podobnie jak wszystkie inne modele skonstruowane na platformie MEB – ma oferować przestronne wnętrze. Kokpit będzie w pełni cyfrowy. Pokładowe systemy będzie obsługiwało się głównie za pomocą dotykowych paneli i sterowania głosem.
ID.4 i ID.3 to elementy plany zmniejszenia emisji CO2 floty Volkswagena o jedną trzecią do 2025 roku.
Tymczasem pojawią się nieoficjalne doniesienia o kłopotach z ID.3. Wersje są dwie, jedna mówi o problemach z dostępnością baterii, druga - o błędach w oprogramowaniu, które na bieżąco są wykrywane i usuwane, ale uniemożliwiają dostarczenie auta klientom.