Volkswagen dodaje kolejną odmianę z napędem na cztery koła do linii modeli ID.4. – ID.4 Pro 4MOTION. Nowa wersja, bazująca na ID.4 Pro Performance, ma dwa silniki o łącznej mocy 265 KM.
Do tej pory napęd na cztery koła był dostępny jedynie w topowej odmianie ID.4 – ID.4 GTX 4MOTION. W Polsce nową wersję ID.4 można już zamawiać, ceny zaczynają się od 233 590 zł.
Napęd na cztery koła w ID.4 Pro 4MOTION poprawia trakcję, a także osiągi. Nowy model z dwoma silnikami i napędem 4x4 sprawdzi się np. przy holowaniu przyczepy lub do przewozu łodzi. Maksymalna masa przyczepy ID.4 Pro 4MOTION wzrosła w porównaniu z wersją Pro Performance o 200 kg – do 1400 kg (masa hamowana).
Jednak holowanie ciężkich przyczep samochodem elektrycznym z założenia nie jest dobrym pomysłem, bowiem mocno drenuje baterie i drastycznie skraca zasięg, nawet o połowę.
Dwa elektryczne silniki Volkswagena ID.4 Pro 4MOTION dostarczają łącznie 265 KM, co pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 6,9 s. Głównym źródłem napędu jest wzbudzony na stałe silnik synchroniczny z przetwornicą impulsową, umieszczony przy tylnej osi. Jego moc wynosi 204 KM, jest ona przenoszona na koła za pośrednictwem jednobiegowej przekładni. Zaletami silnika synchronicznego są duża gęstość mocy, wysoka sprawność i stała moc wyjściowa w szerokim zakresie obrotów.
Oś przednia jest napędzana silnikiem asynchronicznym, który również jest wyposażony w przetwornicę impulsową. Moc silnika to 109 KM. Silniki asynchroniczne pozwalają na krótkotrwałe przeciążenia i mają niskie straty, dlatego nadają się do roli jednostki wspomagającej, która może być uruchamiana tymczasowo.
ID.4 Pro 4MOTION jest wyposażony w akumulator o pojemności netto 77 kWh, co zapewnia zasięg do 517 km (wg WLTP). Prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, podobnie jak w odmianie GTX 4MOTION. Maksymalna moc ładowania jest identyczna jak w pozostałych modelach ID.4 – 135 kW. Na stacji o takiej mocy doładowanie akumulatora od 5 do 80 procent trwa 36 minut, co zwiększy zasięg o 337 km (wg WLTP).