Elektryczny ID.4 poszerza ofertę Volkswagena w najszybciej na świecie rosnącym segmencie samochodów, czyli w klasie kompaktowych SUV-ów. Będzie produkowany i sprzedawany w Europie, Chinach, a później także w USA. Klaus Zyciora to najbardziej kompetentna osoba do opisu ID.4 – główny stylista koncernu Volkswagen opracował wraz z zespołem design tego samochodu.
Volkswagen ID.4
”Jego zewnętrzna stylistyka wyróżnia się prostotą, a cała sylwetka jest opływowa. ID.4 emanuje mocą w nowatorski sposób. Zawdzięcza to przede wszystkim nowemu językowi stylistycznemu modeli z rodziny ID., który uwzględnia wymogi aerodynamiki. Według reguł tego języka stworzyliśmy teraz pierwszego SUV-a –łagodne, opływowe formy przenikają sięw nim z ostro zaznaczonymi liniami, sylwetka auta wygląda jakby uformował ją wiatr. Nowoczesność ID.4 podkreślają charakterystyczne reflektory i łączący je pas diod”.
[imaqge35208 right]Dobry design musi być funkcjonalny. W przypadku elektrycznego samochodu o zasięgu w dużej mierze decyduje opór powietrza. ”W odniesieniu do ID.4 stylistyczna rewolucja oznacza również, że w bardzo dużym stopniu uwzględniliśmy wymogi aerodynamiki” – wyjaśnia główny stylista koncernu. ID.4 wyróżnia się znakomitym współczynnikiem oporu powietrza równym 0,28. Jego uzyskanie okazało się możliwe dzięki opływowemu nadwoziu z mocno obniżonym dachem. Do tego dochodzi wiele szczegółowych rozwiązań–np. obudowy lamp z tyłu oraz duży spojler na krawędzi dachu zapobiegają zawirowaniom powietrza wokół karoserii ID.4.
Volkswagen ID.4
Realizując strategię ”Transform 2025+” marka Volkswagen do 2024 roku zainwestuje w rozwiązania z zakresu elektromobilności 11miliardów euro. ID.4 jest pierwszym całkowicie elektrycznym SUV-em Volkswagena i drugim po ID.3 modelem skonstruowanym w oparciu o nową modułową płytę podłogową MEB. Płyta ta jest przeznaczona wyłącznie do produkcji samochodów elektrycznych, które z powodu niewielkich rozmiarów elementów elektrycznego układu napędowego odznaczają się bardzo przestronnym wnętrzem. Dzięki niskiemu współczynnikowi oporu powietrza Cx, wynoszącemu 0,28, oraz możliwości stosowania akumulatorów różnej wielkości i pojemności,ID.4 może uzyskiwać zasięg nawet ponad 500 km (według WLTP).
Nowy SUV znajdzie się najpierw na rynku w wersji z napędem na tylne koła; później pojawią się auta z elektrycznym napędem czterech kół. Akumulatory o wysokim napięciu umieszczono w podłodze pojazdu, dzięki czemu jego środek ciężkości znajduje się nisko. To z kolei zapewnia ID.4 bardzo dobre właściwości jezdne i optymalne rozłożenie masy.