Na targach CES (Consumer Electronics Show) w Las Vegas Volkswagen zaprezentował kolejny model o napędzie elektrycznym, czyli ID. 7. To duża limuzyna o napędzie elektrycznym, oparta na platformie MEB.
Volkswagen ID.7
Zaprezentowane w Las Vegas auto jest zakamuflowane przy pomocy technologii z wielowarstwowym lakierem do tworzenia efektów świetlnych na karoserii pojazdu.
Po modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.6 (ten ostatni dostępny wyłącznie w Chinach) oraz ID. Buzz, ID.7 będzie szóstym modelem z rodziny ID. i drugim po ID.4 globalnym samochodem Volkswagena opartym na platformie MEB. Samochód będzie oferowany na trzech najważniejszych rynkach – w Chinach, Europie i Ameryce Północnej. ID.7 przeznaczony na rynek europejski będzie produkowany w zakładach Volkswagena w Emden, gdzie powstaje już ID.4.
Volkswagen ID.7
Pod względem stylistycznym ID.7 to rozwinięcie stylistyki znanej z innych modeli rodziny modeli ID. Charakterystyczne cechy to opływowe nadwozie, które przyczynia się do zmniejszenia zużycia energii i zwiększenia zasięgu. Wloty powietrza umieszczone w przedniej części kierują przepływające przez nie powietrze w dół po bokach pojazdu Tworzą one swego rodzaju kurtynę powietrzną, która uspokaja przepływ powietrza z boków pojazdu. Opadający ku tyłowi dach wygląda dynamicznie i przyczynia się do uzyskania bardzo niskiego współczynnika oporu powietrza. Zasięg wynosić ma do ok. 700 kilometrów (wg WLTP).
Volkswagen zapowiada, że wsłuchiwał się w uwagi osób jeżdżącym elektrycznymi modelami ID i zastosował je przy projektowaniu ID. 7. Stąd auto będzie wyposażone m.in. w nowy wyświetlacze o zmienionym designie, wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością, 15-calowy ekran systemu inforozrywki, nowe elementy sterowania klimatyzacją i podświetlany touch slider.
Volkswagen ID.7
Układ klimatyzacji z inteligentnymi nawiewami wyróżnia się niespotykanymi dotąd funkcjami. Na przykład ID.7 może wykryć, że kierowca zbliża się do auta i zacznie chłodzić wnętrze w gorące letnie dni lub ogrzewać wnętrze zimą, zanim kierowca wsiądzie do pojazdu.
Nowo zaprojektowane wloty powierza „Smart Air Vents” kontrolują przepływ powietrza i ustawiają się w taki sposób, by jak najszybciej rozprowadzić powietrze po samochodzie. Jeśli w samochodzie są pasażerowie, powietrze może być kierowane wprost na ich ciała lub wentylować wnętrze pośrednio.
To, co w danej chwili dzieje się z nawiewem przez cały czas widać na nowym, dużym wyświetlaczu. Wybrane scenariusze mogą zapisywane indywidualnie dla każdego użytkownika i później uruchamiane w razie potrzeby. Można je także aktywować za pomocą komend głosowych. Jeśli kierowca powie „Cześć Volkswagen, mam zimne ręce!”, ID.7 uruchomi ogrzewanie kierownicy, a na dłonie skierowane zostanie ciepłe powietrze.