Na chińskim salonie Chengdu Motor Show Volkswagen zaprezentował całkowicie nowy model o nazwie Lamando. Jest to produkcyjna wersja prototypu, który ujrzał światło dzienne w kwietniu jako New Midsize Coupe (NMC).
Volkswagen Lamando
Dożyliśmy czasów, w których producenci traktują rynek chiński równie poważne, jak europejski. Nie ma w tym jednak nic dziwnego. Europa dopiero podnosi się po ciężkim kryzysie, a w Chinach samochody sprzedają się jak ciepłe bułeczki.
Volkswagen Lamando
Gdy w kwietniu Volkswagen zaprezentował prototyp NMC, wielu komentatorów spodziewało się, że auto pojawi się w Europie jako Jetta CC. Samochód rzeczywiście pojawił się wreszcie jako wersja produkcyjna, ale wygląda na to, że sprzedawany będzie wyłącznie na rynku chińskim, który słynie z zamiłowania do sedanów.
Volkswagen Lamando
Volkswagen Lamando oparty został na nowej modułowej płycie podłogowej MQB, na której zbudowano już nowego Golfa. Rozmiarami auto zbliżone jest do Jetty (czyli Golfa z bagażnikiem), jego stylizacja jest jednak nieco bardziej dynamiczna, chociaż daleko jej do odważnego wyglądu Passata CC. Najwyraźniej auto ma łączyć dynamiczny wygląd ze względami praktycznymi (spróbujcie wsiąść do Passata CC...).
Źródłem napędu Lamando będą wyłącznie benzynowe silniki 1.4 TSI i 2.0 TSI, dostępne w różnych wariantach mocy.
Volkswagen Lamando
Volkswagen zapowiada, że Lamando mam konkurować z Mercedesem
CLA, który okazał się światowym bestsellerem (od debiutu w kwietniu zeszłego roku znalazł już ponad 100 tys. nabywców, co więcej, dla wielu z nich CLA jest pierwszym Mercedesem w życiu). Rywalizacja z CLA może okazać się jednak zbyt trudna, Mercedes jest przecież marką premium, czego nie można powiedzieć o Volkswagenie.
Volkswagen Lamando będzie produkowany w Chinach, a na tamtejszym rynku pojawi się jeszcze przed końcem roku. Czy zobaczymy ten pojazd w Europie? Nie jest to wykluczone, chociaż szanse nie są zbyt duże.