chceauto.pl
x

Volkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KM

Volkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2002
Średnia cena
4 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1716 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI

Moc
66 KM
0-100 km/h
16.8 s.
V max
168 km/h

KOSZTY

Spalanie
6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
175/65 R13

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
21 na 73 sklasyfikowanych
Awaryjność
22.8%
Średni przebieg
112 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
A
Bagażnik
130 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

Volkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KMVolkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KMVolkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KMVolkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KMVolkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KMVolkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KMVolkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KMVolkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KM

Volkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KM

Volkswagen Lupo zaprezentowany został w 1998 roku. Produkowany w Wolfsburgu mikrovolkswagen przetrwał w ofercie niemieckiego producenta do 2005 roku.
Bliźniaczą konstrukcją modelu jest Seat Arosa, który różni się od swojego niemieckiego kuzyna jedynie wyglądem przedniej części nadwozia oraz - in minus - jakością montażu. Samochód oparto na płycie podłogowej Polo III (6N).

VW Lupo, z racji wysokiej ceny, nigdy nie był oferowany na polskim rynku, wszystkie samochody na rynku polskim pochodzą z prywatnego importu. Jednak w odróżnieniu od większości sprowadzanych samochodów, importowane Lupo nie musi mieć za sobą wypadkowej przeszłości. Lupo to specyficzny samochód, zaprojektowany do miasta, kupowany przez specyficznego klienta, często osoby starsze.

Auto, mimo że stosunkowo niezawodne, nie należy do najtańszych w utrzymaniu. Brak jest zamienników, niektóre podzespoły wymienne są np. jedynie z Audi A2. Sprawia to, że część usterek usuwać trzeba przy pomocy Autoryzowanych Stacji Obsługi - na niektóre części czekać trzeba tygodniami.

Generalnie w Lupo najwięcej problemów przysporzyć może instalacja elektryczna. Współpracy odmawiają czujniki ABS, centralne zamki czy podnośniki elektrycznie sterowanych szyb. Przytrafić potrafią się również awarie pompy wspomagania kierownicy.

Kupując Lupo trzeba zdawać sobie sprawę z ograniczeń, jakie niesie nie ten model. Auto jest czteroosobowe, bagażnik ma symboliczną pojemność, na tylne fotele jest się ciężko dostać, a na boczkach drzwi zamiast tapicerki znajdziemy... gołą blachę. Plusy? Rewelacyjna łatwość parkowania, niskie zużycie paliwa i bezawaryjność. Wyposażenie - jak to u Volkswagena - jest zróżnicowane. Jeśli ktoś kiedyś nie dopłacił, dostał auto niemal zupełnie "gołe", pozbawione nawet wspomagania i klimatyzacji.

Gama jednostek napędowych montowanych w Lupo jest szeroka. Silniki benzynowe mają cztery cylindry, a szukając auta, lepiej wybrać ośmiozaworowy silnik 1.4 - oferuje on znacznie lepsze osiągi przy minimalnie tylko większym spalaniu niż w podstawowej jednostce 1.0.
Jeśli nastawiamy się na montaż instalacji LPG zdecydowanie unikać należy silnika 1.4 FSI (z bezpośrednim wtryskiem paliwa). Równie dobre osiągi przy porównywalnym spalaniu zaoferuje jednostka 1.4 z 16-zaworową głowicą.
Unikatem, skierowanym do kierowców nastawionych na osiągi jest wersja 1.6 GTI.

Co ciekawe, w typowo miejskim aucie, jakim jest Lupo znajdziemy stosunkowo szeroką ofertę diesli. Początkowo montowano jednostkę 1.7 SDI (pozbawioną doładowania), która jest bezawaryjna, ale nie imponuje ani zużyciem paliwa ani kulturą pracy.
Jak najdalej należy trzymać się również od wersji 3L, która napędzana jest silnikiem 1.2 TDI. Auto to powinno zużywać średnio około 3 l oleju napędowego na 100 km, jednak wersja ta jest niemal całkowicie różna od innych (np. ma aluminiowe nadwozie), przez co każda naprawa będzie wiązała się z problemami z dostępem do części.

Jeśli ktoś uzna, że diesel w mieście mimo wszystko ma sens, powinien wybrać silnik 1.4 TDI. To trzycylindrowa jednostka, oferująca niskie zużycie paliwa, kosztem równie niskiej kultury pracy. Liczyć trzeba się również ze zużyciem pompowtryskiwaczy (koszt wymiany to około 500 zł sztuka) oraz usterkami turbosprężarki.

Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-11-27

Wersje

NADWOZIA

Volkswagen Up! po 6 latach zastąpi Lupo2011-08-23Oto samochód roku 2012!2012-03-05

Volkswagen Lupo CRASHTEST

Volkswagen Lupo 1.7 SDI 66 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS