Volkswagen zaprezentuje na salonie we Frankfurcie produkcyjną wersję modelu o nazwie Up!. Auto trafi do polskich salonów na początku przyszłego roku.
Samochód ten będzie najmniejszym modelem w gamie niemieckiego producenta. Up! ma tylko 3,54 m długości, co oznacza, że na rynku przyjdzie mu rywalizować z fiatem 500.
Up! będzie napędzany benzynowym silnikiem nowej generacji - jednostką o pojemności jednego litra i mocy 60 lub 75 KM, którą cechować ma niskie zużycie paliwa.
Volkswagen Up!
Obecnie najmniejszym modelem Volkswagena jest mierzące niemal 4 metry Polo. Jednak niemiecki koncern ma spore doświadczenie w produkcji małych, miejskich samochodów. W latach 1998-2005 w sprzedaży znajdował się Volkswagen Lupo. Samochód, z racji wysokiej ceny, nigdy nie był oferowany na polskim rynku, przez co największym problemem może być znalezienie godnego uwagi egzemplarza.
Volkswagen Lupo
Wszystkie samochody na rynku polskim pochodzą z prywatnego importu, większość ma za sobą poważne naprawy blacharskie. Auto, mimo że stosunkowo niezawodne, nie należy do najtańszych w utrzymaniu. Brak jest zamienników, niektóre podzespoły wymienne są np. jedynie z Audi A2. Sprawia to, że część usterek usuwać trzeba przy pomocy Autoryzowanych Stacji Obsługi - na niektóre części czekać trzeba tygodniami. Najwięcej problemów przysporzyć może instalacja elektryczna. Współpracy odmawiają czujniki ABS, centralne zamki czy podnośniki elektrycznie sterowanych szyb.
Zapewne Up! również nie będzie cieszył się taką popularnością jak np. Fiat Panda. Nowe silniki oraz bogate wyposażenie (oraz marka) spowodują, że cena raczej nie będzie niska.