chceauto.pl
x
Volkswagen Polo po lifitngu

Volkswagen Polo po lifitngu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-04-22
Volkswagen zaprezentował Polo po liftingu. Zmian jest sporo, m.in. model ten będzie mógł jeździć w trybie półautonomicznym.

Volkswagen Polo po liftingu
Volkswagen Polo po liftingu
Nowe Polo można rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED. Po raz pierwszy Polo może być wyposażony w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy.

Dzięki nowym rozwiązaniom w dziedzinie oświetlenia nowy Polo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID. oraz do nowego Golfa i Arteona - były one pierwszymi Volkswagenami, w których zastosowano pas diod w osłonie chłodnicy.

Volkswagen Polo po liftingu
Volkswagen Polo po liftingu
We wnętrzu nowego modelu znajduje się seryjnie Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników), również seryjna wielofunkcyjna kierownica w nowym kształcie, systemy multimedialne najnowszej generacji łącznie z Online Control Unit (eSIM), a także App-Connect wireless (każde z tych urządzeń odpowiednio do wersji wyposażenia).

Pod względem technicznym kompaktowe Polo również zdradza bliskie podobieństwo z modelami Volkswagena należącymi do wyższych klas. Nowością wśród samochodów segmentu B jest na przykład możliwość wyposażenia auta w system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on w sobie funkcje m.in. nowego, działającego z wyprzedzeniem aktywnego tempomatu ACC (automatyczna regulacja prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu) i systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych urządzeń w jeden system umożliwia nowemu Polo częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h.

Volkswagen Polo po liftingu
Volkswagen Polo po liftingu
W takiej wersji samochód jest wyposażany seryjnie w wielofunkcyjną kierownicę z dotykowymi polami, które rejestrują czy kierowca podczas jazdy z aktywnym systemem IQ.Drive Travel Assist trzyma na niej ręce. W Unii Europejskiej jest to obowiązkowe w wypadku drugiego poziomu autonomicznej jazdy. Każdy Volkswagen Polo jest wyposażany standardowo w takie systemy asystujące, jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, który monitoruje przestrzeń przed autem, a teraz także w system Lane Assist. Niewiele modeli klasy Polo może się pochwalić równie innowacyjnymi urządzeniami, jak nowy Volkswagen.

Polo jest teraz dostępne w nowych wersjach wyposażeniowych o zmienionej konfiguracji. Dotychczas model ten oferowano w odmianach Trendline (podstawowa), Comfortline (średni poziom) i Highline (najbogatsza wersja). W wypadku nowego modelu wyposażenie skonfigurowano w nowy, przejrzysty sposób, oferując seryjnie to wszystko, co klienci zamawiali dotychczas najchętniej.

Volkswagen Polo po liftingu
Volkswagen Polo po liftingu
Podstawowa wersja nosi teraz nazwę Polo, ponad nią znajdują się Life, Style oraz R-Line. Odmiany te pojawią się na rynku jeszcze tej wiosny. Volkswagena Polo będzie można zamówić również w wersji GTI, jego premiera nastąpi jeszcze w 2021 roku.

Jak wspomniano wyżej, w wersji wyposażenia o nazwie Polo znajdują się teraz dodatkowo reflektory LED, tylne lampy LED, nowa wielofunkcyjna kierownica oraz system Lane Assist. Nowością jest również centralna poduszka powietrzna znajdująca się w bocznej części oparcia fotela kierowcy. Otwiera się ona w kierunku wnętrza kabiny, by w razie wypadku zapobiec wzajemnemu uderzeniu o siebie i zranieniu kierowcy i pasażera. Inną nowością z dziedziny bezpieczeństwa jest napinacz pasa, naciągający go dodatkowo wokół bioder.

Volkswagen Polo po liftingu
Volkswagen Polo po liftingu
W skład standardowego wyposażenia Polo wchodzi teraz również Digital Cockpit (zestaw cyfrowych wskaźników z 8-calowym ekranem). Seryjne są ponadto klimatyzacja, system audio Composition z ekranem o przekątnej 6,5 cala, łącze Bluetooth do telefonu, a także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, jak również tablica rozdzielcza z miękkiego w dotyku tworzywa. Fotele pokryto tapicerką Polo z nowym wzorem, zastosowano też ciemny panel dekoracyjny.

Nad wersją wyposażenia Polo plasuje się odmiana Life. W jej skład wchodzą dodatkowo 15-calowe obręcze kół (zamiast 14-calowych), App-Connect, centralny podłokietnik z tyłu z dodatkowym wejściem USB-C, a także pokryte skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów. Fotele w Polo Life pokryto wysokogatunkową tapicerką Life, pasujący do niej dekoracyjny panel nosi nazwę Lava stone black.

Volkswagen Polo po liftingu
Volkswagen Polo po liftingu
Podobnie jak Life, również dwie nowe najwyższe wersje wyposażenia - Style i R-Line - noszą nazwy wprowadzone po raz pierwszy w nowym Golfie. Style i R-Line mają różny charakter, jednak ze względu na bogactwo wyposażenia obydwie należy zaliczyć równorzędnie do najwyższych wersji. Style kładzie nacisk na elegancję, R-Line z kolei ma akcenty sportowe.

Do rozszerzonego wyposażenia Polo należą m.in. nowo opracowane i oferowane po raz pierwszy w modelu tej klasy, diodowe matrycowe reflektory IQ.Light. Po raz pierwszy zastosowano je w SUV-ie klasy wyższej - VW Touaregu. Innym elementem nowego Polo, który widać z zewnątrz jest charakterystyczna dla tego auta przednia część nadwozia z reflektorami przeciwmgłowymi w technologii LED i 15-calowymi obręczami kół typu Ronda wykonanymi z lekkich stopów.

Volkswagen Polo po liftingu
Volkswagen Polo po liftingu
We wnętrzu natomiast znajdują się dodatkowe elementy, jak opcjonalny 10,25-calowy ekran Digital Cockpit Pro (m.in. z wizerunkiem osoby telefonującej, przeglądem okładek płyt, mapami nawigacji oraz z funkcją slide show), stylowe oświetlenie kabiny oraz system multimedialny Ready2Discover z ekranem o przekątnej 8 cali i z App-Connect Wireless. Ready2Discover umożliwia ustawienie nawigacji jako funkcji "na żądanie". Charakter nadaje wnętrzu m.in. tapicerka Style oraz lakierowany na wysoki połysk dekoracyjny panel Deep Iron.

Zderzaki Polo w wersji R-Line różnią się wyglądem od tych stosowanych we wszystkich innych wersjach tego auta - utrzymano je w charakterystycznej stylistyce modeli spod znaku R. W przednim zderzaku znajdują się czarne błyszczące obramowania i kratki we wlotach powietrza chłodzącego. Również w tej wersji wyposażenia w standardzie znalazły się LED-owe światła przeciwmgłowe. Tył auta różni się od wersji Polo, Life i Style dzięki dyfuzorowi lakierowanemu w kolorze błyszczącej czerni i chromowanym atrapom końcówek układu wydechowego. Seryjnie Polo R-Line ma 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów typu Valencia. Tak jak Polo Style, również R-Line zostało wyposażone w system multimedialny Ready2Discover. Fotele w tej wersji pokryto sportową, a przy tym bardzo elegancką tapicerką Karoso z materiału ArtVelours; pod względem kolorystycznym harmonizuje z nią ozdobny panel w kolorze Dark Grey.

Volkswagen Polo po liftingu
Volkswagen Polo po liftingu
Tak jak poprzednik, również nowe Polo jest wyposażane w opcjonalne rozwiązania, dzięki którym każdy będzie mógł dopasować charakter auta do swoich upodobań. Znajdują się wśród nich duży panoramiczny otwierany dach, obręcze kół z lekkich stopów w rozmiarze 17 cali, hak holowniczy z osprzętem, bezkluczykowy system dostępu do auta i uruchamiania silnika Keyless Access, przyciemniane szyby z tyłu oraz Pakiet Sport (do modeli Style i R-Line) zawierający sportowe zawieszenie (nadwozie obniżone o 15 mm) z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (XDS) i systemem wyboru profilu jazdy.

Volkswagen oferuje przednionapędowego Polo z pięcioma benzynowymi silnikami do wyboru. Jednostki napędowe dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży rozwijają moc 59 kW (80 KM), 70 kW (95 KM) i 81 kW (110 KM). Silnik o mocy 70 kW może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG), ten o mocy 81 kW jest z nią łączony seryjnie. Wszystkie silniki dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży są trzycylindrowe; te o mocy od 95 KM wzwyż są wyposażane w turbosprężarkę.

Volkswagen Polo po lifitngu - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Polo po lifitnguVolkswagen Polo po lifitnguVolkswagen Polo po lifitnguVolkswagen Polo po lifitnguVolkswagen Polo po lifitnguVolkswagen Polo po lifitnguVolkswagen Polo po lifitnguVolkswagen Polo po lifitnguVolkswagen Polo po lifitnguVolkswagen Polo po lifitngu

Zobacz także

Euro NCAP. Pierwsze testy w 2022 roku

Euro NCAP. Pierwsze testy w 2022 roku 2022-03-06

Euro NCAP opublikowało pierwsze w 2022 roku wyniki testów zderzeniowych. Obyło się bez wpadek - Volkswagen Polo i Taigo zdobyły maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, podobnie jak Lexus NX i elektryczne Renault Megane e-Tech. Jedynie nowe BMW 2 Coupe...
Volkswagen Polo GTI po liftingu

Volkswagen Polo GTI po liftingu 2021-07-06

W kwietniu tego roku Volkswagen zaprezentował Polo szóstej generacji po liftingu. Teraz przyszła kolej na modernizację jego najbardziej sportowej odmiany – GTI.Polo GTI po liftingu jest standardowo wyposażone w nowe matrycowe reflektory LED IQ.Light...
Volkswagen Polo po liftingu. Ceny

Volkswagen Polo po liftingu. Ceny 2021-05-28

Ponad 18 milionów wyprodukowanych od 1975 roku egzemplarzy czyni Volkswagena Polo jednym z najpopularniejszych samochodów miejskich na świecie. Również w obrębie marki model ten odgrywa wielką rolę. Polo po liftingu można rozpoznać dzięki zmianom w...
Volkswagen Polo GTI po liftingu

Volkswagen Polo GTI po liftingu 2021-05-10

Volkswagen zaprezentował pierwsze szkice Polo GTI po liftingu.Volkswagen Polo obecnej generacji trafił na rynek w 2017 roku. Niedawno niemiecki koncern zaprezentował wersję po gruntownej modernizacji. Nowe Polo można rozpoznać dzięki sporym zmianom w...
Historyczny moment. Golf DRUGIM najlepiej sprzedającym się VW!

Historyczny moment. Golf DRUGIM najlepiej sprzedającym się VW! 2019-02-08

Wyniki sprzedaży Volkswagena za 2018 rok mogą wprawić w konsternację miłośników marki. Jeśli wierzyć branżowemu serwisowi focus2move analizującemu światową sprzedaż nowych aut w oparciu o przeszło 300 wiarygodnych źródeł okaże się, że Golf...
Ćwierć wieku Volkswagen Poznań. Zbudowali 3 mln aut!

Ćwierć wieku Volkswagen Poznań. Zbudowali 3 mln aut! 2018-11-26

Dokładnie 25 lat temu, 26. listopada 1993 roku, powołano do życia spółkę Volkswagen Poznań. Od tego czasu polski zakład wyprodukował już blisko 3 mln samochodów! Równe ćwierć wieku temu doszło do zawarcia umowy spółki pomiędzy koncernem...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS