Volkswagen zaprezentował Polo po liftingu. Zmian jest sporo, m.in. model ten będzie mógł jeździć w trybie półautonomicznym.
Volkswagen Polo po liftingu
Nowe Polo można rozpoznać dzięki zmianom w przedniej i tylnej części nadwozia. Dotyczą one przede wszystkim zderzaków, pokrywy bagażnika oraz oferowanych seryjnie reflektorów i tylnych lamp w technologii LED. Po raz pierwszy Polo może być wyposażony w matrycowe diodowe reflektory IQ.Light (opcjonalnie lub zależnie od wersji wyposażenia) oraz w pas diod na osłonie chłodnicy.
Dzięki nowym rozwiązaniom w dziedzinie oświetlenia nowy Polo nawiązuje stylistycznie do modeli z rodziny ID. oraz do nowego Golfa i Arteona - były one pierwszymi Volkswagenami, w których zastosowano pas diod w osłonie chłodnicy.
Volkswagen Polo po liftingu
We wnętrzu nowego modelu znajduje się seryjnie Digital Cockpit (czyli zestaw cyfrowych wskaźników), również seryjna wielofunkcyjna kierownica w nowym kształcie, systemy multimedialne najnowszej generacji łącznie z Online Control Unit (eSIM), a także App-Connect wireless (każde z tych urządzeń odpowiednio do wersji wyposażenia).
Pod względem technicznym kompaktowe Polo również zdradza bliskie podobieństwo z modelami Volkswagena należącymi do wyższych klas. Nowością wśród samochodów segmentu B jest na przykład możliwość wyposażenia auta w system IQ.Drive Travel Assist. Łączy on w sobie funkcje m.in. nowego, działającego z wyprzedzeniem aktywnego tempomatu ACC (automatyczna regulacja prędkości i odległości od poprzedzającego pojazdu) i systemu Lane Assist, który utrzymuje samochód na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych urządzeń w jeden system umożliwia nowemu Polo częściowo automatyczną jazdę z prędkością do 210 km/h.
Volkswagen Polo po liftingu
W takiej wersji samochód jest wyposażany seryjnie w wielofunkcyjną kierownicę z dotykowymi polami, które rejestrują czy kierowca podczas jazdy z aktywnym systemem IQ.Drive Travel Assist trzyma na niej ręce. W Unii Europejskiej jest to obowiązkowe w wypadku drugiego poziomu autonomicznej jazdy. Każdy Volkswagen Polo jest wyposażany standardowo w takie systemy asystujące, jak Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego, który monitoruje przestrzeń przed autem, a teraz także w system Lane Assist. Niewiele modeli klasy Polo może się pochwalić równie innowacyjnymi urządzeniami, jak nowy Volkswagen.
Polo jest teraz dostępne w nowych wersjach wyposażeniowych o zmienionej konfiguracji. Dotychczas model ten oferowano w odmianach Trendline (podstawowa), Comfortline (średni poziom) i Highline (najbogatsza wersja). W wypadku nowego modelu wyposażenie skonfigurowano w nowy, przejrzysty sposób, oferując seryjnie to wszystko, co klienci zamawiali dotychczas najchętniej.
Volkswagen Polo po liftingu
Podstawowa wersja nosi teraz nazwę Polo, ponad nią znajdują się Life, Style oraz R-Line. Odmiany te pojawią się na rynku jeszcze tej wiosny. Volkswagena Polo będzie można zamówić również w wersji GTI, jego premiera nastąpi jeszcze w 2021 roku.
Jak wspomniano wyżej, w wersji wyposażenia o nazwie Polo znajdują się teraz dodatkowo reflektory LED, tylne lampy LED, nowa wielofunkcyjna kierownica oraz system Lane Assist. Nowością jest również centralna poduszka powietrzna znajdująca się w bocznej części oparcia fotela kierowcy. Otwiera się ona w kierunku wnętrza kabiny, by w razie wypadku zapobiec wzajemnemu uderzeniu o siebie i zranieniu kierowcy i pasażera. Inną nowością z dziedziny bezpieczeństwa jest napinacz pasa, naciągający go dodatkowo wokół bioder.
Volkswagen Polo po liftingu
W skład standardowego wyposażenia Polo wchodzi teraz również Digital Cockpit (zestaw cyfrowych wskaźników z 8-calowym ekranem). Seryjne są ponadto klimatyzacja, system audio Composition z ekranem o przekątnej 6,5 cala, łącze Bluetooth do telefonu, a także elektrycznie regulowane i ogrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie sterowane szyby we wszystkich drzwiach, klamki i obudowy lusterek w kolorze nadwozia, jak również tablica rozdzielcza z miękkiego w dotyku tworzywa. Fotele pokryto tapicerką Polo z nowym wzorem, zastosowano też ciemny panel dekoracyjny.
Nad wersją wyposażenia Polo plasuje się odmiana Life. W jej skład wchodzą dodatkowo 15-calowe obręcze kół (zamiast 14-calowych), App-Connect, centralny podłokietnik z tyłu z dodatkowym wejściem USB-C, a także pokryte skórą kierownica i gałka dźwigni zmiany biegów. Fotele w Polo Life pokryto wysokogatunkową tapicerką Life, pasujący do niej dekoracyjny panel nosi nazwę Lava stone black.
Volkswagen Polo po liftingu
Podobnie jak Life, również dwie nowe najwyższe wersje wyposażenia - Style i R-Line - noszą nazwy wprowadzone po raz pierwszy w nowym Golfie. Style i R-Line mają różny charakter, jednak ze względu na bogactwo wyposażenia obydwie należy zaliczyć równorzędnie do najwyższych wersji. Style kładzie nacisk na elegancję, R-Line z kolei ma akcenty sportowe.
Do rozszerzonego wyposażenia Polo należą m.in. nowo opracowane i oferowane po raz pierwszy w modelu tej klasy, diodowe matrycowe reflektory IQ.Light. Po raz pierwszy zastosowano je w SUV-ie klasy wyższej - VW Touaregu. Innym elementem nowego Polo, który widać z zewnątrz jest charakterystyczna dla tego auta przednia część nadwozia z reflektorami przeciwmgłowymi w technologii LED i 15-calowymi obręczami kół typu Ronda wykonanymi z lekkich stopów.
Volkswagen Polo po liftingu
We wnętrzu natomiast znajdują się dodatkowe elementy, jak opcjonalny 10,25-calowy ekran Digital Cockpit Pro (m.in. z wizerunkiem osoby telefonującej, przeglądem okładek płyt, mapami nawigacji oraz z funkcją slide show), stylowe oświetlenie kabiny oraz system multimedialny Ready2Discover z ekranem o przekątnej 8 cali i z App-Connect Wireless. Ready2Discover umożliwia ustawienie nawigacji jako funkcji "na żądanie". Charakter nadaje wnętrzu m.in. tapicerka Style oraz lakierowany na wysoki połysk dekoracyjny panel Deep Iron.
Zderzaki Polo w wersji R-Line różnią się wyglądem od tych stosowanych we wszystkich innych wersjach tego auta - utrzymano je w charakterystycznej stylistyce modeli spod znaku R. W przednim zderzaku znajdują się czarne błyszczące obramowania i kratki we wlotach powietrza chłodzącego. Również w tej wersji wyposażenia w standardzie znalazły się LED-owe światła przeciwmgłowe. Tył auta różni się od wersji Polo, Life i Style dzięki dyfuzorowi lakierowanemu w kolorze błyszczącej czerni i chromowanym atrapom końcówek układu wydechowego. Seryjnie Polo R-Line ma 16-calowe obręcze kół z lekkich stopów typu Valencia. Tak jak Polo Style, również R-Line zostało wyposażone w system multimedialny Ready2Discover. Fotele w tej wersji pokryto sportową, a przy tym bardzo elegancką tapicerką Karoso z materiału ArtVelours; pod względem kolorystycznym harmonizuje z nią ozdobny panel w kolorze Dark Grey.
Volkswagen Polo po liftingu
Tak jak poprzednik, również nowe Polo jest wyposażane w opcjonalne rozwiązania, dzięki którym każdy będzie mógł dopasować charakter auta do swoich upodobań. Znajdują się wśród nich duży panoramiczny otwierany dach, obręcze kół z lekkich stopów w rozmiarze 17 cali, hak holowniczy z osprzętem, bezkluczykowy system dostępu do auta i uruchamiania silnika Keyless Access, przyciemniane szyby z tyłu oraz Pakiet Sport (do modeli Style i R-Line) zawierający sportowe zawieszenie (nadwozie obniżone o 15 mm) z elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego (XDS) i systemem wyboru profilu jazdy.
Volkswagen oferuje przednionapędowego Polo z pięcioma benzynowymi silnikami do wyboru. Jednostki napędowe dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży rozwijają moc 59 kW (80 KM), 70 kW (95 KM) i 81 kW (110 KM). Silnik o mocy 70 kW może współpracować z 7-biegową przekładnią dwusprzęgłową (DSG), ten o mocy 81 kW jest z nią łączony seryjnie. Wszystkie silniki dostępne w chwili rozpoczęcia sprzedaży są trzycylindrowe; te o mocy od 95 KM wzwyż są wyposażane w turbosprężarkę.