W polskich salonach Volkswagena pojawiło się właśnie Polo nowej generacji. Samochód, którego ceny zaczynają się 44,5 tys. zł może być bardzo dobrze wyposażony. Szczególnie uwagę zwraca szeroka oferta nowych systemów asystujących i podnoszących komfort użytkowania samochodu.
Volkswagen Polo
Dzięki konstrukcji opartej na modułowej platformie MQB, Polo oferuje wiele systemów wspomagających, które zazwyczaj są dostępne w samochodach wyższych klas. Już wersja podstawowa nowego Polo jest seryjnie wyposażona w system Front Assist, czyli układ obserwacji otoczenia przed autem z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i wykrywania pieszych.
Nie tylko powyższe systemy, ale również układ automatycznego hamowania po kolizji po raz pierwszy należy do wyposażenia seryjnego Polo. System ten może pomóc uniknąć kolejnych zderzeń lub zminimalizować ich skutki.
Volkswagen Polo
Elementem wyposażenia seryjnego w Polo w wersji Trendline (ceny od niespełna 50 tys. zł) jest ogranicznik szybkości, który pozwala np. uniknąć przekroczenia dozwolonej prędkości w mieście. Dodatkowo, do standardu w Polo należy asystent ruszania pod górę.
Jako wyposażenie dodatkowe do Polo oferowane są systemy takie, jak: aktywny tempomat (ACC), który za pomocą czujnika radarowego odczytuje odległość do poprzedzającego samochodu i jego prędkość (teraz aktywny tempomat działa do prędkości 210 km/h) oraz asystent zmiany pasa ruchu z asystentem wyjazdu z miejsca parkingowego, który zmniejsza ryzyko przy wyjeżdżaniu tyłem z wjazdów i miejsc parkingowych prostopadłych do drogi ostrzegając o pojazdach nadjeżdżających z boku.
Kolejnym systemem oferowanym w Polo szóstej generacji jest aktywny system ochrony pasażerów. Jeżeli czujniki systemu ochrony pasażerów rozpoznają potencjalnie niebezpieczną sytuację, która z dużym prawdopodobieństwem może zakończyć się wypadkiem, zostanie uruchomiona procedura przygotowania samochodu i pasażerów do zbliżającej się kolizji poprzez automatyczne napięcie pasów bezpieczeństwa oraz zamknięcie bocznych szyb i rozsuwanego dachu.