Volkswagen zaprezentował oficjalnie Taigo. To kompaktowy SUV, technicznie oparty o T-Crossa, ale z zupełnie inaczej wystylizowaną tylną częścią nadwozia.
Volkswagen Taigo
Taigo to tzw. SUV coupe, co oznacza w skrócie opadającą linię dachu i mocno pochylony słupek C, przez co samochód ma mieć bardziej dynamiczny wygląd niż T-Cross. Stylizacyjnie Taigo jest kopią sprzedawanego od połowy 2020 roku na rynkach Ameryki Południowej modelu Nivus.
Volkswagen Taigo ma 4,27 m długości, 1,49 m szerokości i 1,76 m wysokości. Tym samym Taigo jest aż o 16 cm dłuższy od T-Crossa, ale już rozstaw osi (2,57 m) ma tylko o 3 cm większy. Oznacza to, że wnętrze będzie większe w minimalnym stopniu, a dodatkowe centymetry w głównej mierze przypadły na przedni i tylny zwis.
Volkswagen Taigo
Właśnie długie zwisy powodują, że Taigo jest o 3 cm... dłuższy niż pozycjonowany wyżej T-Roc. A przecież model ten jest budowany ma bazie płyty podłogowej dla samochodów kompaktowych MQB (na tej samej platformie powstaje Golf), zaś Taigo korzysta z płyty MQB A0, na której powstają m.in. Polo czy T-Cross.
Dłuższy tylny zwis to większy bagażnik. W Taigo przewieziemy 438 litrów bagażu, podczas gdy do T-Crossa zmieścimy tylko 385 litrów.
Volkswagen Taigo
Stylistycznie Taigo różni się od T-Crossa nie tylko szybciej opadającym dachem. Samochód otrzymał całkowicie zmieniony przód, być może taki sam otrzyma T-Cross po liftingu.
Nie ma niespodzianek, jeśli chodzi o dostępne silniki. Taigo będzie dostępny z trzycylindrowymi silnikami benzynowymi 1.0 TSI o mocy 95 i 110 KM oraz czterocylindrowym 1.5 TSI o mocy 150 KM. Maksymalna prędkość wynosi – odpowiednio – 183 km/h, 191 km/h i 212 km/h. Silniki będą parowane z pięcio- lub sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi oraz siedmiostopniową przekładnią DSG. Diesli i hybryd, czy wersji sportowych - brak.
Volkswagen Taigo
We wnętrzu Taigo uwagę zwracają m.in. wielofunkcyjna kierownica i zdigitalizowana obsługa podstawowych funkcji. System multimedialny MIB3 jest wyposażone w Online Control Unit (eSIM) i bezrzędową łączność App-Connect Wireless (w zależności od wyposażenia). Opcjonalna klimatyzacja Climatronic ma minimalistyczny panel sterowania z funkcją dotykową, który optycznie nawiązuje do centralnego wyświetlacza. Obsługuje się go za pomocą dotykowych elementów sterujących i suwaków. W podobnej formie jest on oferowany w większych modelach, takich jak Tiguan, Passat i Arteon.
Również pod względem systemów wspomagania kierowcy Taigo jest zbliżony do modeli Volkswagena z wyższych segmentów. Opcjonalnie może mieć na pokładzie system Travel Assist: nowy aktywny tempomat ACC (automatyczna kontrola odległości z dodatkowym odniesieniem do ograniczeń prędkości i danych z systemu nawigacyjnego) oraz Lane Assist łączą się z innymi systemami i umożliwiają półautomatyczną jazdę do prędkości maksymalnej wynoszącej 210 km/h.
Volkswagen Taigo
Nowa kierownica wielofunkcyjna jest wyposażona w powierzchnie pojemnościowe, które rejestrują czy kierowca trzyma kierownicę. Każdy Taigo jest standardowo wyposażony w systemy asystujące, takie jak system monitorowania otoczenia przed autem Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście i systemem Lane Assist.
Volkswagen zmienił nazewnictwo wersji wyposażenia we wszystkich modelach, upraszczając je i nadając im większą przejrzystość. Elementy wyposażenia wybierane przez większość klientów, takie jak reflektory LED i cyfrowy kokpit należą do wyposażenia seryjnego Taigo. Z punktu widzenia nabywcy, wybór wyposażenia będzie teraz bardziej klarowny. W przypadku nowego crossovera ofertę otwierać będzie podstawowa wersja Life, następnie do wyboru dostępne będą wersje Style oraz R-Line.
Volkswagen Taigo trafi do sprzedaży w pierwszym kwartale 2022 roku.