chceauto.pl
x

Volkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KM

Volkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2008
Średnia cena
48 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
4163 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
350 KM
0-100 km/h
8.1 s.
V max
234 km/h

KOSZTY

Spalanie
13.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
88 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
43 na 120 sklasyfikowanych
Awaryjność
8.6%
Średni przebieg
92 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I
Bagażnik
555 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KMVolkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KM

Volkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KM

Volkswagen Touareg

Touareg to dużej wielkości SUV opracowany wspólnie z Porsche - jego siostrzanym modelem jest Porsche Cayenne. Auto cieszy się dość dobrą opinią, wbrew pozorom to jedna z niewielu oferowanych na rynku "pseudoterenówek", która - po uzbrojeniu w odpowiednie ogumienie - całkiem nieźle radzi sobie również poza utwardzonymi drogami. Touaregi chwalone są głównie za wysoki komfort jazdy i dobre właściwości trakcyjne, chociaż ich serwis nie należy do tanich.

Volkswagen Touareg I

Volkswagen Touareg to jeden z nielicznych SUV-ów, który nie boi się kopnego piachu, śniegu czy błota. Skonstruowany wspólnie z firmą Porsche (bliźniaczy model to Cayenne) pojazd sprawdza się nie tylko jako szybka, podwyższona rodzinna limuzyna, ale również - mimo samonośnego nadwozia - jako auto terenowe, czego nie można powiedzieć o większości konkurencyjnych konstrukcji.

Za duże zdolności terenowe odpowiada seryjny napęd obu osi (ze sprzęgłem wielopłytkowym). Ponadto - już opcjonalnie - niektóre samochody wyposażone są w blokadę centralnego i tylnego dyferencjału oraz reduktor. Tak wyposażony samochód może samodzielnie wydostać się niemal z każdych tarapatów, oczywiście o ile pozwolą mu na to opony.

Touarega I generacji zaprezentowano w 2002 roku. W 2006 roku model poddano niewielkiemu liftingowi - zmianom uległ m.in. kształt przednich i tylnych świateł oraz atrapa chłodnicy. Produkcję zakończono w 2010 roku.

Gama silników jest szeroka. Jeśli ważne są koszty utrzymania (a kiedy nie są?) to najlepiej wybrać samochód z 5-cylindrowym silnikiem 2.5 TDI (z pompowtryskiwaczami) i manualną skrzynią biegów. Moc 174 KM nie zapewnia w Touaregu rewelacyjnych osiągów, ale jest to solidna konstrukcja, która nie tylko rzadko się psuje, ale również zużywa akceptowalne ilości paliwa.

Większy diesel ma już 6 cylindrów i 3 litry pojemności. W tym silniku (3.0 TDI) zastosowano już układ wtrysku typu common-rail. Jednostka pracuje więc ciszej i w lepszy sposób rozwija moment obrotowy, ale jest bardziej wrażliwa na jakość paliwa. Ze względu na większą moc (225 KM) i wciąż relatywnie niewielkie zużycie paliwa, to może być najlepszy wybór w Touaregu.

Najmocniejszy diesel to silnik 5.0V10 TDI. To już propozycja dla koneserów, gdyż serwisowanie samochodu z tą jednostką może szybko spustoszyć konto. Rozrząd oparto na kołach zębatych, przez co, teoretycznie, jest dożywotni. Gdy jednak zajdzie konieczność jego wymiany (a wbrew pozorom czasem się to zdarza), trzeba się liczyć z kosztem nawet 5 tys. zł (oczywiście poza ASO). Pojemność układu olejowego to aż 11 litrów, ponadto silnik (z dwiema turbosprężarkami) jest tak ciasno zabudowany w komorze, że do wielu czynności serwisowych należy go po prostu wyjąć! Po stronie zalet tabun koni (313 KM) i moment obrotowy, jak w samochodach ciężarowych (750 Nm).

Fani silników benzynowych najczęściej wybierają pomiędzy jednostką 3.2VR6 a 4.2V8. Rozrząd pierwszego z nich oparto na łańcuchu, jednostka ta również w miarę dobrze znosi potraktowanie instalacją gazową (koniecznie sekwencyjną). Natomiast w silniku V8 zastosowano pasek rozrządu. Oczywiście w obu przypadkach trzeba liczyć się z naprawdę dużym zużyciem paliwa (masa i gabaryty samochodu robią swoje). W 2006 roku silnik 3.2 został zastąpiony przez jednostkę 3.6 FSI (z bezpośrednim wtryskiem). Tym samym utracony został atut dobrej współpracy z LPG.

Raczej jako ciekawostkę należy potraktować silnik 6.0W12. Ze wzgledu na fakt, że jeo serwisowanie jest ekstremalnie kosztowne, to bardzo rzadka oferta na rynku wtórnym.

Najwięcej problemów w Touaregu przysporzyć może rozbudowana instalacja elektryczna. Samochód wyposażony jest w wiele przydatnych gadżetów (np. adaptacyjny tempomat), które z czasem odmówić mogą posłuszeństwa. Zdarza się, że komputer informuje kierowcę o awarii równych systemów (np. przepalające się żarówki, spadek ciśnienia w oponach), mimo że w rzeczywistości samochód jest sprawny.

Poza tym auto cieszy się opinią bezawaryjnego, chociaż bieżąca obsługa serwisowa na pewno nie należy do tanich (klocki hamulcowe, wahacze, tuleje metalowo-gumowe). Układ napędu 4x4 również ma opinię solidnego. W zasadzie najprędzej zużyciu mogą ulegać podpory wału napędowego (co objawia się głośnym huczeniem). Samej podpory wymienić się nie da, nowy wał kosztuje około 4 tys. zł, można rozważyć również jego regenerację (koszt około 1500 zł).

Polecić można modele z pneumatycznym zawieszeniem, które świetnie sprawdzają się na polskich drogach i które dość łatwo znaleźć można na rynku wtórnym. Samochody wyposażone w ten układ zapewniają komfort jazdy na poziomie hydropneumatycznych modeli Citroena. W trybie automatycznym samochód sam opuszcza się podczas szybkiej jazdy, ponadto samodzielnie można regulować prześwit w zakresie 16-30 cm, co zwiększa zdolności terenowe.

Zła wiadomość? Koszt serwisu. W samochodach z pneumatycznym zawieszeniem korodują przyłącza pneumatyczne do poduszki i amortyzatora. Często nie da się tego elementu naprawić i trzeba wymieniać w całości. Zdarzyć się mogą zatarcia kompresorów, a także awarie poszczególnych poduszek (objawia się to przechyleniem samochodu na postoju). Usunięcie żadnej z tych usterek nie będzie tanie, trzeba raczej liczyć się z wydatkami w tysiącach złotych.

Na rynku wtórnym dominują oczywiście samochody z silnikami wysokoprężnymi. Natomiast auta sprowadzane z USA (poznać je można m.in. po światłach obrysowych oraz innym wycięciu na tylną tablicę rejestracyjną) najczęściej napędzane są silnikami V8. W tym wypadku trudniej o egzemplarz z pneumatycznym zawieszeniem.

Przed zakupem Touarega warto zrobić rozeznanie rynku pod kątem warsztatu, który będzie potrafił serwisować ten model. Jeżdżenie do ASO z samochodami po gwarancji ze względów finansowych nie ma większego sensu. Tymczasem naprawy są skomplikowane i może się okazać, że nawet wymiana rozrządu przerośnie siły wielu warsztatów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-15

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Volkswagen Touareg po liftingu2023-05-26Volkswagen Touareg. Polskie ceny2020-10-23Volkswagen Touareg R. Sportowa hybryda!2020-02-27Volkswagen Touareg V8 TDI wchodzi na rynek2019-05-26Volkswagen Touareg V8 TDI2019-03-04Volkswagen Touareg III już w Polsce. Ceny2018-04-05

Volkswagen Touareg CRASHTEST

Volkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi Q7

Audi Q7

4.2 FSI 350 KM benzyna2008SUVautomat4x4
cena średnia 47 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz GL

Mercedes GL

450 340 KM benzyna2008SUVautomat4x4
cena średnia 50 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen Touareg I 4.2 V8 FSI 350 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS