Polestar to marka należąca do Volvo, pod którą już wkrótce będą oferowana samochody elektryczne i hybrydowe o wysokich osiągach.
Volvo S60 Polestar Engineered
Ogłoszeniu tej decyzji towarzyszyły informacje mówiące, że Polestar, który wcześniej zajmował się fabrycznym tuningiem Volvo, całkowicie wyodrębni się z rodzimej marki, skupiając na nowych modelach, które nie będą miały odpowiednika w gamie Volvo.
Teraz okazuje się jednak, że nie będzie tak do końca. Otóż poza samochodami o nazwie Polestar, które rzeczywiście będą unikalnymi konstrukcjami o napędzie elektrycznym lub hybrydowym (jak 600-konny Polestar 1), Polestar będzie sygnował swoim logiem niektóre modele Volvo.
Volvo S60 Polestar Engineered
Otóż logiem "Polestar Engineered" będą oznaczane wzmocnione wersje topowych modeli Volvo. Na początek będzie to nowe Volvo S60. Model ten zostanie oficjalnie zaprezentowany już za tydzień, podczas uruchomienia pierwszej amerykańskiej fabryki Volvo w USA, w Charleston.
To właśnie tam będzie odbywała się produkcja nowego S60, co oznacza, że model ten będzie pierwszym Volvo w historii produkowanym w Ameryce.
Volvo S60 Polestar Engineered
Najmocniejsza wersja Volvo S60 to hybrydowe T8 Twin Engine. Właśnie nad tą odmianą pochylą się specjaliści z Polestara, którzy zmodyfikują koła, hamulce, zawieszenie i komputer sterujący silnikiem. S60 Polestar Engineered będzie pozycjonowane ponad wersjami R-Design.
Kolejne po S60 wersje Polestar Engineered to V60 i XC60.
W przypadku Volvo S60 T8 wersja seryjna będzie legitymowała się mocą 400 KM i momentem 640 Nm, natomiast po kuracji przeprowadzonej przez Polestara moc wzrośnie do 415 KM, a moment - do 670 Nm.
Większa moc to nie wszystko. Samochód przejmie z Polestara 1 niektóre elementy zawieszenia (amortyzatory czy stabilizator), a za hamowanie będą odpowiadały hamulce Brembo o zwiększonej odporności na przegrzanie, z zaciskami w kolorze złotym. Złote będą również pasy bezpieczeństwa.