Volvo zaprezentowało modele S90 i V90 w usportowionej wersji R-Design.
Volvo S90 R-Design
Czym wyróżniają się Volvo S90 i V90 R-Design na tle "zwykłych" wersji? Samochody otrzymały nowy pas przedni ze zmienioną osłoną chłodnicy i zderzakiem. Ponadto pojawiły się nowe felgi o specjalnym wzorze. Dostępne są one w rozmiarach 18 cali (standardowo), a także 19 i 20 (opcjonalnie).
Sporo zmian dostrzeżemy we wnętrzu. Pojawiły się nowe materiały wykończeniowe, zmienione są pedały, dywaniki, inna jest kierownica i fotele. Dominującym kolorem jest czarny, kolor ten jest przełamywany aluminiowymi wstawkami.
Volvo S90 R-Design
Stosunkowo najmniej zmian zaszło w kwestiach technicznych. Volvo S90 i V90 w wersji R-Design otrzymały jednak bardziej sportowo zestrojone zawieszenie, co ma przekładać się na lepsze właściwości jezdne.
Pakiet R-Design można łączyć ze wszystkimi dostępnymi w Volvo S90 i V90 silnikami. Wybierać można więc między dieslami D3 (150 KM), D4 (190 KM) i D5 (235 KM), a także silnikami benzynowymi T5 (254 KM) i T6 (320 KM). Na szczycie gamy stoi hybryda T8 (407 KM).
Volvo S90 R-Design
Ile trzeba zapłacić za pakiet R-Design? Ceny S90 R-Design startują z poziomu 207 200 zł (D3). Najtańsza wersja benzynowa kosztuje 229 400 zł (T5). Cennik zamyka hybrydowe T8 za 338 700 zł. Dopłata do V90, czyli kombi wynosi stosunkowo dużo, bo około 10 tys. zł.
Zamówienia na Volvo S90 i V90 R-Design można już składać. Pierwsze samochody trafią do salonów jesienią.