W polskich salonach Volvo debiutuje właśnie flagowe kombi szwedzkiego producenta – model V90. Ile trzeba będzie za nie zapłacić?
Klienci będą mieli do wyboru jedną z czterech wersji wyposażenia: Kinetic, Momentum, Inscri ption i R Design. W początkowym okresie w salonach oferowane będą jedynie Momentum i Inscri ption. Na otwierającą cenniki odmianę – Kinetic – i najdroższą – R Design – poczekać trzeba do polowy listopada.
Volvo V90
Standardowym wyposażeniem flagowego kombi są m.in. 17-calowe obręcze ze stopów lekkich i relingi dachowe. Na pokładzie znajdziemy m.in. 7 poduszek powietrznych (w tym kolanowa dla kierowcy), aktywny tempomat z funkcją wspomagania hamowania awaryjnego, układ automatycznego utrzymania pasa ruchu na autostradzie czy system rozpoznawania znaków drogowych. Standardem są również opatentowane przez Volvo systemy bezpieczeństwa (SIPS, WHIPS, CTC, TSA, RSC).
Volvo V90
Wszystkie odmiany otrzymają też graficzny wyświetlacz zegarów o przekątnej 8 cali czy komputer pokładowy w języku polskim. Jak przystało na markę Premium lista opcji wydaje się być nieograniczona. Trafiły na nią m.in. czterostrefowa klimatyzacja, zawieszenie pneumatyczne (obu lub tylko tylnej osi) i wyświetlacz przezierny HUD. Melomani dźwięku mogą się zdecydować na system nagłośnienia Bowers&Wilkins z 19 głośnikami o mocy 1400 W (wyceniony na ponad 14 tys. zł...).
Volvo V90
Do wyboru są trzy silniki wysokoprężne i dwie jednostki benzynowe. Ofertę uzupełnić ma również model T8 AWD z napędem hybrydowym. Najmniej – 180 300 zł – zapłacić trzeba za auto w wersji Kinetic (dostawy od listopada) z wysokoprężnym silnikiem 2,0 l D3 z napędem na przednią oś i ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. W ofercie jest też automatyczna skrzynia o sześciu przełożeniach (cena 190 900 zł) oraz ośmiostopniowy automat z napędem obu osi (201 900 zł). Chcąc szybciej cieszyć się nowym Volvo V90 trzeba się zdecydować na odmianę Momentum.
Volvo V90
Wersja z silnikiem D3 i ręczną przekładnią wyceniona została na 204 800 zł. Do wyboru jest też dwulitrowy silnik D4 rozwijający 190 KM. Jednostka występować może z ręczną skrzynią o sześciu przełożeniach (187 300 zł) lub ośmiostopniowym automatem (196 900 zł) i napędem na obie osie (208 200 zł).
Najmocniejszy Diesel nosi oznaczenie D5. Dwulitrowy silnik osiąga 235 KM i sprzęgany jest jedynie z ośmiostopniowym automatem i napędem 4x4. Odmiana Momentum, będąca w tym przypadku najniższym wyposażeniem, to wydatek 242 900 zł.
Momentum jest również podstawową wersją wyposażeniową w przypadku jednostek o zapłonie iskrowym. Obie sprzęgane są jedynie z przekładniami automatycznymi o ośmiu przełożeniach. Cenniki otwiera dwulitrowy silnik T5 osiągający 254 KM. Tak skonfigurowane auto to wydatek 228 600 zł. Najmocniejszy benzyniak - dwulitrowy T6 – osiąga aż 320 KM i dostępny jest wyłącznie z napędem 4x4. Za nowe Volvo V90 w tej konfiguracji zapłacić trzeba – co najmniej - 284 100 zł.