2009-09-21 | W samochodach Volvo XC60 wyprodukowanych w latach 2008 - 2009, że w pewnych sytuacjach może wystąpić usterka polegająca na problemach z uruchomieniem silnika lub jego gaśnięciem krótko po uruchomieniu lub po przejechaniu ok. 100 m. W Polsce wada dotyczy aut o następujących zakresach VIN: 2009-2010 0000214-0062308 |
2009-12-30 | W samochodach Volvo XC60 wyprodukowanych w Szwecji w 2009 r., może nastąpić poluzowanie osłony przewodów paliwowych znajdujących się pod samochodem. Jeśli dojdzie do takiego zdarzenia przewody paliwowe mogą zostać uszkodzone, co może stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników. W Polsce akcja dotyczy 560 aut o numerach VIN z zakresu XC60 2009-10 027474-070444. |
2010-06-07 | W niektórych egzemplarzach Volvo XC60 z roku modelowego 2009 o numerach VIN: 0000001-0028507, możliwe jest przedwczesne zużycie paska alternatora. Sytuacja taka objawia się głośną pracą silnika i może w niektórych sytuacjach prowadzić do utarty napędu i wspomagania układu kierowniczego oraz zatrzymania pojazdu, co mogłoby doprowadzić do zagrożenia w ruchu drogowym. |
2010-12-06 | Niektóre samochody Volvo wyposażone w 5-cylindrowy silnik wysokoprężny: D5204T, D5204T2, D5204T5, D5244T10 i D5244T16 mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników z uwagi na możliwość wystąpienia usterki prowadzącej do wycieku oleju. Może to powodować słabe osiągi silnika oraz wyczuwalną woń paliwa, a w skrajnym przypadku może to doprowadzić do pożaru w komorze silnikowej. Usterka dotyczy roku modelowego 2011. |
2010-12-06 | Przedsiębiorca poinformował, że w złączce przewodu spiralnego poduszki powietrznej kierowcy może powstawać zwarcie. W takiej sytuacji kontrolka poduszek powietrznych (SRS) będzie stale świecić i w module informacyjnym kierowcy ukaże się komunikat: „AIRBAG SYSTEM SERVICE REQUIRED" (KONIECZNY PRZEGLĄD UKŁADU PODUSZEK POWIETRZNYCH)”. Jeżeli zwarcie nastąpi podczas jazdy, a kierowca zlekceważy ostrzeżenie, w konsekwencji w razie zaistnienia wypadku wymagającego wyzwolenia poduszki powietrznej kierowcy, poduszka może nie zadziałać w wymagany sposób, lub w ogóle nie zostanie wyzwolona. Taka sytuacja stanowi zagrożenie bezpieczeństwa kierowcy. Spółka poinformowała, że na rynku polskim wada dotyczy 1610 samochodów wymienionych modeli, o numerach VIN z zakresów: Model Numery VIN S80 0123254 - 0136536 S80 0124803 - 0134546 S80 0123730 - 0129882 S60 0000194 - 0000701 V70 0142445 - 0172769 XC70 0082543 - 0096858 XC60 0087281 - 0141518 |
2011-05-25 | W niektórych samochodach marki Volvo S40, V50, C30, C70 i XC60 może wystąpić usterka współdziałania pompy spryskiwacza reflektorów z czujnikiem poziomu płynu w zbiorniku. W pojazdach tych, zbiornik płynu spryskiwaczy może zostać opróżniony bez jakiegokolwiek ostrzeżenia kierowcy wyświetlonego na desce rozdzielczej. Oznacza to, że przy spadku poziomu płynu w zbiorniku, układ sygnalizacyjny może nie działać zgodnie z założeniami. Przedsiębiorca nie posiada żadnych informacji na temat jakichkolwiek zaistniałych wypadków, będących skutkiem ww. usterki. Na rynku polskim kampanią objętych jest 1194 samochodów. Lista numerów VIN w załączniku. Wszyscy klienci, który zakupili samochody objęte akcją naprawczą są powiadamiani przez autoryzowane serwisy indywidualnymi listami i wzywani do autoryzowanych serwisów w celu sprawdzenia czy w danym samochodzie występuje ww. usterka. plik pdf |
2011-10-31 | W niektórych samochodach VOLVO S80, V70, XC70 i XC60 może wystąpić przyspieszone zużycie rolki napinacza paska klinowego, co może powodować jego głośniejszą pracę. W skrajnych przypadkach może dojść do wyślizgnięcia się paska klinowego z napinacza i nagłej utraty wspomagania kierownicy. Usterka może wystąpić niespodziewanie i przyczynić się do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji na drodze. plik pdf |
2011-12-05 | Volvo poinformowało o uruchomieniu II cyklu kampanii serwisowej ogłoszonej w październiku br. Przedsiębiorca poinformował, że w niektórych samochodach VOLVO S80, V70, XC70 i XC60 może wystąpić przyspieszone zużycie rolki napinacza paska klinowego, co może powodować jego głośniejszą pracę. W skrajnych przypadkach może dojść do wyślizgnięcia się paska klinowego z napinacza i nagłej utraty wspomagania kierownicy. Usterka może wystąpić niespodziewanie i przyczynić się do zaistnienia niebezpiecznej sytuacji na drodze. |