chceauto.pl
x

Volvo XC60 I 2.0 T5 240 KM

Volvo XC60 I 2.0 T5 240 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Ocena: 2.70 (oceny: 10)
Rok produkcji
2013
Średnia cena
73 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
1999 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1812 kg
Ładowność
458 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
240 KM
0-100 km/h
8.4 s.
V max
215 km/h
Zasięg
840 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.3 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
53 zł
Zbiornik paliwa
70 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
235/65 R17
235/60 R18
225/35 R19

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
I premium Co to znaczy?
Bagażnik
495 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
10 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
26 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.2 s.
Prędkość maksymalna
195 km/h

Volvo XC60 I 2.0 T5 240 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KMVolvo XC60 I 2.0 T5 240 KM

Volvo XC60 I 2.0 T5 240 KM

Volvo XC60

Volvo XC60 pojawiło się na rynku pod koniec 2008 roku. Samochód to odpowiedź marki na niewielkie auta premium z napędem 4x4 zaliczane do segmentu SUV. XC60 konkurować ma m.in. z BMW X3 czy Audi Q5.

Samochód szybko podbił serca i portfele kupujących, stając się bestsellerem marki. Klienci docenili ciekawą stylizację, bezpieczeństwo, kompaktowe nadwozie i podniesione zawieszenie.

W efekcie I generacja Volvo XC60 była najlepiej sprzedającym się modelem szwedzkiej marki. W latach 2008-2017 wyprodukowano niemal milion tych aut. Był to najlepiej sprzedający się SUV średniej wielkości w Europie oraz najchętniej kupowany model segmentu premium w Polsce.

W 2017 roku na salonie genewskim debiutowała druga generacja Volvo XC60.

Volvo XC60 I

Volvo XC60 to dla szwedzkiej firmy niezwykle ważny model. I generacja tego kompaktowego crossovera debiutowała w 2008 roku i stała się najlepiej sprzedającym się modelem w historii Volvo.

W efekcie samochód przetrwał w produkcji aż do 2017 roku, gdy zaprezentowano II generację. Przez te 9 lat do kierowców na całym świecie trafiło ponad milion egzemplarzy Volvo XC60 pierwszej generacji..

XC60 to jeden z ostatnich pojazdów, w których wykorzystano technologie Forda - m.in. za bazę do budowy tego modelu posłużyła pochodząca od Forda płyta podłogowa EUCD (platformę tę wykorzystywały również m.in. Volvo S60/V60 i Ford Mondeo).

Volvo słynie z produkowania samochodów bezpiecznych i nie inaczej jest w przypadku XC60. Samochód zdobył oczywiście pięć gwiazdek w testach Euro NCAP, właśnie w tym modelu debiutował system City Safety, który potrafił samoczynnie uruchomić hamulce podczas jazdy w korku (z prędkością do 30 km/h), znacząco redukując ryzyko kolizji.

Volvo XC60 było oferowane z napędem wszystkich kół, ale także wyłącznie z napędem przedniej osi. Napęd wszystkich kół pochodził od... Land Rovera Freelander (ta brytyjska marka wówczas również należała do Forda).

Gama jednostek napędowych była szeroka, obejmowała silniki wysokoprężne o mocach od 163 do 205 KM (moc poszczególnych latach się zmieniała) oraz benzynowe, często z doładowaniem, również sześciocylindrowe. Klienci bardzo chętnie wybierali automatyczne skrzynie biegów, trwałość tego elementu okazała się bardzo dobra, znacznie lepsza niż w samochodach Volvo pochodzących z końcówki ubiegłego wieku czy początku lat dwutysięcznych.

Volvo uniknęło również wpadek jeśli chodzi o jakość samych silników. Jeśli tylko były regularnie serwisowane, na czas wymieniany był olej i rozrząd, jednostki napędowe nie powinny dostarczać przykrych niespodzianek.

Diesle zachęcają naprawdę niskim zużyciem paliwa, ale w samochodach z dużymi przebiegami trzeba się liczyć z postępującym eksploatacyjnym zużyciem osprzętu (turbosprężarki czy wtryskiwaczy).

Wysoki poziom bezawaryjności dotyczy XC60 jako całości. Mimo, że auto znajduje się na rynku od lat, trudno wskazywać typowe usterki. No może, zapychające się filtry cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych, do którego dochodzi w samochodach eksploatowanych głównie w miastach. Jednak ten problem był najbardziej dotkliwy w samochodach z początku produkcji, później producent sprawę rozwiązał.

Dokuczać mogą natomiast drobiazgi: miękki, podatny na zarysowania lakier (ale problemów z rdzą nie ma!), słabnące siłowniki tylnej klapy czy w starszych samochodach - trzeszczące na dziurach wnętrze.

Zdecydowana większość egzemplarzy wyjeżdżała z salonów z bogatym wyposażeniem, np. we wszystkich samochodach znajdziemy automatyczną, dwustrefową klimatyzację, a w zależności od wersji nie brak np. szeregu elektronicznych systemów wspomagania kierowcy.

Oferta Volvo XC60 na rynku wtórnym jest obszerna. Nie brak samochodów sprowadzanych, które trzeba dokładnie sprawdzić nie tylko pod kątem napraw powypadkowych, ale również stanu technicznego.

Samochody z polskich salonów również są dostępne, ale z reguły są droższe. Jeśli jednak auto ma udokumentowaną historię serwisową, warto wybrać taką ofertę - serwisowanie Volvo nie należy do tanich, zarówno ze względu na roboczogodzinę w autoryzowanym serwisie, jak również - ceny części zamiennych.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2017-03-29

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volvo XC60 po modernizacji2021-03-11Ruszyła produkcja Volvo XC602017-04-26Używane: Volvo XC60 I2017-03-30Volvo XC60 - polskie ceny2017-03-09Świetna sprzedaż Volvo XC60!2014-05-11Prawie co drugie nowe Volvo w UE ma wtycznkę!2021-05-04

Volvo XC60 I 2.0 T5 240 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Subaru Forester

Subaru Forester

2.0 XT 240 KM benzyna2013SUVautomat4x4
cena średnia 65 000 zł
OCENY
Dostępność
Land Rover Freelander

Land Rover Freelander

2.0 Si4 240 KM benzyna2013SUVautomat4x4
cena średnia 79 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi Q5

Audi Q5

2.0 TFSI 225 KM benzyna2013SUVautomat4x4
cena średnia 72 000 zł
OCENY
Dostępność
Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva

3.0 DOHC 258 KM benzyna2013SUVautomat4x4
cena średnia 54 000 zł
OCENY
Dostępność

Volvo XC60 I 2.0 T5 240 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS