Mazda opublikowała właśnie pełne informacje dotyczące nowej "dwójki" w europejskiej wersji.
Jak już informowaliśmy, karoseria nowej Mazdy 2 mierzy aż 4,06 m długości, 1,98 m szerokości (1,695 bez lusterek) i 1,495 m wysokości. Samochód zaprojektowano od podstaw przy wykorzystaniu nowej płyty podłogowej. Dzięki temu aż o 6 cm zwiększył się rozstaw osi. W nowym modelu wynosi on dokładnie 2,57 m - to więcej, niż w pierwszej generacji pozycjonowanego na skraju segmentu C Volvo V40! Gotowy do jazdy pojazd waży zaledwie 970 kg.
Producent nie ukrywa, że samochód powalczyć ma o klientów z pojazdami marek premium. Z tego względu ogromną uwagę przykładano nie tylko do poziomu wyposażenia i materiałów wykończeniowych, ale i komfortu akustycznego. W stosunku do poprzednika w kabinie jest ciszej aż o 5 dbl. W przednim zawieszeniu zastosowano kolumny McPhersona. Tylna oś to klasyczna, trwała i zapewniająca stosunkowo dobre prowadzenie, belka skrętna.
Auto oferowane będzie w czterech wersjach silnikowych. Do wyboru są trzy jednostki benzynowe i jedna wysokoprężna. Wszystkie silniki to czterocylindrowe motory o pojemności 1,5 l z rodziny Skyactiv. Podstawowa jednostka - 1,5 l Skyactiv-G rozwija 75 KM (przy 6 tys. obr/min) i 135 Nm (3,8 tys. obr./min). To wystarcza, by auto przyspieszało do 100 km/h w 12,1 s i rozpędzało się do prędkości maksymalnej 171 km/h. Standardowo silnik ten sprzęgany jest z ręczną, pięciostopniową skrzynią biegów.
Mocniejsza wersja (90 KM i 148 Nm) oferowana jest z ręczną, pięciostopniową skrzynią lub - sześciostopniowym - automatem. Z tą jednostką napędową Mazda 2 z ręczną przekładnią osiąga setkę w 9,4 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 183 km/h.
Topowy silnik benzynowy dysponuje mocą 115 KM i maksymalnym momentem obrotowym 148 Nm. Oferowana wyłącznie z sześciostopniową, ręczną skrzynią biegów jednostka zapewnia sprint do 100 km/h w 8,7 s i prędkość maksymalną 200 km/h.
Jednostka wysokoprężna - 1,5 l Skyactiv-D - legitymuje się mocą 105 KM i momentem obrotowym 220 Nm. Standardowym wyposażeniem jest filtr cząstek stałych DPF. Motor sprzęgany jest wyłącznie z ręczną, sześciostopniową przekładnią. Prędkość maksymalna to 178 km/h - przyspieszenie do 100 km/h trwa 10,1 s. Producent deklaruje, że średnie zużycie paliwa to - oczywiście w cyklu pomiarowym - 3,8 l/100 km.
Polskie ceny nowej Mazdy 2 startują z pułapu 50 900 z. Tyle zapłacić trzeba za podstawową wersję SkyGO z benzynowym silnikiem 1,5 l 75 KM. Na liście wyposażenia standardowego znalazły się m.in.: komplet poduszek powietrznych (przednie, boczne i kurtynowe), pakiet elektryczny (lusterka i szyby), centralny zamek, radioodtwarzacz ze sterowaniem z kierownicy, manualna klimatyzacja i komputer pokładowy.