Fabryka Mercedesa w niemieckim Sindelfingen wyprodukowała właśnie czterystutysięczną limuzynę
klasy S.
Jubileuszowym autem jest wersja S 400 Hybrid wyposażona w 3,5 litrowe V6 o mocy 279 KM oraz wspomagający motor elektryczny rozwijający 20 KM. Takie połączenie gwarantuje świetne osiągi i rozsądne zużycie paliwa, które średnio mieści się w 10 l./100 km. Fabryka w Sindelfingen rozpoczęła produkcję
klasy S w 1995 roku. Firma wytwarzała wówczas typoszereg
W140 – przez wielu miłośników marki uznawany za „ostatniego prawdziwego Mercedesa”.
W140 to wygodne auto. Stylistyka nie każdemu przypadnie jednak do gustu.
W 1998 roku pojawiła się kolejna generacja S-klasse – typoszereg
W220, który cechował się zdecydowanie bardziej nowoczesną sylwetką. Obecna generacja auta –
W221 – wytwarzana jest od 2005 roku. W niedługim czasie spodziewany jest również kolejny model.
Niezależnie od rocznika Mercedes klasy S oferuje bardzo wysoki komfort i prestiż, ale też jego utrzymanie na pewno nie należy do tanich. Zadbane
W140 z końcówki produkcji wciąż wyceniane są na 20-25 tys. zł. Skromna oferta tego modelu na rynku wtórnym utrudnia znalezienia godnego uwagi egzemplarza. Większość z tych samochodów trafiło do Polski w ramach prywatnego importu z Niemiec. Zazwyczaj są to samochody powypadkowe, które zdecydowanie nie powinny już jeździć.
Na rynku wtórnym ceny typoszeregu W221 zaczynają się od około 150 tys. złotych.
Młodszą generację –
W220 – kupimy za około 30-35 tys. zł. Podobnie, jak w przypadku poprzednika oferta pojazdów używanych zdominowana jest przez egzemplarze z prywatnego importu, przed zakupem koniecznie należy więc udać się do autoryzowanej stacji obsługi
Mercedesa celem ustalenia historii i zweryfikowania stanu pojazdu. Najwięcej przykrości właścicielowi sprawiać może elektronika, którą samochód jest „przeładowany”. Uwaga - nawet bezwypadkowe egzemplarze mogą mieć drobne problemy z rdzą
Ceny używanych
W221 zaczynają się od ok. 150 tys. zł.
I o tylko tyle? Coś nie widzę tu prawdziwych porad pomagających przy kupnie konkretnego modelu. Zbyt ogólne informacje. Poza tym skoro "Fabryka w Sindelfingen rozpoczęła produkcję klasy S w 1995 roku", to gdzie W140 było wcześniej produkowane? Bo było na pewno, produkcja W140 pełną parą była już w 1991 roku. Czemu w artykule nie ma porównania benzyniaków i diesli, gdzie coupe s-klasy (S, SEC, CL)?
hehe, W221 wygląda jak SSANG YONG:D
W140 był robiony od 1990 albo 1991, a klasa S w ogóle była produkowana od lat siedemdziesiątych (W116, potem W126).
Tak, jestem pewien wszystkiego, co napisałem powyżej