Euro NCAP rozbiło kolejne cztery modele debiutujące właśnie na europejskich rynkach. Tym razem specjaliści od samochodowego bezpieczeństwa przetestowali nowe: Kię Niro, Renault Scenic, Subaru Levorg i Toyotę Hilux.
Subaru Levorg
Zarówno Scenic, jak i Levorg otrzymały maksymalną notę pięciu gwiazdek. W przypadku Niro i Hiluxa testom poddano po dwa modele – z wyposażeniem standardowym i opcjonalnym pakietem „safety pack”. Podstawowa Kia Niro otrzymała 4 gwiazdki, Toyota Hilux – jedynie trzy! Po doposażeniu aut w opcjonalny pakiet safety każdy z modeli mógł już pochwalić się maksymalną, pięciogwiazdkową notą.
Renault Scenic otrzymało 90 punktów procentowych za ochronę dorosłych, 82 punkty procentowe za ochronę dzieci i 67 punktów za ochronę pieszych. Dodatkowe systemy bezpieczeństwa oceniono na 59 proc.
Subaru Levorg zanotowało jeszcze lepsze wyniki: 92 proc. punktów za ochronę dorosłych, 83 proc. punktów za ochronę dzieci, 75 proc. za ochronę pieszych i 68 proc. za dodatkowe systemy bezpieczeństwa.
Toyota Hilux
O niskiej nocie ogólnej Hiluxa zadecydowały słabe wyniki (zaledwie 25 proc.) w kategorii dodatkowych systemów bezpieczeństwa. Mimo tego auto otrzymało aż 85 proc. punktów za ochronę dorosłych, 82 proc. punktów za ochronę dzieci oraz 73 proc. punktów za ochronę pieszych.
Po doposażeniu pojazdu w pakiet „safety pack” Toyota mogła się pochwalić 93 proc punktów za ochronę dorosłych i 82 proc. za ochronę dzieci. Auto zyskało też rewelacyjne (najwyższe w zestawieniu) noty za ochronę pieszych – 83 proc. Dodatkowe systemy wspierające bezpieczeństwo oceniono na 63 punkty procentowe.
Podstawowa Kia Niro dostała 83 proc. punktów za ochronę dorosłych, 80 proc. za ochronę dzieci, 57 proc. za ochronę pieszych i 59 proc. za dodatkowe systemy bezpieczeństwa. Z pakietem safety autu przyznano 91 proc. punktów za ochornę dorosłych, 80 proc. za ochronę dzieci, 70 proc. za ochronę przechodniów i 81 proc. za systemy bezpieczeństwa.