Pierwszy kwartał tego roku okazał się przełomowym dla segmentu samochodów najmniejszych w Polsce. Po raz pierwszy od 113 miesięcy (niemal 10 lat!) z pierwszego miejsca statystyk sprzedaży spadł Fiat Panda. Niniejszym możemy pogratulować Fiatowi podjęcia decyzji o zakończeniu produkcji Pandy Classic...
Skoda Citigo
Zgodnie z oczekiwaniami schedę po Pandzie przejęła Skoda Citigo. Model ten pojawił się na rynku polskim równy rok temu, ale nie zdołał zagrozić produkowanej w Tychach Pandzie, zajmując ostatecznie w rankingu sprzedaży rocznej trzecie miejsce, co i tak było niezłym wynikiem jeśli wziąć pod uwagę fakt, że Citigo sprzedawano tylko przez 8 miesięcy.
Skoda Citigo
Natomiast w pierwszym kwartale tego roku mała Skoda okazała się już bezkonkurencyjna, w Polsce sprzedano 1021 egzemplarzy Citigo, co oznacza udział w segmencie mini na poziomie 21,55 proc. Przypomnijmy, że Skoda Citigo sprzedawana jest w wersji 3- i 5-drzwiowej z tylko jednym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra, ale dostępnym w dwóch wersjach mocy (60 i 75 KM).
Volkswagen up!
Fiat Panda, którego poprzednia generacja przestała być produkowana w grudniu ubiegłego roku, znalazł w pierwszym kwartale 2013 roku jeszcze 992 nabywców, co oznacza spadek o ponad 27 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2012. Na podium znalazł się jeszcze Chevrolet Spark, którego sprzedaż osiągnęła poziom 609 samochodów (spadek o 8 proc.).
Coraz lepiej radzi sobie natomiast bliźniak Skody Citigo, czyli Volkswagen Up!, który zanotował wzrost sprzedaży o 339 proc (rok temu auto dopiero wchodziło na rynek); nabywców znalazło 571 samochodów. W sumie Up! i Citigo zdobyły 1/3 całego segmentu mini i to dzięki tym dwóm modelom segment A zanotował wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku (o niespełna 8 proc, przy całym rynku malejącym o ponad 2 proc.). Warto dodać, że wszystkie inne modele w czołowej "dziesiątce" segmentu zanotowały spadek sprzedaży.