chceauto.pl
x
Zmiana króla. Citigo zdetronizowało Pandę

Zmiana króla. Citigo zdetronizowało Pandę

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2013-04-26
Pierwszy kwartał tego roku okazał się przełomowym dla segmentu samochodów najmniejszych w Polsce. Po raz pierwszy od 113 miesięcy (niemal 10 lat!) z pierwszego miejsca statystyk sprzedaży spadł Fiat Panda. Niniejszym możemy pogratulować Fiatowi podjęcia decyzji o zakończeniu produkcji Pandy Classic...

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Zgodnie z oczekiwaniami schedę po Pandzie przejęła Skoda Citigo. Model ten pojawił się na rynku polskim równy rok temu, ale nie zdołał zagrozić produkowanej w Tychach Pandzie, zajmując ostatecznie w rankingu sprzedaży rocznej trzecie miejsce, co i tak było niezłym wynikiem jeśli wziąć pod uwagę fakt, że Citigo sprzedawano tylko przez 8 miesięcy.

Skoda Citigo
Skoda Citigo
Natomiast w pierwszym kwartale tego roku mała Skoda okazała się już bezkonkurencyjna, w Polsce sprzedano 1021 egzemplarzy Citigo, co oznacza udział w segmencie mini na poziomie 21,55 proc. Przypomnijmy, że Skoda Citigo sprzedawana jest w wersji 3- i 5-drzwiowej z tylko jednym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra, ale dostępnym w dwóch wersjach mocy (60 i 75 KM).

Volkswagen up!
Volkswagen up!
Fiat Panda, którego poprzednia generacja przestała być produkowana w grudniu ubiegłego roku, znalazł w pierwszym kwartale 2013 roku jeszcze 992 nabywców, co oznacza spadek o ponad 27 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2012. Na podium znalazł się jeszcze Chevrolet Spark, którego sprzedaż osiągnęła poziom 609 samochodów (spadek o 8 proc.).

Coraz lepiej radzi sobie natomiast bliźniak Skody Citigo, czyli Volkswagen Up!, który zanotował wzrost sprzedaży o 339 proc (rok temu auto dopiero wchodziło na rynek); nabywców znalazło 571 samochodów. W sumie Up! i Citigo zdobyły 1/3 całego segmentu mini i to dzięki tym dwóm modelom segment A zanotował wzrost sprzedaży w stosunku do ubiegłego roku (o niespełna 8 proc, przy całym rynku malejącym o ponad 2 proc.). Warto dodać, że wszystkie inne modele w czołowej "dziesiątce" segmentu zanotowały spadek sprzedaży.



Zmiana króla. Citigo zdetronizowało Pandę - GALERIA ZDJĘĆ

Zmiana króla. Citigo zdetronizowało PandęZmiana króla. Citigo zdetronizowało PandęZmiana króla. Citigo zdetronizowało PandęZmiana króla. Citigo zdetronizowało Pandę

Zobacz także

Fiat Panda po modernizacji. Polskie ceny

Fiat Panda po modernizacji. Polskie ceny 2024-08-10

Fiat Panda obecnej generacji znajduje się w produkcji od 2011. Jego rynkowa kariera miała się już kończyć, ale odwrót kierowców od samochodów elektrycznych (a taka miała być nowa Panda), spowodowało przedłużenie jego żywota. By jednak to stare...
Fiat Panda i Pandina. Nowe wersje

Fiat Panda i Pandina. Nowe wersje 2024-07-10

Fiat nie rozpieszcza nowymi modelami. Wprost przeciwnie, potrafi produkować te same pojazdy po kilkanaście lat. Tak właśnie jest z obecną generacją Pandy, która trafiła na rynek w 2011 roku. Jeśli ktoś myślał, że nowe unijne regulacje dotyczące...
To już koniec Volkswagena Up!

To już koniec Volkswagena Up! 2023-10-16

Volkswagen Up! zakończył swój żywot. Ostatni egzemplarz wyjechał z fabryki w Bratysławie 10 października. Od teraz najmniejszym i najtańszym Volkswagenem będzie Polo za - uwaga - co najmniej 104 tys. zł!Bliźniacze modele Volkswagena Up! wyszły z...
Volkswagen e-up! wraca do salonów

Volkswagen e-up! wraca do salonów 2021-01-19

We wrześniu ubiegłego roku Volkswagen wstrzymał przyjmowanie zamówień na elektryczny model e-Up!. Stało się to po tym, gdy w Niemczech ruszył program dopłat do samochodów elektrycznych, co spowodowało boom na rynku. Ponieważ e-up! był jednym z...
Panda i Fiat 500 Hybrid z mikrohybrydą

Panda i Fiat 500 Hybrid z mikrohybrydą 2020-01-09

Rok 2020 jest dla Włochów początkiem elektrycznej rewolucji. Pierwszym krokiem na drodze do zelektryzowania gamy modelowej jest premiera modeli 500 i Panda z napędem typu mild hybrid. Nowe odmiany poznamy po napisie ”Hybrid" umieszczonym na tyle...
Ostra podwyżka cen nowych samochodów

Ostra podwyżka cen nowych samochodów 2019-12-21

Gdy w 2015 roku wyszło na jaw, że producenci samochodów, wśród których prym wiódł koncern Volkswagena, oszukiwali normy emisji spalin, nikt jeszcze nie zdawał sobie sprawy, jak ta afera wpłynie na przyszłość całej motoryzacji.Początkowo...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS