Ford wprowadza zmiany w modelach Mondeo, S-Max i Galaxy. wszystkie pojazdy otrzymają zmodernizowane silniki 2.0 TDCI oraz system infotainment SYNC 3.
Ford Galaxy
Zmiany w dwulitrowym silniku wysokoprężnym 2.0 TDCI o mocy 150 i 180 KM dotyczą tylko samochodów z automatyczną skrzynią sześciostopniową PowerShift i napędem na przednie koła, a ograniczają się do oprogramowania.
Po zmianach Mondeo (niezależnie od wersji nadwoziowej) z silnikiem 150 KM ma zużywać 4,6 l oleju napędowego na 100 km (taki wynik osiągnięto w cyklu pomiarowym). W przypadku S-MAX-a jest to 5.0 l/100 km, a Galaxy - 5,2 l/100 km. W ślad za mniejszym zużyciem paliwa idzie oczywiście mniejsza emisja spalin. Czy niższe zużycie będzie odczuwalne w praktyce? Trudno wyrokować...
Ford S-MAX
Ford Mondeo, S-MAX i Galaxy będą również dostępne z nowym systemem infotainmet o nazwie SYNC 3. Działa on szybciej, jest bardziej intuicyjny i wspiera dodatkowe języki. Przykładowo, wystarczy nacisnąć jeden przycisk, a potem wydać komendę typu "Potrzebuję kawy", "Potrzebuję paliwa" czy "Potrzebuję zaparkować", by pokładowa nawigacja wyszukała znajdujące się w pobliżu kawiarnie, stacje paliw czy parkingi.
System Sync 3
Sterowanie systemem jest możliwe również za pomocą ekranu dotykowego o przekątnej 8 cali. Ekran potrafi rozpoznać gesty "szczypania" i przesuwania.
Ostatnia nowość w Fordach Mondeo, S-MAX i Galaxy to system bezkluczykowego dostępu oferowany w standardzie w wersji Titanium. System umożliwia otwarcie samochodu poprzez uchwyt klamki, gdy kluczyk znajduje się w kieszeni kierowcy, zamknięcie odbywa się poprzez dotknięcie określonego fragmentu klamki.
W praktyce to bardzo wygodne rozwiązanie, dzięki któremu kluczyk może znajdować się stale w kieszeni czy damskiej torebce.