Jury konkursu International Engine of the Year Awards ogłosiło listę zwycięzców. Które jednostki napędowe zasłużyły w tym roku na szczególne wyróżnienie?
W skład jury konkursu, którego korzenie sięgają 1999 roku, wchodziło 84 dziennikarzy motoryzacyjnych z 34 krajów świata. Ludzie mediów reprezentujący telewizję, prasę i internet oceniali silniki pod względem osiągów, zużycia paliwa czy zaawansowania konstrukcji. Ważnym czynnikiem wpływającym na końcową ocenę był również poziom emisji spalin.
Za Międzynarodowy Silnik Roku 2014 uznano trzycylindrową jednostkę Forda - motor 1,0 l Ecoboost. Silnik, który - w zależności od modelu - rozwija między 100 KM a 125 KM - zwyciężył w ogólnej klasyfikacji już trzeci raz z rzędu. Jednostkę okrzyknięto również najlepszym silnikiem o pojemności do 1,0 l.
Tytułem Performance International Engine of the Year - silnika o najlepszych osiągach - okrzyknięto jednostkę konstrukcji Ferrari. Jury wyróżniło 4,5-litrowe V8 montowane w modelach Ferrari 458 Italia (570 KM) i 458 Speciale (605 KM).
Prestiżowy tytuł - New International Engine of the Year - najlepszego nowego silnika - powędrował do Niemiec. Przyznano go jednostce napędowej konstrukcji Mercedesa-AMG. Turbodoładowany silnik o pojemności 2,0 l rozwija moc 360 KM i oferowany jest obecnie modelach Mercedes A45 AMG, Mercedes CLA45 AMG i Mercedes GLA45 AMG.
Za najbardziej ekologiczną jednostkę - kategoria Green Engine - uznano elektryczny system napędowy nowej Tesli S.
Oto lista zwycięskich konstrukcji w poszczególnych kategoriach pojemnościowych:Poniżej 1,0 litra : Ford 1,0 l EcoBoost
1,0-litra do 1,4 litra: Volkswagen 1,4-litrowy TSI Twincharger
1,4-litra do 1,8 litra: BMW/PSA Peugeot Citroen 1,6-litrowy turbo benzyna
1,8-litra do 2,0-litra: Mercedes-AMG 2,0 l turbo
2,0-litra do 2,5-litra: Audi 2,5 l pięciocylindrowy silnik turbo
2,5-litra do 3,0-litra: BMW 3,0 l twin-turbo
3,0-litra do 4,0-litra: McLaren 3,8 l V8
Powyżej 4,0-litra: Ferrari 4.5-litrowy silnik V8