Drugi Kadett z napędem na przednią oś, produkowany w latach 1984–1991, uzyskał tytuł „Samochodu Roku 1984” i był absolutnym zwycięzcą. Liczbą 3 779 289 sprzedanych egzemplarzy ustanowił w swoim czasie rekord wśród modeli marki Opel i był prawdziwym mistrzem świata pod względem właściwości aerodynamicznych.
Oparty na konstrukcji swoich poprzedników Kadett E miał przed sobą świetlaną przyszłość. Kadett D ze współczynnikiem oporu aerodynamicznego równym 0,39 był najlepszy w swojej klasie, ale wynik ten bladł w porównaniu z wartością, jaką uzyskał jego następca. Po 1200 godzinach testów w tunelu aerodynamicznym odmiana pięciodrzwiowa osiągnęła fenomenalny współczynnik 0,32 (Caravan — 0,35).
Klienci szybko przekonali się do sylwetki samochodu. Już po kilku miesiącach nowy model okazał się wielkim sukcesem. Rok 1987 zaowocował zarejestrowaniem 625 000 nowych Kadettów E w całej Europie. Do tego czasu dwu- i czterodrzwiowa odmiana wersji kombi wspięły się już na szczyt w swojej klasie.
W 1987 roku dwa Caravany z 54‑konnymi dieslami wyruszyły w liczącą 30 000 kilometrów trasę z Alaski do Ziemi Ognistej. Obydwa dotarły na miejsce bez szwanku. Od kwietnia 1989 roku wszystkie Kadetty z silnikami benzynowymi przeznaczone na rynek niemiecki były wyposażone w katalizatory.
Opel wprowadza właśnie na rynek 10. generację kompaktowego samochodu kombi. Z tej okazji przypominamy historię, która zaczęła się w 1963 roku prezentacją modelu Kadett A Caravan...... wróć do artykułu »