W latach 1991–1997 wyprodukowano około 4,13 miliona egzemplarzy Astry F, co sprawiło, że był to najlepiej sprzedający się model w całej historii firmy Opel. Prace rozwojowe skoncentrowały się na połączeniu nowoczesnej stylistyki z przestronnym wnętrzem, większą wygodą i naciskiem na ochronę środowiska.
Następca Kadetta przejął nazwę po swojej brytyjskiej siostrze (czwarta generacja Kadetta była od 1980 roku sprzedawana w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall Astra). Odmiana Caravan cieszyła się popularnością od samego początku. Klienci indywidualni preferowali bogato wyposażoną wersję Caravan Club z silnikami o mocy do 115 KM. Wprowadzając nowy model, firma Opel — na niespotykaną dotąd skalę — skupiła się również na bezpieczeństwie.
Wszystkie Astry były oferowane z aktywnym systemem pasów bezpieczeństwa z napinaczami (z przodu) i regulowaną wysokością, siedziskami foteli zapobiegającymi wysunięciu się spod pasów bezpieczeństwa oraz ochroną boczną w postaci podwójnych stalowych wzmocnień rurowych we wszystkich drzwiach. Po raz pierwszy też wszystkie silniki wyposażono w katalizatory.
Opel wprowadza właśnie na rynek 10. generację kompaktowego samochodu kombi. Z tej okazji przypominamy historię, która zaczęła się w 1963 roku prezentacją modelu Kadett A Caravan...... wróć do artykułu »