Od rozpoczęcia sprzedaży wiosną 1998 roku nowa Astra była oferowana jako trzy- i pięciodrzwiowy hatchback oraz kombi. Idąca z duchem czasu niezależna stylistyka, dynamiczna konstrukcja podwozia i technologia zespołu napędowego oraz prawie dwukrotnie wyższa sztywność na zginanie i skręcanie w porównaniu z poprzedniczką to tylko niektóre cechy wyróżniające zupełnie nową Astrę drugiej generacji.
W pełni ocynkowane nadwozie sprawiło, że samochód długo utrzymywał swoją wartość.
Bezpieczeństwo aktywne wzmocniono zwiększeniem o 30 procent jasności reflektorów halogenowych z żarówkami H7, a ponadto całkowicie przeprojektowano podwozie z systemem DSA. Auto otrzymało w pełni ocynkowane nadwozie. Rozstaw osi wydłużono o około 11 cm, co pozwoliło na powiększenie wnętrza, w szczególności w okolicach kolan pasażerów tylnych siedzeń.
W 2002 roku na rynku pojawiło się najszybsze kombi w historii — Astra OPC Caravan. Niepozorny samochód potrafił zaskoczyć kierowców innych pojazdów na autostradzie, wyprzedzając je z prędkością 240 km/h.
Opel wprowadza właśnie na rynek 10. generację kompaktowego samochodu kombi. Z tej okazji przypominamy historię, która zaczęła się w 1963 roku prezentacją modelu Kadett A Caravan...... wróć do artykułu »