Takiego rynkowego przyjęcia konkurencja może jedynie pozazdrościć. Opel poinformował właśnie, że w niespełna rok od rynkowego debiutu II generacji Insignii, na samochód zdecydowało się już ponad 100 tys. nabywców!
Opel Insignia GSi
II generacja flagowego modelu z Russelsheim debiutowała na ubiegłorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie. Sprzedaż na kluczowych rynkach Starego Kontynentu ruszyła na przełomie kwietnia i maja. Nie przeszkodziło to jednak nowej Insignii w osiągnięciu rewelacyjnych wyników. Do sukcesu przyczyniły się też liczne nagrody i zwycięstwa w testach porównawczych.
Niestety, świetne rynkowe przyjęcie Insignii wiąże się też ze spadkiem popytu na – produkowaną głównie w Gliwicach – Astrę. 5 lutego produkcja w polskim zakładzie zostanie wyraźnie zmniejszona. Fabryka powrócić ma wówczas do dwuzmianowego systemu pracy.
Opel Insignia GSi
Mimo wszystko załoga fabryki może mieć powody do radości. Z początkiem roku – w ramach wynegocjowanych wcześniej porozumień płacowych – wszyscy pracownicy, niezależnie od stopnia, otrzymali podwyżki w wysokości 350 zł. W styczniu w polskim zakładzie ruszył jednak program dobrowolnych odejść, który docelowo objąć ma około 200 osób, w tym 140 zatrudnionych bezpośrednio przy budowie samochodów.
Opel Insignia GSi
Sytuację w Gliwicach uznać można jednak za bardzo dobrą, zwłaszcza w porównaniu z tą, jaka ma obecnie miejsce w drugim zakładzie produkującym Astrę w brytyjskim Ellesmere Port, gdzie nowy właściciel – koncern PSA – zapowiadał znaczą redukcję etatów. Wynikające z oszczędności cięcia czekają też francuskich robotników zatrudnionych w fabrykach koncernu PSA. Najnowsze rozwiązania – zaaprobowane przez lokalne związki zawodowe – zakładają likwidację aż 2200 miejsc pracy.