chceauto.pl
x
12 hybryd plug-in Porsche

12 hybryd plug-in Porsche

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-10-30
Porsche rozpoczęło już sprzedaż modelu Taycan, rozpoczynając nową erę w dziejach marki – napędu całkowicie elektrycznego. Ale producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen elektryfikuje gamę swoich aut od wielu lat. Dziś oferta sportowych samochodów Porsche z hybrydowym napędem plug-in liczy aż 10 wariantów – nabywcy mają do wyboru modele z linii Panamera i Cayenne o mocy od 462 do 680 KM.

Porsche 918 Spyder
Porsche 918 Spyder
Dzięki możliwości ładowania akumulatora z gniazdka samochody umożliwiają jazdę bez wykorzystania silnika spalinowego nawet na odcinku kilkudziesięciu kilometrów. Jednocześnie oferują duży łączny zasięg, pozwalający bez przerw na ładowanie pokonywać dalekie trasy. Połączenie dwóch rodzajów napędu zapewnia hybrydom plug-in Porsche jeszcze jedną korzyść: imponujące osiągi.

Samochody hybrydowe mają w Porsche długą tradycję – a nawet bardzo długą, ponieważ założyciel firmy Ferdynand Porsche wspólnie z Jacobem Lohnerem zbudował pierwszy taki pojazd już w 1900 r. Później napęd hybrydowy stosowany był m.in. w produkowanych w czasie drugiej wojny światowej niszczycielach czołgów, nazwanych - na część założyciela firmy Porsche - Ferdinand.

Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid
Współcześnie poligonem doświadczalnym dla rozwiązań stosowanych w autach seryjnych stał się tor wyścigowy. Już w 2010 roku Porsche zbudowało 911 GT3 R Hybrid (typ 997), a 3 lata później zaprezentowało supersamochód nowej ery – 918 Spyder. Jego hybrydowy napęd plug-in zapewniał moc 887 KM i umożliwiał rozwinięcie prędkości 345 km/h przy średnim zużyciu paliwa w stosowanym ówcześnie cyklu NEDC o wartości 3,1 l/100 km. W 2013 r. 918 Spyder jako pierwszy seryjny samochód sportowy pokonał północną pętlę Nürburgringu w ciągu mniej niż 7 minut.

Rok 2014 przyniósł debiut wyścigowego prototypu 919 Hybrid. Również hybrydowego. I w tym przypadku napęd pomógł osiągnąć niezrównane sportowe sukcesy – w tym trzykrotny triumf w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz trzykrotne zwycięstwo w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC).

Teraz Porsche wjeżdża w nową epokę - napędu całkowicie elektrycznego. Producent zaprezentował Taycana, czyli swój pierwszy model wyłącznie na prąd. To pierwsze seryjne auto korzystające z architektury 800 V, którą zastosowano także w wyścigowym 919 Hybrid.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
Ale Porsche korzysta z potencjału elektryfikacji także w modelach seryjnych – i to już od blisko 10 lat. W 2010 r. zadebiutowało Cayenne S Hybrid z samoładującym się napędem hybrydowym, a w 2013 r. – hybrydowa Panamera S E-Hybrid z możliwością ładowania akumulatora z zewnętrznego źródła prądu (plug-in). W ten sposób, uwzględniając 918 Spyder, Porsche - jako pierwszy producent samochodów - oferował aż trzy hybrydy plug-in w trzy różnych segmentach.

Dziś gama hybryd plug-in Porsche obejmuje aż 10 wariantów modeli Panamera, Panamera Executive, Panamera Sport Turismo oraz Cayenne i Cayenne Coupe. Każdy z nich jest dostępny w wersji o mocy 462 lub 680 KM.

Sportowe możliwości napędu spalinowo-elektrycznego podkreśla fakt, że we wszystkich przypadkach to hybryda plug-in jest topowym wariantem w gamie. Przykładowo, 680-konna Panamera Turbo S E-Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,4 s, a jej maksymalna prędkość wynosi 310 km/h.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Hybrydowe modele plug-in stanowią odpowiedź na wyzwania współczesnych czasów – nawet jeśli energia elektryczna w akumulatorze zostanie wyczerpana, pojazd nadal może poruszać się, korzystając z jednostki spalinowej. Ładowanie baterii z domowego gniazdka trwa około 6 godzin, a opcjonalna ładowarka pokładowa pozwala skrócić ten czas do ok. 2,4 h.

Po naładowaniu samochód oferuje aż 50 km zasięgu "na prądzie" – to powinno wystarczyć na dojazdy do pracy. Równocześnie połączenie dwóch silników zapewnia dodatkowe korzyści w zakresie osiągów: w przypadku modelu Panamera Turbo S E-Hybrid już przy obrotach ledwie przekraczających prędkość biegu jałowego moment obrotowy wynosi 850 Nm.

To nie koniec elektrycznych planów Porsche. Wiadomo już, że na początku przyszłej dekady na rynek trafi kolejna generacja modelu Macan, tym razem z napędem wyłącznie elektrycznym.

Hybrydowe (typu plug-in) samochody Porsche dostępne w ofercie:

1. Panamera 4 E-Hybrid,
2. Panamera 4 E-Hybrid Executive,
3. Panamera 4 E-Hybrid Sport Turismo,
4. Panamera Turbo S E-Hybrid,
5. Panamera Turbo S E-Hybrid Executive,
6. Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo,
7. Cayenne E-Hybrid,
8. Cayenne E-Hybrid Coupe,
9. Cayenne Turbo S E-Hybrid,
10. Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe.

12 hybryd plug-in Porsche - GALERIA ZDJĘĆ

12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche12 hybryd plug-in Porsche

Zobacz także

Porsche Taycan GTS i Taycan 4 po modernizacji

Porsche Taycan GTS i Taycan 4 po modernizacji 2024-11-16

Pierwsza nowość to odnowione wydanie Porsche Taycan GTS. Dzięki mocy szczytowej z Launch Control sięgającej 515 kW ta wersja ponownie jest najbardziej sportową poza odmianami Turbo. Nowy Taycan GTS trafia na rynek z nadwoziem sedan oraz Sport Turismo....
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS. Na szczycie gamy

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid i Panamera GTS. Na szczycie gamy 2024-07-25

Panamera to samochód, który łączy komfort jazdy z typową dla Porsche sportową charakterystyką. Teraz do gamy modelu dołączają dwa szczególnie mocne warianty: Panamera GTS jest dynamiczną sportową limuzyną, a Panamera Turbo S E-Hybrid plasuje się...
Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą

Porsche Cayenne GTS po modernizacji z większą mocą 2024-05-05

Skrót GTS pochodzi od słów Gran Turismo Sport, co w praktyce oznacza mocne wersje napędowe. Cayenne GTS wyróżnia zmodyfikowane zawieszenie ze zmniejszonym o 1 cm prześwitem. Samochód jest teraz standardowo wyposażony w adaptacyjne zawieszenie...
Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii

Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii 2024-03-13

Porsche poszerza gamę elektrycznego modelu Taycan o najmocniejsze warianty: Turbo GT i Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest w szczególności przystosowany do jazdy torowej. Na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy pozbawiono go tylnych...
Porsche Panamera E-Hybrid. Nowe hybrydy plug-in

Porsche Panamera E-Hybrid. Nowe hybrydy plug-in 2024-02-29

Porsche kontynuuje wzmacnianie oferty układów napędowych Panamery. Nowe warianty to Panamera 4 E-Hybrid i Panamera 4S E-Hybrid, czyli dwie mocne hybrydy plug-in.
Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem

Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem 2024-02-19

Porsche zmodernizowało całą gamę modelową Taycana. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują. Przy okazji projektanci nieco zmienili stylizacje i mocniej zróżnicowali wygląd modeli Turbo....

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS