Gdy jesienią zeszłego roku Alfa Romeo zaprezentowała modele MiTo i Giulietta MY 2014, czyli po lekkim liftingu, po cichu z oferty zniknęły najmocniejsze wersje tych pojazdów oznaczone QV (Quadrifoglio Verde, czyli czterolistna koniczynka).
Teraz Włosi ponownie wprowadzają je do sprzedaży, a debiut zaplanowano na rozpoczynający się już w przyszłym tygodniu salon w Genewie.
Zmiany stylistyczne są niewielkie. Nieco więcej nowości znajdziemy pod maską, szczególnie Giulietty QV.
Alfa Romeo Giulietta QV
Alfa Romeo Giulietta QV napędzana jest silnikiem 1750 TBi. To benzynowa jednostka o pojemności 1742 ccm, która generuje 240 KM mocy i 340 Nm momentu obrotowego. Moc jest więc tylko o 5 KM wyższa niż w Giulietcie QV przed liftingiem, jednak silnik zmienił się dość znacznie. Włosi zapewniają, że jednostka pochodzi wprost z modelu 4C. A jaki silnik zastosowano w 4C? Ten sam, który był używany m.in. w poprzedniej Alfie Giulietta QV oraz modelu 159, jednak po modernizacji - zmieniono m.in. głowicę na aluminiową oraz układ dolotowy.
Nowością w Giulietcie QV jest również skrzynia biegów. Do tej pory samochód był dostępny wyłącznie z przekładnią manualną, teraz zastąpi ją dwusprzęgłowa zautomatyzowana skrzynia TCT, taka sama, jak w 4C. Z nowym silnikiem i skrzynią biegów Alfa Romeo Giulietta QV rozpędza się do 100 km/h w 6,6 s i osiąga prędkość 240 km/h.
Alfa Romeo MiTo QV
Giulietta QV otrzymała również zmienione wnętrze. Nowa jest kierownica, panel instrumentów oraz pokryte skórą lub alcantarą fotele. Samochód będzie dostępny w dwóch odcieniach czerwonego koloru, jednak 500 pierwszych egzemplarzy należących do serii "Launch Edition" otrzyma wyłącznie specjalny kolor szary.
Alfa Romeo MiTo QV
Mniej nowości znajdziemy w MiTo QV. Samochód nadal napędzany jest silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 170 KM i momencie 230 Nm (przy 2500 obr/min). Jednostka napędowa współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią TCT. Samochód przyspiesza do 100 km/h w 7,3 s oraz może osiągnąć prędkość 219 km/h. Średnie zużycie paliwa ma wynosić tylko 5,4 l/100 km.
W wnętrzu znajdziemy nowy panel instrumentów oraz pokrytą czarną skórą kierownicę, dźwignię hamulca ręcznego i lewarek skrzyni biegów. Samochód również otrzyma specjalny szary kolor nadwozia, taki sam jak w Giulietcie QV.
Alfy Romeo Giulietta i MiTo w wersji Quadrifoglio Verde trafią do europejskich salonów w maju.