Mija właśnie trzeci rok od rynkowego debiutu Alfy Romeo Giulietta. Na salonie we Frankfurcie Włosi zaprezentują odświeżony model roku 2014.
Jakich nowości mogą się spodziewać liczni fani włoskiej marki?
W wyglądzie nadwozia niewiele się zmienia. Praca stylistów ograniczyła się do delikatnego przeprojektowania kształtów słynnego scudetto, czyli typowej dla Alfy osłony chłodnicy i dozbrojeniu lamp przeciwmgłowych w chromowane ramki. Ponadto w ofercie pojawią się trzy nowe kolory karoserii i – również trzy – wzory aluminiowych felg (dostępne w rozmiarach 16,17 i 18 cali).
Alfa Romeo Giulietta 2014
Wewnątrz zastosowano nowe elementy dekoracyjne na desce rozdzielczej i boczkach drzwi – inna jest też m.in. kierownica. Kierowcom przypadnie też do gustu wygospodarowanie kilku dodatkowych schowków na drobiazgi.
Największa nowość dotyczy palety jednostek napędowych. Ofertę silników wysokoprężnych ograniczającą się do tej pory do różnych odmian motoru o pojemności 1,6 l uzupełni nowa, dwulitrowa jednostka z serii MultiJet II. Wyposażony w III generacji wtrysk typu Common Rail silnik osiąga moc 150 KM. Maksymalny moment obrotowy – 380 Nm – oferowany jest już przy 170 obr./min.
Silnik korzysta m.in. z nowych wtryskiwaczy, które potrafią dokonać aż do 8 wtrysków paliwa w czasie jednego cyklu pracy. Co ważne, o 40 procent zmniejszono ilość składających się na nie komponentów, co pozwala sądzić, że wtryski będą teraz trwalsze i bardziej odporne na paliwo niskiej jakości.
Alfa Romeo Giulietta 2014
W zależności od rynku gama modelowa 2014 obejmie pięć wersji wyposażenia (Impression, Progression, Distinctive, Exclusive i Qudrifoglio Verde). Do wyposażenia seryjnego podstawowej odmiany Impression należy sześć poduszek powietrznych, system Alfa DNA (z elektronicznie sterowanym dyferencjałem Q2 i DST) oraz ESP (wraz z kontrolą trakcji ASR i wspomaganiem ruszania pod górę Hill Holder), klimatyzacja manualna oraz czujniki ciśnienia w ogumieniu.
Alfy Romeo Giulietta w wersji model roku 2014 pojawią się w europejskich salonach w październiku.