Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.
Alfa Romeo Spider 916 2.0 JTS 165 KM
Alfa Romeo Spider
Spider to tradycyjna nazwa kabrioletów produkowanych przez Alfa Romeo. Pierwsza Alfa Spider pojawiła się w 1966 roku i do 1993 roku produkowane były cztery generacje tego pojazdu. Następnie nazwę Spider nadano kabrioletowi produkowanemu na bazie Alfy Gtv (w latach 1995-2006, z liftingiem w roku 2003) oraz na bazie Alfy Brera (od 2006 roku).
Alfa Romeo Spider 916
Spider produkowany od 1995 roku nie ma ze swoją poprzednią konstrukcją nic wspólnego. Auto zbudowano na płycie podłogowej Fiata Punto, więc ma przedni napęd, a nie tylny, jak poprzednik. Z tego samego powodu silniki umieszczono poprzecznie, a nie wzdłużnie.
Spider przyciąga swoją niebanalną stylizacją i mocnym silnikami. Na polskich drogach szybko odmawia posłuszeństwa zawieszenie, a jego wymiana nie jest tania. W silnikach TwinSpark bezwzględnie pilnować trzeba wymian paska rozrządu, zaniedbanie może skończyć się jego zerwaniem. Wadą fabryczną tych jednostek jest wariator (zmieniacz faz rozrządu), którego zużycie objawia się głośnym klekotem chwilę po zapaleniu.
W 2003 roku samochód poddano liftingowi, dość mocno zmieniając przednią część nadwozia, upodabniając Spidera do innych nowszych konstrukcji Alfy.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-26