Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
15.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
41 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
7.5 s.
Prędkość maksymalna
232 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Alfa Romeo Spider 916 3.2 240 KM
Alfa Romeo Spider
Spider to tradycyjna nazwa kabrioletów produkowanych przez Alfa Romeo. Pierwsza Alfa Spider pojawiła się w 1966 roku i do 1993 roku produkowane były cztery generacje tego pojazdu. Następnie nazwę Spider nadano kabrioletowi produkowanemu na bazie Alfy Gtv (w latach 1995-2006, z liftingiem w roku 2003) oraz na bazie Alfy Brera (od 2006 roku).
Alfa Romeo Spider 916
Spider produkowany od 1995 roku nie ma ze swoją poprzednią konstrukcją nic wspólnego. Auto zbudowano na płycie podłogowej Fiata Punto, więc ma przedni napęd, a nie tylny, jak poprzednik. Z tego samego powodu silniki umieszczono poprzecznie, a nie wzdłużnie.
Spider przyciąga swoją niebanalną stylizacją i mocnym silnikami. Na polskich drogach szybko odmawia posłuszeństwa zawieszenie, a jego wymiana nie jest tania. W silnikach TwinSpark bezwzględnie pilnować trzeba wymian paska rozrządu, zaniedbanie może skończyć się jego zerwaniem. Wadą fabryczną tych jednostek jest wariator (zmieniacz faz rozrządu), którego zużycie objawia się głośnym klekotem chwilę po zapaleniu.
W 2003 roku samochód poddano liftingowi, dość mocno zmieniając przednią część nadwozia, upodabniając Spidera do innych nowszych konstrukcji Alfy.
Silnik
Przy wymianie rozrządu należy rozważyć również wymianę pompy wody (przy okazji oszczędzamy na robociźnie). W wersjach wcześniejszych pompy wody miały plastikowy wirnik, który lubił pękać, przez co wydajność takiej pompy drastycznie spadała, a kończyło się to poważnym przegrzaniem silnika.
Przy
nierównej pracy silnika pierwsze podejrzenie powinny paść na szczelność układu dolotowego i na cewki zapłonowe.
Regularnie serwisowany silnik (z wymianą oleju maksymalnie co 10 tys. km i rozrządu maksymalnie co 80 tys. km) potrafi odwdzięczyć się bezawaryjnym działaniem, utrzymaniem mocy fabrycznej, kulturalną pracą i pięknym dźwiękiem.
Silnik jest dość paliwożerny, dość dobrze współpracuje z instalacjami LPG, jednak prawdziwi Alfisti nie dopuszczają takiego połączenia.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-05-26